Sinds gister twee valkjes en heb daar twee vragen over

Gestart door Spark, 10 februari 2006, 15:18:43

« vorige - volgende »

Lin

Tips over tam maken kan je vinden bij tam maken daar is een heel stuk geschreven.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Spark

Hallo iedereen,

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties , ik heb er veel aan gehad.
De valkjes doen het erg goed nu , doe elke dag wat trosgierst door de kooi (steeds korter stukje) en ze komen iedere keer zonder aarzelen. Dit hou ik vol tot zaterdag en dan ga ik het proberen met mijn hand in de kooi al ben ik daar niet zeker van of ze dat wel pikken. Maar in ieder geval nogmaals erg bedankt voor de reacties en Kirsten ik laat natuurlijk nog even van me horen.

Mvg Steven

Riny

Hoy Steven
Je zou ook al kunnen proberen om iedere dag even met je hand in de kooi te gaan,en dan je hand heel stil houden.
Dan raken ze er al een beetje aan gewoon.
En ze merken dan dat jou hand hun niets wil doen.
Veel succes Riny :D

Kirsten

Hoi Steven,

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

M.

Wat goed dat je deze vogels in huis hebt genomen ;D

Ze raken ook al aardig gewend lees ik, goed teken dat ze al eten van je aanpakken.

Ik had al 2 niettamme valkjes in huis, en daar zijn sinds een week of 3 a 4 nog 2 niettamme bijgekomen.
De eerste dagen paniekten ze compleet, maar ze weten inmiddels dat als ik met mn handen in de kooi kom het niet is om ze te vangen, maar om ze te voeren en water te geven.

Over het eruit laten. Mijn niettamme laat ik er niet uit, omdat ik weet dat dat een gekkenbende worden, zij gaan van t zomer lekker de voliere buiten in, maar met mijn ene jonge vent heb ik t wel gedaan.

Hij kwam hier, handopgevoed, maar opeens bang voor zn oude baasje. Er was niks mee te doen.
Hij kwam bij mij even kijken ik was gelijk verliefd, en wilde hem wel een plekje geven.
Hij was in de kooi erg bang, maar ik heb hem er op een gegeven moment de volgende dag uitgehaald en bij me gezet en het was klaar. Kennelijk vertrouwde hij me genoeg om te blijven zitten en is nu mn zingende vriend :D

Je kunt het proberen ze eruit te laten, maar ook rustig aan in de kooi aan een vertrouwensband verder werken.
Ik denk dat jouw valkjes ook wel bij je zullen komen, mits je geduld hebt. Veel geduld.
Succes, je bent in ieder geval goed op weg!