28 maart 2024, 18:04:24

Malou en Bliss!

Gestart door anck, 18 maart 2006, 22:24:20

« vorige - volgende »

anck

18 maart 2006, 22:24:20 Last Edit: 31 maart 2006, 03:51:50 by anck
Gisteren heb ik mijn eerste valkje gekregen, van Karin van de Bonte parel. Ze is hem komen brengen samen met Marcel.
Het is een cinnamon geparelde witmasker en ze (waarschijnlijk ze) heet Malou. Eind maart komt de tweede erbij, ook van de Bonte parel, Bliss, een geparelde.

Gisteravond (toen ze er net was) was ze in het begin vrij stil en rustig, heb een tijdje tegen haar zitten praten en neurien en toen deed ze haar oogjes dicht. Toen ik mijn grijsje Farao los liet werd ze wakker en begon ze haar kooi te verkennen. Overal aan knabbelen en ze begon vrij snel aan de torsgierst ;D.
Ik zat op een stoel voor haar kooi en Farao zat op mijn schouder Malou te analyseren. Malou was erg nieuwsgierig naar hem, maar hij vond haar maar eng. Als ze op een stok voorin de kooi ging zitten of tegen de tralies op klom vlakbij waar Farao zat ging hij snel achter m'n hoofd zitten, maar na een tijdje was dat over en hebben ze door de tralies een beetje aan elkaar 'gesnuffeld'.
Toen ik vanochtend wakker werd zat ze lekker mee te brabbelen met Farao en de grasparkietjes en was ze aan het spelen met een belletje wat in haar kooi hangt. Toen ik naar haar toeging kwam ze meteen op een stok voorin de kooi zitten om me te 'begroeten', echt lief! en als ik naar de keuken ga of ze me even niet ziet gaat ze me roepen. Ben vandaag ook even met mijn hand in de kooi geweest en dat vond ze helemaal niet eng, ze liet zich gewoon aaien.
De parkietjes (die naast haar zitten) vind ze ook erg interessant.
Ik heb haar even bij haar eten en drinken gezet (ze stapt gewoon op mijn vinger als ik die voor haar hou) en dat weet ze nu ook te vinden en ze eet en drinkt dus ook gewoon.
Wat ook heel lief is, is dat ze echt op me reageert. Als ik tegen haar praat houdt ze haar kopje soms helemaal scheef en geeft ze af en toe een piepje.
Kortom, echt een schatje!

Riny


Hoy Anck
Leuk dat je ook een dagboekje begonnen bent over Malou.
Wat fijn voor je dat ze zich al zo op haar gemak voelt,
maar die heeft natuurlijk al veel kroeluurtjes gehad bij Karin.
Daar zul je ongetwijfeld nog veel plezier van beleven.
Groetjes Riny :D

anck

Ja, die heeft ze zeker gehad bij Karin! En ik heb ontzettend geluk gehad met zo'n leuk valkje en zo'n goede kweker. :)

anck

Het gaat nog steeds super met Malou. Ik heb haar vandaag in de opening van haar kooi gezet en de kooi open gelaten, maar ze heeft nog geen behoefte om naar buiten te gaan.
Verder brabbelt ze er nog steeds lekker op los en ze eet ook goed. Ik had een aantal pellets bij haar voer gedaan en die heeft ze allemaal opgegeten! :o.
Ze laat zich ook lekker aaien en vermaakt zich prima met de speeltjes in haar kooi, maar ik denk dat ze het wel leuk vindt als Bliss haar gezelschap komt houden.

anck

Vandaag heeft Malou voor het eerst door de kamer gevlogen!
Ze heeft eerst een hele tijd (bijna 3 kwartier! :o) op mijn hand in de kooi gezeten (ze ging zich wassen en bleef lekker suffen op mijn hand) toen mn arm helemaal 'lam' was geworden heb ik haar in de opening van de kooi gezet en nog even tegen haar gepraat en toen ik wegliep vloog ze eruit! een rondje door de kamer gevlogen en de landde op de grond. Daarna heb ik haar opgepakt en weer op haar kooi gezet waarop ze meteen nog een rondje vloog en toen ik haar daarna weer op de kooi zette ging ze naar binnen.

ManjaV

Hoi Anck,

Wat leuk om te horen dat Malou bij jou een thuis heeft gekregen. Ze is toch een heel speciaal vogeltje he. Zo te horen heeft ze het goed bij jou :D
Prettig ook wel dat ze zo snel gewend is. Is Bliss, die je er bij krijgt, een mannetje denk je?
En Farao waar je over schrijft, is dat ook een valkparkietje of een andere vogel?
Leuk om zo de belevenissen van Malou te lezen!!!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

anck

Of Bliss een mannetje of een popje is, is niet zeker, maar Karin denkt dat het een mannetje is. En Farao is een grijze roodstaart.

Vanochtend toen ik opstond zat Malou op een ring die in de kooi hangt en ging ze ondersteboven met haar vleugels wijd hangen! Zag er erg grappig en lief uit. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat alleen mannetjes dat doen. Mss is het dat toch een 'hij'! Maar daar komen we wel achter als ze/hij in de rui komt. Spannend!

Karin

Nee hoor, Willow doet dat ook regelmatig en dat is toch echt een popje  ;D Je zult gedult moeten hebben tot ze wel / niet gaat fluiten en tot de grote rui  ;) Fijn dat Malou het zo naar haar zin heeft. Het is en blijft een speciaal valkje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

anck

Het is zeker een speciaal valkje!
Het vliegen door de kamer gaat ook erg goed. Ze kan inmiddels zelf haar kooi terugvinden en ze is een stuk vertrouwder als ze rondvliegt. Naast mijn computer staat een zitstok en daar gaat ze nu meestal opzitten als ik achter de computer zit. Eten doet ze ook nog steeds erg goed, en de pellets eet ze het eerste op! Heb meteen parkieten- en valkparkietenpellets besteld en die meng ik dan voorlopig en dan steeds wat minder parkietenpellets. En dan krijgt ze de de helft van haar voer pellets en de helft zaden. Nog een klein weekje en dan komt haar vriendje Bliss!

anck


Met Malou gaat het nog steeds erg goed. Ze zit meestal op mijn schouder (nu ook) en zit dan wat aan mijn haar of oorbellen te knabbelen. Echt knuffelen en aaien vind je nog wel een beetje eng, maar verder is ze al helemaal op haar gemak hier.
Ze zit de laatste dagen ook vaak op de parkietenkooi en dan probeert ze de aandacht van de parkietjes te trekken.
Gelukkig voor haar is ze vanaf morgenavond niet alleen meer (nou ja, waarschijnlijk nog wel even in aparte kooien), want dan komt haar maatje Bliss, ben erg benieuwd hoe ze op elkaar reageren!

anck

Vandaag is Bliss gekomen! Echt een schatje is het. Toen ik zijn vervoerskooitje opendeed ging hij erop zitten en stapte zo op mijn hand (waarschijnlijk van de schrik ofzo, haha) en ik heb hem in zijn kooi gezet. Malou los gelaten en die ging op de kooi van Bliss zitten. bliss zat helemaal bovenin en zijn kuif stak door de tralies naar boven en Malou ging er aan zitten knabbelen, echt grappig!
Ze maken geen geluiden naar elkaar, maar lijken wel nieuwsgierig naar elkaar.

Karin

31 maart 2006, 01:16:09 #11 Last Edit: 31 maart 2006, 01:17:48 by Karin
En ik die valkjes weken lang drillen dat ze zo op je hand stappen zeg jij dat het de schik is  ;D ;D ;D Malou en Bliss worden vast dikke maatjes. Heel veel plezier met ze !

Groetjes, karin.

p.s. : schrijf ook nog even wat over Bliss in mijn dagboekje. Tinus staat er al. Vind ik leuk, alle jongen even op bezoek  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

anck

Met Malou gaat het steeds beter. In het begin stapte ze wel meteen heel makkelijk op, maar aaien vond ze nog niet echt super, maar ze laat zich inmiddels goed aaien en kroelen.
Met Bliss gaat het ook super, die liet zich al vanaf het begin aaien en kroelen, alleen opstappen deed hij niet echt makkelijk, moest echt met mn vinger tegen 'm aanduwen voordat hij opstapte, maar dat gaat nu ook helemaal goed. Zijn kooi staat steeds open, maar hij gaat er nog niet uit.
Malou is echt helemaal thuis hier, die heeft overal in de kamer al haar vaste zit en slaap plekjes en weet alles te vinden.
Vandaag heb ik Bliss voor het eerst even bij Malou in de kooi gezet en dat ging erg goed. Bliss wilde wel zo hoog mogelijk zitten en Malou leek alleen maar te denken 'ow, gezellig!' en kwam vrolijk goed kennis maken.  Het is duidelijk dat Bliss wat dominanter is en Malou alleen maar vrolijkheid en gezelligheid wil. Maar het ging dus wel erg goed, binnen no-time zaten ze naast elkaar te slapen.
Ik heb ze later wel weer terug gezet in hun eigen kooi, wil even wachten totdat Bliss ook helemaal op zijn gemak is hier met zijn nieuwe omgeving, de kamer en mij en tot die tijd laat ik ze gewoon samen los (als Bliss uit zijn kooi wil, maar dat zal binnenkort wel gebeuren) en elke dag een of twee uurtjes bij elkaar in de kooi.

Karin

Bliss wil vast wel uit zijn kooi hoor  ;D Alleen even wennen aan zijn omgeving. Gaat vast goed komen. Leuk dat het al zo lekker klikt  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

anck

9 april 2006, 00:36:24 #14 Last Edit: 9 april 2007, 09:09:10 by Riny
Inmiddels komt Bliss idd zelf uit zijn kooi gekomen! Hij is hier ook al redelijk vertrouwd en weet zijn weg te vinden in de kamer. Als Malou ergens anders zit in de kamer gaat ze naar hem roepen, maar hij is toch wat minder afhankelijk van Malou dan zij van hem. Overal waar Bliss is, is Malou. Maar af en toe zit ze toch in tweestrijd en wil ze toch wel heel erg graag bij mij op de schouder zitten. Als ik haar dan roep en mijn hand uitsteek, komt ze meteen, maar gaat dan toch naar Bliss roepen of hij niet ook wil komen, haha. Een paar keer reageert hij dan en komt hij ook naar mijn hand vliegen als ik die uitsteek, maar dat doet hij nog niet elke keer. Het is wel opvallend hoe ze verschllen in karakter. Bliss is veel rustiger
en onafhankelijker, wil niet altijd opstappen maar laat zich wel lekker aaien en kroelen en Malou stapt meteen op zogauw ze mijn vinger ziet (vliegt er ook meteen naar toe als ik die uitsteek) maar houdt weer niet zo van aaien (behalve als ze aan de trosgierst zit). Als Bliss een rondje gaat vliegen, gaat Malou er meteen achteraan maar als Malou een rondje gaat vliegen, blijft Bliss lekker zitten.

Net zaten ze samen op de kooi en Malou vloog steeds naar mij toe en elke keer riep ze Bliss, maar die zat lekker op de kooi en bleef dus zitten. Dan vloog ze weer terug naar Bliss en ging aan zijn pootjes zitten, net alsof ze wilde zeggen van 'Kom nou! Kom nou met me mee!' Echt zo leuk om ze samen bezig te zien, ik snap echt niet dat er mensen zijn die maar een valkje willen. Ik heb ze gisteren ook samen in een kooi gelaten en dat gaat supergoed. Ze doen alles samen, samen eten, samen drinken, samen aan de sepia, samen op dezelfde stok slapen, zo schattig! Kortom. het gaat heel erg goed met ze en ik ben echt superblij dat ze bij mij wonen!


Het dagboek/ verhaal is gesloten omdat er een jaar niet meer is ingeschreven.
Wil je hem weer open, neem dan contact op.

Groetjes Riny / moderator