29 april 2024, 16:09:40

Kamervolière?

Gestart door Lucky Charlie, 1 maart 2006, 09:13:51

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

hallo,

Ik ben aan het sparen voor een kamer- en buitenvolière, maar hoe duur is een kamervolière ongeveer? En een ruime buitenvolière, liefst zonder nachthok? Als je je valkjes in een buitenvolière hebt kun je ze dan 's nachts wel binnen hebben?

bedankt
groetjes Lutske



Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Hoi,

het ligt eraan hoe groot je alles wilt hebben. Mijn binnen voliere (van Ferplast) kostte me via marktplaats 75 euro. Mijn buitenvoliere van 2 meter diep, 2 meter hoog en 1,80 breed kostte 325 euro.
Als je valkjes in een buitenvoliere zitten hoeven ze in principe niet meer naar binnen.

Lucky Charlie

oke, bedankt. groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Ik denk zelfs dat jij je valkjes er geen plezier mee zou doen ,als je ze iedere avond naar binnen zou halen.
Groetjes Riny :D


Lucky Charlie

hoi,

maar als je ze buiten zou houden, worden ze dan niet wild? en krijgen ze geen ziektes van over de grond lopen enz? En wat is gezonder voor het valkje... altijd binnen of altijd buiten? Kan ik ze ook gewoon altijd binnen houden maar zomers, als het mooi weer is en niet te warm, ze met de kooi buiten zetten? Die is dan natuurlijk wel dicht.

groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Als je valkjes tam zijn blijven ze dat ook wel in de voliere.
Je moet er natuurlijk wel je tijd aan besteden.
Ik heb er 28 buiten zitten en ze zijn eigenlijk nooit ziek.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

bedankt, ik zal er over na denken. Maar het is ook niet verkeerd als ze altijd binnen zouden blijven?


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hallo Lutske
Het is natuurlijk niet verkeerd als ze altijd binnen blijven.
Bij de meeste mensen op dit forum zitten de valkjes binnen.
Groetjes Riny :D

Bogucci

Hallo Lutske,

Ik heb vorige week een kamervolière gekocht, 2 m. hoog en 78 cm breed. Ik weet niet wat je wilt uitgeven, ze zijn vrij prijzig, ik heb 235 euro betaald. Maar misschien kan je een tweedehandse op de kop tikken?

Groetjes,

Riny

Hoy Lutske
OP marktplaats staan vaak heel voordelig tweedehands kooien te koop.
Zo heb ik 4 grote papegaaienkooien gekocht, die ik nu als kweekkooi gebruik.
Groetjes Riny :D

Stijn dc

hoi

kamervolieres zijn meestal wel duur. Als je een beetje handig bent, kan je er mss wel zelf 1 maken :). Dit is natuurlijk wel veel werk, maar niet zo duur, en je hebt er natuurlijk veel plezier aan. Hetzelfde geld voor een buitenvoliere, mss nog iets meer dan voor eentje die binnen staat.