20 april 2024, 05:24:16

De twee deugnietjes Sal en Spikey

Gestart door Carin, 21 maart 2006, 01:00:15

« vorige - volgende »

Carin

Hoi Pipo,

Wij genieten wel hoor, mogen er nu veel meer uit dan normaal.. Vrouwtje is lekker thuis, ze kan ook niet veel anders door de regen..

Weet je al dat wij een Bert en Ernie lampje hebben? Hoeven we 's nachts niet meer zo bang te zijn..

We zijn nu op de grond aan het spelen. Sal loopt bij Cali en ridder Modo en ik ga me er ook maar bij mengen!

Doeg, Spikey!

Mara

Hoi S&S

Ik wist niet dat jullie een Bert en Ernie lampje hebben. Wij hebben een dalmatiƫr lampje. Dat brandt 's nachts ook. Wat hebben wij het toch goed he!

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

Dat hebben we zeker.. Bert en Ernie hangen boven onze kooi, lachend.. En de dalmatiers, boven jouw kooi?

Groetjes S&S

PS: Onze andere vrienden nog weleens gespot? Rico, Azul en Yesil en Sammy?

Mara

Hoi S&S

Nee, mijn lampje hang niet boven onze kooien maar schuin tegenover de kooien zodat Oscar er ook iets van heeft.

Ik heb Rico, Azul en Yesil en Sammy niet meer gezien. Wel Tommy en Gijsje heb ik gezien. Heb je hun gezien? Volgens mij zijn ze nieuw hier maar wel erg gezellig hoor!!

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

Wij hebben B&E boven onze kooi hangen, kunnen wij precies in de gaten houden wat de ridders nu weer uithalen!

Wij hebben Tommy en Gijsje ook gezien, mooie vogels hoor..

Vrouwtje zegt altijd tegen ons, dat we ons mooi moeten maken, omdat we nooit weten of er een leuk, lief vrouwtjes parkietje bij ons komt aanwaaien of langsvliegen. Als we dan mooi zijn, dan vindt vrouwtje ons de mooiste parkietjes van de wereld en zegt ze ook dat wij erg aantrekkelijk moeten zijn voor de vrouwtjesparkieten. Want je weet maar nooit...
Maar eigenlijk vinden wij elkaar gewoon superlief!

Doeg, S&S

Mara

Hoi S&S

Misschien moet ik jullie eens aan mijn zusjes voorstellen, Pipa en Witte. Die zullen jullie wel leuk vinden denk ik, want jullie zijn mijn grote vriendjes!!

Pipo

Carin

Hoi Pipa,

Dat zouden wij welk leuk vinden.. Dan zullen wij ons extra opdoffen voor hen....Kom jij dan ook even kijken?

Jij bent ook ons grootste en liefste vriendje  :-*


Groetjes S&S

Mara

Hoi S&S

Ik kom dan zeker kijken, ik wil wel zien hoe jullie mijn zusjes versieren!

En jullie zijn ook mijn beste en liefste vriendjes hoor!

Pipo

Carin

Hallo lief vriendje,

we gaan even met vrouwtje overleggen, wanneer we naar jullie toe mogen vliegen. Krijgen we van vrouwtje een muntje mee om onderweg wat te eten en drinken en een rood strikje, zodat we er als echte gentlemen vogels uitzien.

We blijven tenslotte heertjes!4

Groetjes S&S

Mara

Hoi goede maatjes van me

Vrouwtje zal dan zorgen dat er lekkere zaadjes en drinken voor jullie klaarstaat. Dat hebben jullie dan wel verdiend hoor!!

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

Vrouwtje heeft een fotosessie van ons gemaakt:







Van Spikey:




Spikey is alvast aan het eten voor de verre reis!

Groetjes S&S

Mara

Hoi S&S

Mooie foto's, ik zal eens vragen of vrouwtje weer foto's van me wilt maken!

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

En ook foto's van je zusjes? Kunnen we even kijken met wie we gaan daten..

Vrouwtje had gisteravond een duif voor haar deur gevonden, die op het punt stond om besprongen te worden door een kat.
Vrouwtje heeft de kat verjaagd en de duif in een doos gedaan. De buurvrouw had gekeken en die zei dat de vleugel gebroken was. Dierenambulance gebeld en die werkte natuurlijk niet. Dus de duif heeft de hele nacht bij ons geslapen. Vrouwtje heeft vanmorgen weer gebeld eerst met de vogelopvang en die gaven aan dat als de vleugel gebroken was, de duif naar de duivenhemel moest gaan. Erna de dierenambulance gebeld en die zijn langs gekomen. Ze hebben de duif onderzocht en gezegd dat die niets mankeerde. Waarschijnlijk was hij ergens tegenaan geklapt en door de nacht bij ons weer opgeknapt.
Zij hebben de duif losgelaten en nu vliegt duif weer rond ons huis. Vrouwtje helemaal blij dat duif niet naar de duivenhemel hoefde.
Duifje reageerde wel op onze geluiden, ging een beetje terugkoeren.

Groetjes S&S

Mara

Hoi S&S

Ik ben al aan het zoeken naar een paar foto's van mijn zusjes.

Gelukkig maar dat de duif niet naar de duivenhemel moest, dat is helemaal niet fijn hoor. Wat leuk dat de duif terugkoerde naar jullie.

Dit is Pipa.


En deze heeft geen naam..... :-\


Groetjes

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

Spikey zat te koeren bij Pipa, zo'n mooi gekleurd vogeltje, tja dat vindt hij geweldig!

Sal vindt het witte vogeltje mooi, deed hem denken aan Torrie, zijn vriendinnetje die 2 jaar geleden overleden is!

Ze willen nu erg graag naar de dames toe, maar ik heb gezegd dat ze hun hormoontjes maar even moeten stillen met de foto's!

Groetjes S&S en Carin