14 mei 2025, 22:36:53

nieuwe vogel

Gestart door NancyAdje, 22 maart 2006, 16:03:38

« vorige - volgende »

NancyAdje

Hallo,

Ik heb nu sinds 6 weken ongeveer een valkparkiet.
Hij is al erg tam en erg lief. Wil het liefst de hele dag met je kroelen en knuffelen.
Nu is het zo dat hij wel eens een poosje alleen moet zijn. Dit vind ik erg zielig en wil graag een kameraadje voor hem hebben.
Maar het geval is dat ik niet wil dat de nieuwe vogel de baas over hem wordt, omdat hij door zijn ouders erg is geplukt en zijn broertje of zusje de baas over hem was en waardoor hij weinig eten heeft gehad.
Wat raden jullie mij aan..?? Zelf zat ik te denken aan een grasparkietje die is kleiner als hem.

Groetjes Nancy

Rianne

Hoi,

een grasparkietje raad ik je niet aan. Die spreekt een hele andere taal als je valkje. Het de baas spelen valt vaak wel mee hoor. Je kunt nog even wachten tot je valkje een paar weken ouder is, en dat je er dan een jonkie bij neemt die net zelfstandig is. :)

Riny

Hoy Nancy
Grasparkieten vind ik persoonlijk veel baziger als valkparkieten.
Ik zelf heb 36 valkparkieten en er is zelden ruzie.
Groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Nancy,

Als je een kamaraadje voor hem kan kiezen, kies dan een tweede valkje.
Ik heb zelf drie valkjes en twee grasjes. De grasjes bij mij zijn ook bazig en de valkjes zijn een beetje bang van ze af en toe.
Een grasje spreekt, zoals gezegd, een heel andere taal en heeft ook totaal andere noverbale communicatie.
Ik heb een grasje genomen als gezelschap voor mijn tweede valkje (mijn eerste valkje is een mensenvalkje), maar al snel had ik er een tweede grasje bij. En uiteindelijk nam ik toch een valkje erbij.
Nu is de situatie mooi. Mijn oudste valkje ziet mijn man als partner.
Mijn andere valkje heeft een popje, en de twee grasjes hebben elkaar.

Groetjes, Gerda

NancyAdje

Hallo,

Voor mij dus een duidelijke keuze, er komt een 2e valkje erbij.
Dus ik ga nu informeren her en der. Ik weet nu waar ik meer op moet letten bij de aanschafvan mijn 2e vogel.

Bedankt!

Groetjes Nancy

Karin

Kijk links in het rijtje bij kwekers, er zal er vast wel eentje voor je bij staan  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves