19 april 2024, 23:11:24

De twee deugnietjes Sal en Spikey

Gestart door Carin, 21 maart 2006, 01:00:15

« vorige - volgende »

danielle

Hoe gaat het met jullie Sal en Spikey?

:-* Gijsje en Sammie

Carin

Hoi vriendjes,

Met ons gaat het goed.. we hebben een heerlijke krop sla in de kooi hangen en twee crackers. Wij zijn de sla aan het slopen en de grijze rakkers pakken de crackers.

Hebben jullie ook een eigen dagboekje?

groetjes S&S

danielle

Hoi S&S
Nee wij hebben geen eigen dagboekje  >:(.
Ons baasje houdt alleen maar een boekje bij van de grijzaard.

We zijn er vandaag nog niet uit geweest, maar ik denk dat we wel snel wat mogen fladderen. Ons baasje is namelijk lekker de hele dag thuis, dus dan krijgen we aandacht genoeg  ;D.

Carin

Hoi Sammie en Gijsje,

Kijk je baasje gewoon erg lief aan, misschien opent ze ook wel een boekje voor jullie.. Zal wel leuk zijn!

Wij gaan vanavond weer vliegen.. vrouwtje moet zo even weg en als ze terug is, FLYTIME!

Groetjes S&S

Carin

Hoi vrienden,

We hebben weer wat te vertellen: Vannacht was er paniek in de kooi en Calimero zat vast met zijn vleugeltje. Dus vrouwtje heel voorzichtig Calimero losmaken en toen schoot hij zelf los.
Nu heeft Sal zijn pootje ook bezeerd, er zit een fikse snee op. Vrouwtje keek vanmorgen bij Cali en Sal is ontsnapt de kamer in. Daar heeft hij de hele tijd gezeten, tot een kwartier geleden. Vrouwje heeft een kommetje van haar handen gemaakt en Sal weer in de kooi gezet. Alleen wil hij nu niets van mij, Spikey weten.

Maar vrienden, weten jullie of vrouwtje nog wat aan het pootje van Sal moet doen of dat het zo ook geneest? Er lijkt een korstje op te zitten en Sal eet en drinkt gewoon!

Groetjes van Spikey

Mara

HOi S&S

Ten eerste moet ik Sal toch even vermanend toespreken hoor, Sal, warom wil jij niets meer van je vriendje weten? Spikey heeft toch niets gedaan!? Maar wat zullen jullie geschrokken zijn vannacht zeg. Hoe kon het dat Cali vastzat? En hoe komt Sal aan die snee op zijn pootje? Mijn vrouwtje denkt dat als er een korstje op zit, jullie vrouwtje er nog maar weinig aan hoeft te doen dan het goed in de gaten te houden.

Kom maar even bij mij hoor Spikey, ik vind het niet lief van Sal dat hij niets van je wilt weten.

Vleugeltje

Pipo

Gerda

Ach Spikey-boy,
Sal is een beetje van slag, morgen is ie vast weer je ouwe vriendje. Geef hem maar even de tijd om bij te komen vandaag, dus niet zo druk tegen hem aankwetteren  ;D

Als het wondje mooi droog is dan moet vrouwtje het maar zo laten. Wel opletten dat het niet dik wordt. Is het zijn ring-pootje? Dan extra opletten even!

Groetjes van Yesil en Azul

danielle

Oh arme Sal toch! Ik hoop dat je geen pijn aan je pootje hebt. Je baasje moet maar goed op je letten, vooral dat het niet dik en/of blauw wordt. In het begin heeft Tommie ook eens last van zijn pootje gehad, maar toen kon hij er geen eens meer op staan. Maar is niet leuk hoor  :(.
En Spikey ik denk dat Sal gewoon wat nokkig is door het pootje, jullie zullen inderdaad morgen wel weer beste vriendjes zijn.

Extra grote snavel  :-* jes van Gijsje&Sammie

Mara

Hoi S&S

Hoe is het vandaag met jullie? Is Sal al bekomen van de schrik en doet hij weer tegen je tettren Spikey?

Groetjes

Pipo

Carin

Hoi Parkietenvriendjes,

Met Sal en Cali gaat het wel goed, beiden brabbelen al wat meer. Sal meer dan Cali, maar goed, tijd heelt zeg ik maar.

Sal wil nog steeds weinig van me weten, als ik toenadering zoek, gaat hij op een ander stokje zitten. Volgens vrouwtje is zijn pootje niet dik, niet blauw en zit er een mooi korstje op.

Ik wacht wel af wanneer Sal weer komt, ik vermaak me in de tussentijd wel met mijn spiegeltjes!

Groetjes Spikey

Mara

Hoi Spikey

Maar goed dat je nog je spiegeltjes hebt, en anders moet je me maar even roepen, dan kom ik wel bij jullie spelen.

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

Kom maar.. Sal is nog steeds bokkig en wil niets van me weten! Snif snif!

groetjes Spikey

danielle

Ach arme Spikey.
Sal is wel een volhouder zech in nokkig zijn.
Gijsje is ook vaak zo nokkig, echt een vrouwtje is het. Vaak zoek ik ook toenadering, maar dan begint ze toch te schelden. En ik zal je een wat vertellen......... ik heb nog nooit echt tegen haar aan mogen zitten of met haar kunnen kroelen  >:(. Ach ja maar ook ik vermaak me wel hoor, bv. in de staart bijten van de grijzaard is ook erg leuk.
Genoeg vogel kwaad uit te halen hoor.

:-* Sammie

Carin

Hoi Sammie,

Vandaag is Sal weer goed gemutst en hebben we weer gezellig samen lopen koeren en pruttelen! Sal kroelt mij weleens en ik hem ook.. Dan zien we er weer goddelijk uit!

:P Spikey

danielle

ER IS ER EEN JARIG, HOERA HOERA, DAT KAN JE WEL ZIEN DAT IS SAL!!!!!!!!!!!!!

Van harte gefeliciteerd, maak er maar een knetterend, vliegende dag van. Als het ons lukt komen we vandaag even langsvliegen om je een grote snavelkus te geven  :D.

Groeten van Gijsje & Sammie