25 april 2024, 14:57:38

De twee deugnietjes Sal en Spikey

Gestart door Carin, 21 maart 2006, 01:00:15

« vorige - volgende »

Carin

Hallo allemaal,


Wij hoorden dat er een deel was, waar andere dieren aan het woord konden komen.. Welnu, wij willen met jullie kennismaken.

Wij zijn Sal en Spikey en wij wonen samen met Modo en Calimero bij Carin.

Omdat het nu laat is, stellen wij ons morgen uitgebreid voor!

Snaveltje Sal en Spikey! ;D

Gerda

21 maart 2006, 09:15:43 #1 Last Edit: 21 maart 2006, 10:02:52 by Riny
He broertje,

Gezellig dat je hier ook bent samen met vriendje Spikey!!
Kunnen we ook bij elkaar op visite gaan  :D

Groetjes, Yesil

Carin

Lieve mensen,

Zoals beloofd enige informatie over ons :D

Sal is geboren rond 10 september 2004 in een nestje met Yesil (van Gerda). Op onderstaande foto zijn alle grasjes rond de 3 a 4 weken!


Toen was het zoeken naar de naam.. Een dierbaar persoon van vrouwtje heet Salvator.. Dus de keus van splitsen was snel gemaakt. Ik zou Salva heten, in praktijk Sal..

Aangezien ons vrouwtje het erg zielig vond dat er maar een parkietje in huis zou zijn, heeft ze een tweede parkietje erbij genomen. Ze had de keus uit een gele en een blauwe..


Ze koos voor de gele en zo kwam Tor in mijn leventje..



Tor en ik waren onafscheidelijk.. Elke dag plezier. Tor was een vrouwtje en vloog nog niet echt goed, maar het ging elke dag wel beter.. Tot het 4 mei 2005 werd, de zwartste dag in mijn parkietenleventje..

Carin

Vrouwtje had geschilderd in huis en de keukendeur open laten staan om eea te laten drogen. De tussendeur naar de kamer zat stevig dicht, dus Tor en ik mochten heerlijk vliegen. ;D

Wat vrouwtje niet wist, is dat de buurman een kat uit het asiel had gehaald. Deze kat is op 4 mei 2005 de woonkamer van vrouwtje ingeslopen en heeft Tor meegenomen naar zijn huis en daar Tor op lopen eten. Ikzelf heb mij kunnen redden door in de gordijnen te gaan zitten.

Vrouwtje kwam thuis en zag onze kooi op de kop liggen en alleen mij.. Toen wist ze genoeg.. Ik zelf heb een aantal dagen alleen maar in de gordijnen willen slapen en dicht bij vrouwtje in de buurt blijven hangen..

Maar vrouwtje vond dat ik niet te lang alleen moest blijven. Calimero was dan wel geboren, maar is toch een ander vogel dan ik ben. Dus zo kwam Spikey in mijn leven. Spikey is geboren op 30 maart 2005 en knalgeel..



Grasgroetjes, Sal

Christine

Sal en Spikey wat leuk dat jullie nu ook jullie eigen boekje hebben! Ik blijf het zeker volgen!! :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Carin

Hoi Christine,

Dat vinden we heel erg leuk!! ;)

We hebben het in de avond voor elkaar.. De valkjes, wat wel gekke beesten zijn, slapen op de ventilator. Wij hebben de kooi helemaal voor onszelf en genieten daar ook wel van..

Maar vrouwtje wil niet dat de valkjes op de ventilator slapen, dus komen zij toch weer terug in de kooi. Modo snuift dan als een dol stiertje..
Wij blijven ook echt op onze schommels zitten, dus midden in de nacht is het dan ook feest als iedereen zijn plekje in de kooi weer moet vinden.

In de morgen zijn wij als eerste wakker en beginnen ook als eerste lekker te fluiten en te borrelen.

Hello day, Hello sunshine, Hello birdies![/color]
Groetjes Sal en Spiky

Gerda

Hoi Broertje

Wij zijn 's ochtends ook altijd het eerste wakker, Azul en ik. Maar we staan ook dicht bij het raam en als het licht wordt dan willen we er uit!!!
Maar weet je wat gemeen is, eerst mogen de grote vogels er uit en een uurtje later wij pas. Ons baasje zegt dat we te druk zijn, en dat eerst de grote vogels rustig moeten kunnen eten. Wij kunnen het toch niet helpen dat ze meteen weggaan als wij er bij komen zitten?? Ze lijken wel bang voor ons  ::)

Maar we vinden de kooi helemaal niet erg!! Sterker nog, we vinden de grote kooi in de werk/slaapkamer helemaal te gek!! We zitten daar de helft van de dag vrijwillig in  :D Lekker schommelen en klimmen. En dan hangen er ook nog blaadjes basilicum. Daar zijn we helemaal gek op!!

Nou broertje, ik spreek je wel weer,

Groetjes, Yesil


Carin

Hallo Yesil en Azul,

Wij mogen er tegelijk uit met de valkjes.. Beter gezegd, Sal is er als eerste uit en dan Calimero. Modo volgt wat later, want Carin helpt hem altijd de kooi uit. ;)

Vanmorgen waren we ook weer erg vroeg wakker en gaan dan lekker borrelen.

Calimero is gekke dingen aan het doen, hangt ondersteboven in de kooi en Sal doet hem na. Het beest blijft echt gek van Calimero.. Alles wat Cali doet, doet Sal na!

Ik ga even wat knabbelen aan de trosgierst!

Groetjes Spikey en Sal

Carin

Even een kort berichtje:

Sal loopt al een week te knijpen met zijn linkeroogje en vanmorgen heeft vrouwtje dr. Feld gebeld! (Ze is al een week aan het spoelen met gekookt water en het schiet niet op!)
Nu moet Sal vanmiddag mee in de auto naar Amersfoort en blijf ik alleen thuis :(

Ik laat jullie wel weten wat mijn vriendje heeft!

Groetjes Spikey!

Gerda

Hoi Spikey,

Ik hoop dat je vriendje niets ernstigs heeft!!
en dat hij snel weer opknapt!!

Groetjes
Yesil en Azul

Carin

12 april 2006, 16:58:53 #10 Last Edit: 12 april 2006, 17:45:51 by Carin
Vanmiddag bij Dr. Feld geweest en Sal heeft een kleine ontsteking aan zijn oog. Het oog is geïrriteerd geweest en was nu aan het ontsteken. De oorzaak is een stukje zaad of een pelletje van trosgierst.

Ik moet Sal nu 2x per dag zijn oogje blijven uitspoelen en 2x per dag oogzalf indoen. Dan moet het met 3 dagen over zijn!

Sal in het transportkooitje was een belevenis.. Op de heenweg haalde hij allemaal capriolen uit, op de terugweg dacht ik dat hij het loodje zou leggen! Hij zat zo raar.. :(

Maar goed, de birdies zijn eruit en lekker aan het spelen.. Sal fluit inmiddels het hoogste lied!


Groetjes Carin, Sal en Spikey ;D

Gerda

Hoi Carin,

Gelukkig dat Sal zijn reisje uiteindelijk toch goed heeft doorstaan!!! Grasjes zijn echt gek!!!!

Hopelijk is het oogje met een paar dagen weer opgenknapt!!
Geef hem maar een zacht knuffeltje als je weer moet zalven!!

Liefs, Gerda

Carin

Hoi Gerda,

Ik heb hem net het knuffeltje gegeven hoor! :D

Sal zijn oogje wordt beter, je ziet dat hij hem niet meer zo dichtknijpt als woensdag en eerdere dagen!
Hij fluit nu ook het hoogste lied, dus het mannetje gaat goed!

Idd, grasjes zijn echt gek! Maar wel erg leuk!

liefs Carin

Gerda

Hoi Carin,

Fijn dat Sal weer helemaal opknapt!!
Dan mag hij weer op de foto, toch??

*hint, hint*

Groetjes, Gerda

Carin

Hallo Gerda en andere forummers,

Sal mag weer op de foto, alleen vanmorgen begon hij weer te knijpen met zijn oogje en was het oogje weer klein.

Zaterdag heb ik Sal voor het laatst gezalfd en leek het oogjesleed over te zijn. Vanmorgen was het weer foute boel en ben dus maar weer begonnen met zalven. Ik kijk het vandaag nog even aan en anders bel ik dr. Feld wel weer!

De grasjes zijn van het weekend lekker ondeugend geweest. Ze hebben met de valkjes de ventilator ontdekt en gaan daar nu ook op zitten, alleen net op die vleugel waar de valkjes ook zitten. Dat gaf overspringende vogels. Sal blijft proberen om naast Calimero te blijven zitten. Alleen Cali wil er nog steeds niets van weten. Modo daarentegen vindt het allemaal geweldig, die maakt het niet uit wie er naast hem zit!

Ik ga weer even aan het werk!  :)

Groetjes Carin