16 april 2024, 12:56:22

Hoe het beste kortwieken?

Gestart door zwolse_girl, 21 maart 2006, 22:12:00

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo ik had een vraagje hoe kun je een valkje het beste kortwieken???Zo dat hij wel lange vleugels houd maar toch niet ver kan vliegen..
dalijk komt de zomer en staan alle deuren open
te korte veren vindt ik lelijk en dat heb ik de vorige keer laten doen in oktober in die richting en tot nu toe is alleen maar de linkerkant aan gegroeit de rechter begint nu een beetje te komen maar is nog langer niet zo lang als de rest dus hoe kan ik het het beste aanpakken?? :-[

Bianca


Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mariska

Hoi,

Ik merk uit je berichtje op dat je denkt dat als je valkje gekortwiekt is je de deuren op kan zetten, maar dat is echt niet het geval hoor :o
Zeker niet als je kortwiekt op een manier dat de langste veren blijven zitten.
Ik heb er hier ook eentje die zo gekortwiekt is en die vliegt makkelijk naar de andere kant van de kamer.
Ik wou je dus graag even waarschuwen voordat er straks iets vreselijks gebeurd ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Stijn dc

hoi

ik zou, als je kortwiekt, zeker de buitenste twee veren laten zitten zodat hij nog iets of wat kan vliegen. Dit is volgens mij het beste voor het welzijn van de vogel. Eigenlijk zou ik helemaal niet kortwieken omdat een vogel moet kunnen vliegen. Ik zou het ook niet leuk vinden als ze mijn benen voor een paar maanden aan elkaar vastlijmen zodat ik niet meer kan stappen.

Maar ik begrijp goed dat je hem wel wil wieken zodat je wat geruster kan zijn. Laat maar even weten wat het geworden is.