28 maart 2024, 16:01:33

voor het eerst een jonge valk

Gestart door angelique en alex, 9 september 2002, 04:45:06

« vorige - volgende »

angelique en alex

Hey hoi ik ben hier een nieuweling,omdat ik sinds gister met mijn vriend en kids een jonge valkparkiet hebben gekocht uit een voilere,zijn naam is chico,we nemen aan dat het een mannetje is,het is een hele lieve vogel en ziet er gezond uit,gister toen we thuiskwamen,wilden we hem natuurlijk ik zijn kooitje doen,maar zag de kans om door het huis te vliegen haha,nou na veel pijn en moeite heeft mijn vriend hem toch gekregen,toen hij in zijn kooi zat,zat hij alleen maar bovenin de tralies,en bewoog haast geen veer,nu vandaag mochten wij hem al aaien,al is hij nog wel bang,maar dat is logisch,maar hij heeft niet gebeten,alleen mijn zorg is dat hij nog niet eet,we hebben hem appel en meloen geboden maar dat wou hij niet hebben,en trosgierst ook niet,moet ik mij nu zorgen gaan maken dat hij nog niks eet?alvast bedankt groetjes angelique en alex.

Peter

Hoi Angelique,

Welkom bij de club, leuke naam trouwens:)) Het is normaal dat je valkje in het begin weinig eet. Hij moet ook even wennen aan zijn nieuwe omgeving. Alles is vreemd voor je valk. Als het goed zal hij nu wel gewoon lekker aan het eten zijn. Vooral trostgierst daar zijn ze gek op.

Groetjes,
Peter

Angeliqeu en Alex

Ja klopt hij eet nu eindelijk goed,en is echt een lieverd,hij heeft gister 2 uur bij mij op de schouder gezeten,en dat was natuurlijk erg gezellig,en inderdaad trosgierst vind hij heerlijk groetjes Angelique

Ellen

ook ik heb voor het eerst sinds twee dagen een jonge valkparkiet.
Ik vind hem erg stilletjes en heb hem nog niet zien drinken. Ik maak me zorgen om hem en hij lijkt nog steeds banger te worden i.p.v. minder bang.We zijn heel voorzichtig met hem en praten veel tegen hem. Hij blijft wel op onze schouders zitten en komt ook wel op je vinger zitten maar toch met wat aarzeling en reserves. Ik heb hem trouwens wel zien eten maar de lekkernijen in zijn kooi die raakt hij niet aan.
groetjes,
ellen

Peter

hoi naamgenootje en Alex,

Trosgierst, daar doen ze hier een moord voor, wat ze ook erg lekker vinden zijn die honingsticks. Dat vinden ze hier ook allemaal erg lekker. Als hij al 2 uur op je schouder heeft gezeten, komt het helemaal goed denk ik.

Groetjes Angelique

Q_Valkie

 ;D

Mijn valk at in het begin ook niet,maar nu eet ie best veel.Hij slaapt ook in zijn voerbak,en zit overdag ook vaak daarin.(het bakje hangt in het midden van de kooi aan het gaas).
Als je trosgierst in zijn kooi legt eet hij wel,maar je kan hem niet uit de kooi lokker daarmee. ???

Diana

14 oktober 2002, 14:11:48 #6 Last Edit: 14 oktober 2002, 14:12:28 by Diana


[shadow=yellow,right,300]Ze wennen vanzelf aan de kooi, en dan heb je denk ik het probleem krijg hem de kooi niet meer uit!  :D ;)[/shadow]