3 mei 2025, 14:35:35

Valkparkieten zaad

Gestart door Christine, 22 maart 2006, 08:54:45

« vorige - volgende »

Christine

Ik geef de kleintjes al in het begin grasparkieten zaad en eivoer!
De vraag is eigenlijk "Wanneer mogen ze valkparkietenzaad eten en kan dit nu al geen kwaad??"
De kleine valkjes zijn geboren op 27februari, 28februari en 2 maart!

Ik hoop op antwoord! :D
Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Christine
Dat mag je nu ook al geven,zorg maar wel dat er niet teveel zonnepitten inzitten.
En de zaadjes die ze te groot vinden laten ze heus wel liggen.
Het gaat prima bij jou dat ze al zelf beginnen te eten.
Groetjes Riny :D

Christine

Citaat van: Riny op 22 maart 2006, 09:50:54
Hoy Christine
Dat mag je nu ook al geven,zorg maar wel dat er niet teveel zonnepitten inzitten.
En de zaadjes die ze te groot vinden laten ze heus wel liggen.
Het gaat prima bij jou dat ze al zelf beginnen te eten.

Ik bedoel voor het voeren van de jongen zelf?? Want Flutty en Fien zeuren de hele tijd om eten! Precies of ze niet genoeg krijgen met die grasparkieten zaad alleen!! Daarmee dat ik enigste oplossing zie en dat is al valkparkietenzaad te geven om F&F ook wat meer voedingstoffen te laten opnemen!! ;)

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Christine
Mijn koppels krijgen ook allemaal  vakparkietenzaad als ze jonkie 's hebben.
Wel zonder zonnepitten.
Waarom gaf je ze grasparkietenzaad als ik vragen mag?

Christine

Citaat van: Riny op 22 maart 2006, 10:01:26
Hoy Christine
Mijn koppels krijgen ook allemaal  vakparkietenzaad als ze jonkie 's hebben.
Wel zonder zonnepitten.
Waarom gaf je ze grasparkietenzaad als ik vragen mag?

De valkparkieten zaad die ik had zat veel te veel zonnebloempitjes in! Als ik die daar allemaal moest uithalen had ik een hele bak vol zonnebloempitjes alleen! Nu hebben we een zakje waar neit zoveel zonnebloempitjes inzitten dus die kan ik nu wel geven! In een klein bakje zat bijna geen gewone zaadjes in daarmee!

Rianne

Ik denk niet dat het kwaad kan als de ouders wat zonnepitten eten. Ze pellen ze toch eerst voor ze het aan de jongen geven. :)
Ik heb een tijdje de zonnepitten eruit gehaald. Het is even werk maar het is voor een goed doel toch? ;)

Riny

Hoy Christine
Het is net wat Rianne ook al zegt ,en daarbij.
Jou kleintjes worden al hele valkjes die kunnen daar nu best wel tegen.
Voor piepkleine jonkie's is het weer anders.
Groetjes  Riny :D

Christine

Bedankt voor de raad! Ik heb ze nu terug gewone zaad gegeven!!

Groetjes
Christine ;)

Stijn dc

hoi

ik geef ook zaad voor "kleine" parkieten. Dus zonder zonnepitten. Dit is dan ook het enige verschil met zaad voor "grote" parkieten (waaronder de valkparkiet valt bij dit merk). Ik heb deze keuze gemaakt omdat ze bij mij de zonnepitten niet eens aanraken, en dus moet ik ze allemaal weggooien. Dus ben ik maar overgeschakeld op dit andere zaad.

Christine

Citaat van: Stijn dc op 23 maart 2006, 11:12:47
hoi

ik geef ook zaad voor "kleine" parkieten. Dus zonder zonnepitten. Dit is dan ook het enige verschil met zaad voor "grote" parkieten (waaronder de valkparkiet valt bij dit merk). Ik heb deze keuze gemaakt omdat ze bij mij de zonnepitten niet eens aanraken, en dus moet ik ze allemaal weggooien. Dus ben ik maar overgeschakeld op dit andere zaad.

Hier in de dierenwinkel kan je zaad uit een hele grote zak krijgen, met meer zonnepitten dan iets anders! Daarmee dat ik dat ook niet gaf, als ik al die zonnepitjes eruit moest doen bleef er niets over van dat andere zaad en ook omdat ze hier vaak zeggen dat zonnepitjes slecht is voor de kleintjes! Aangezien die nu al veel groter zijn krijgen ze nu ook terug gewone zaad!