7 mei 2025, 21:40:43

Jacob plukt (al 2 jaar :S)

Gestart door Belinea, 27 maart 2006, 13:06:42

« vorige - volgende »

Belinea

Hoihoi,
Mijn supermaatje jacob plukt zich al 2 jaar,
2 jaar geleden ben ik naar een grotere kamer gegaan en vanaf toen is hij zich gaan plukken.

Ik weet niet wat dit kan zijn Beestjes heb ik uitgesloten via A4tjes op de grond, er liepen totaal geen beestjes op.

Verveling weet ik ook niet zeker, hij heeft een belletje en een spiegel waar hij mee speel, hij had ook een schommeltje, maar heeft hij gesloopt.

(klikje op de foto om het groter te maken)
zo ziet hij er uit.

Ook als ik zie dat hij een nieuwe veertje krijg dat hij het gelijk weer afbijt.
Grit gegeven, maar ik merk niet dat jacob er wat van neem.
Hij is verder gewoon super actief en krijgt genoeg aandacht, hij mag er vaak uit.

Nog andere ideeën? of leuke speeltjes als het niet genoeg speeltjes zijn?

alvast bedankt!

Rianne

Ik zie op de foto dat zijn veren er erg rommelig uitzien.
Plukken kan komen door verveling, maar ook door bijv een huidirritatie. Dit kan ook door verschillende oorzaken komen, bijv een schimmel.
Ik las in je voorstel topic dat Jacob niks wil weten van andere valkjes, dus een valkje erbij zetten helpt voor hem niet. Kan hij wel contact maken met de andere valkjes?

Sinds Jacob op de nieuwe kamer staat, plukt hij. Hoe zijn de omstandig heden op de kamer? Staat hij bijv op de tocht of voor de verwarming? Is de lucht erg droog? Staat hij op een drukke plaats, waar veel mensen langslopen?

Wat een vragen he? Maar zo kunnen wij hopelijk een beter beeld van de situatie krijgen. :)

Belinea

27 maart 2006, 13:19:56 #2 Last Edit: 27 maart 2006, 13:23:36 by Belinea
Citaat van: Rianne op 27 maart 2006, 13:12:50
Ik zie op de foto dat zijn veren er erg rommelig uitzien.
Plukken kan komen door verveling, maar ook door bijv een huidirritatie. Dit kan ook door verschillende oorzaken komen, bijv een schimmel.

zal eens een afspraak maken met een dierenarts, ik weet niet hoeveel hij weet van vogels, maar heeft me moeder d'r valkje goed geholpen met een bloeding te verhelpen. maybe the moment of thruth? :P
Citaat
Ik las in je voorstel topic dat Jacob niks wil weten van andere valkjes, dus een valkje erbij zetten helpt voor hem niet. Kan hij wel contact maken met de andere valkjes?

Ja de kooien staan naast elkaar
Citaat
Sinds Jacob op de nieuwe kamer staat, plukt hij. Hoe zijn de omstandig heden op de kamer?[/qoute]
het is een grotere kamer ik had eerst een kleine kamertje.
CitaatStaat hij bijv op de tocht of voor de verwarming?

hij staat voor de raam bij de verwarming, de verwarming staat bij mij minder hoog dan bij de rest, omdat ik niet goed tegen warmte kan. het is tussen de 20 en 25 graden
CitaatIs de lucht erg droog?

lucht is naar mij weten niet te droog maar ook niet te vochtig
CitaatStaat hij op een drukke plaats, waar veel mensen langslopen?

Nee hij staat lekker bij mij op me slaapkamer samen met me andere 3 valkjes dat in de voliere zit... (jacob heb geen moeite om alleen in z'n kooi te zitten, vind hij volgens mij zelfs beter)

Rianne

Ik zal er zeker een dierenarts naar laten kijken, in het menu hier links kun je een link vinden naar goede vogelartsen, misschien zit er ook 1 bij jou in de buurt? :)

Belinea

Ik zie er 1 in roosendaal, is ongeveer 15 a 20 minuten rijden maargoed
woon zelf in lepelstraat (vlak bij bergen op zoom/steenbergen) en er zit bij ons in de buurt... 3 minuten rijden ook een dierenarts, zal eens vragen naar de naam, misschien dat hij bekent is of niet.

Rianne

Het kan nooit kwaad, en misschien heeft Jacob wel ergens last van. Laat je het weten, wat de dierenarts ervan zegt?

Belinea