3 mei 2025, 20:36:25

font tegen t raam

Gestart door bargram, 19 maart 2006, 19:29:12

« vorige - volgende »

bargram

Hoi,
Onze nozem Fons is een uurtje geleden tegen het raam gevlogen. Normaal houden we alle ramen goed afgeschermd, maar hij is stiekem de keuken ingeglipt, de enige plek met een raam zonder bedekking... Fons schrok ergens van en ging in vole vaart tegen het glas. Hij was behoorlijk versuft, maar had geen uiterlijke verwondingen. We hebben hem in zijn kooi terug gezet, en Willem, onze andere valkparkiet, in de zijne. De kamer waar de kooien staan is goed verwarmd en verduisterd, zodat Fons nu aan zo min mogelijk prikkels blootstaat.
Ben net even gaan kijken, maar hij is nog maar weinig alert. Hij zit te slapen op z'n stok en reageert niet echt ergens op. Is dit normaal? Kunnen we iets voor hem doen? Moeten we afwachten hoe hij zich houdt? Heeft iemand hier meer ervaring mee, of tips, laat het alsjeblieft weten. We willen Fons graag nog even bij ons houden.
Barbara

valkje-jacco

Hoi Barbara,

Het is natuurlijk normaal dat ze versuft zijn. Je zegt dat hij slaapt. op 1 pootje of 2?

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

bargram

Hij zit gelukkig wel op 1 pootje en hij wisselt daarbij links en rechts af. Hij blijft alleen wat mij betreft wat lang suffen. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een van onze 'kippen' tegen t raam is geklapt, dus ik weet niet zo goed wat normaal is.
Barbara

Mariska

19 maart 2006, 19:59:33 #3 Last Edit: 19 maart 2006, 20:03:37 by Mariska
Hoi Barbara,

Bij is het ook weleens voorgekomen, maar ze zijn nooit lang versuft geweest :-\
Als je het niet vertrouwd zou ik toch een dierenarts naar hem laten kijken.
Mogelijk heeft hij een hersenschudding.

Even kijken wat anderen ervan zeggen ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ROCKS

Hoi,

Ik denk dat je hem nog wel even heel goed moet observeren. Het kan best zo zijn dat ie een lichte hersenschudding heeft.
Is het donker in die kamer waar hij zit? Je kan een doek ofzo over zijn kooi leggen, wordt het toch wat donkerder.
En geef hem wat druivesuiker in het water, of als je dat  niet hebt, roosvicee? Mag best wel zoet zijn, hoor. Krijgt ie in ieder geval wat meer energie. Mocht ie morgen nog zo zitten, zou ik even een goede (vogel)dierenarts bellen. Staan hier bij de links wel goede, je moet maar even kijken.
Beterschap met hem!! Laat je nog weten hoe het gaat?

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

bargram

Beankt allemaal voor jullie input en meedenken. We hebben Fons de hele avond in het donker gelaten, de kamer wat extra verwarmd en wat druivesuiker door zn water gemengd (dat vindt 'ie lekker!!!) en ik ben erg bij te kunnen zeggen dat hij vanochtend alweer helemaal de oude lijkt. Hij klimt, klautert en fluit er lustig op los, dus ik denk dat ik me niet teveel zorgen hoef te maken.

groetjes,

Barbara

Ivy

Hoi Barbara.
Als ik jou was, zou ik toch wel nog een paar dagen het valkje wat meer rust geven. Beter even niet laten vliegen en met druivensuiker in het water.
Hou hem nog goed in de gaten.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

ROCKS

Hoi....

Gelukkig maar, hij is al weer opgeknapt!
Ik zou hem ook nog even niet te druk laten doen,eerst nog maar even aankijken hoe ie zich verder gedraagd vandaag. Hij kan altijd nog lekker uit de kooi, nog een dagje er in, is zeker niet erg, vooral niet na gister. Hij moet even de tijd krijgen om weer te herstellen, ook al oogt ie nu veel fitter en weer de oude.

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

bargram

We houden Fons inderdaad nog een paar dagen zo rustig mogelijk. Even nog niet uit zijn kooi en we zullen hem verwennen met wat druivesuiker, want behalve dat hij daarvan aansterkt, vindt Fons druivesuiker door het water  ook gewoon hartstikke lekker. Nou is het een hele opgave om deze valkparkiet rustig te houden, het is een echte acrobaat. Hij hing zojuist al ondersteboven aan z'n stok...
grtz,
Barbara