wat voor mutatie? en nog wat andere vraagjes

Gestart door renzokuif, 23 maart 2006, 18:32:11

« vorige - volgende »

renzokuif

Ik heb een wildkleur man en een geparrelde pop met gele staart ze heeft witte en gele spikkels(1) wat voor gepareld is ze? (2) hoe komt ze aan die gele staart? (3) of is dat normaal?
zei hebben samen een nestje gehad met 3 eitjes. 2 zijn er uitgekomen (4) wat zou de rede kunnen zijn dat dit eitje niet is uitgekomen? ik heb na dat het eitje uitgekomen had moeten zijn nog 3 dagen gewacht maar helaas. het eitje was ook niet aangepikt. klinkt misschien gemeen maar nadat dit eitje niet was uitgekomen heb ik het eitje open gemaakt. dit deet ik om er zeker van te zijn dat het jong misschien tog leefde. had er een raar gevoel bij om het eitje maar zomaar weg te gooien zonder zeker te weten of het nog leefde of niet. toen het eitje open was zat er nog een beetje dooier in en genoeg vocht. het hoofdje zat aan de kleine kant van het ei (de punt).

(5) wat voor mutatie zijn de 2 andere jongen nu? ze zijn op het eerste gezicht wildkleur maar als ik de vleugels open sla dan zie ik witte spikkels. (6) zijn het nu mannetjes of vrouwtjes? bij het jong dat ik gehouden heb zitten gele streepjes bij de kont/staartaanzet. deze zaten eerst in de hele staart. maar hij/zei heeft nu haar nieuwe staartveertjes gekregen en nu zijn die gele streepjes uit zijn/haar staart. ze zitten nog wel bij haar kont.
ik dacht eerst aan de streepjes van het zijn mannetjes maar hun moeder heeft een gele staart met donkere streepjes. aan de andere kant denk ik dat het een man is omdat de heel druk is. ze zit de hele dag door de babbelen. ik had op het forum gelzen dat vrouwtjes wat rustiger zijn en als ik naar mijn paartje kijk klopt dit ook wel. nu ben ik er dus niet meer zo zeker van wat ze (kruimeltje) nou is.

kan iemand mij met mijn vele vraagjes alsjebliefd helpen???

alvast bedankt gr en een knuffel van kuifje(man), pinkie(pop) en kruimeltje(man/pop?)

renzokuif

23 maart 2006, 18:34:38 #1 Last Edit: 23 maart 2006, 18:42:03 by renzokuif
Citaat van: renzokuif op 23 maart 2006, 18:32:11
Ik heb een wildkleur man en een geparrelde pop met gele staart ze heeft witte en gele spikkels(1) wat voor gepareld is ze? (2) hoe komt ze aan die gele staart? (3) of is dat normaal?
zei hebben samen een nestje gehad met 3 eitjes. 2 zijn er uitgekomen (4) wat zou de rede kunnen zijn dat dit eitje niet is uitgekomen? ik heb na dat het eitje uitgekomen had moeten zijn nog 3 dagen gewacht maar helaas. het eitje was ook niet aangepikt. klinkt misschien gemeen maar nadat dit eitje niet was uitgekomen heb ik het eitje open gemaakt. dit deet ik om er zeker van te zijn dat het jong misschien tog leefde. had er een raar gevoel bij om het eitje maar zomaar weg te gooien zonder zeker te weten of het nog leefde of niet. toen het eitje open was zat er nog een beetje dooier in en genoeg vocht. het hoofdje zat aan de kleine kant van het ei (de punt).

(5) wat voor mutatie zijn de 2 andere jongen nu? ze zijn op het eerste gezicht wildkleur maar als ik de vleugels open sla dan zie ik witte spikkels. (6) zijn het nu mannetjes of vrouwtjes? bij het jong dat ik gehouden heb zitten gele streepjes bij de kont/staartaanzet. deze zaten eerst in de hele staart. maar hij/zei heeft nu haar nieuwe staartveertjes gekregen en nu zijn die gele streepjes uit zijn/haar staart. ze zitten nog wel bij haar kont.
ik dacht eerst aan de streepjes van het zijn mannetjes maar hun moeder heeft een gele staart met donkere streepjes. aan de andere kant denk ik dat het een man is omdat de heel druk is. ze zit de hele dag door de babbelen. ik had op het forum gelzen dat vrouwtjes wat rustiger zijn en als ik naar mijn paartje kijk klopt dit ook wel. nu ben ik er dus niet meer zo zeker van wat ze (kruimeltje) nou is.

kan iemand mij met mijn vele vraagjes alsjebliefd helpen???

alvast bedankt gr en een knuffel van kuifje(man), pinkie(pop) en kruimeltje(man/pop?)


ik weet niet wie de kwekers zijn van mijn stel. ik heb'6 jaar geleden mijn man in een winkel gekocht en mijn pop heb ik van iemand gekregen. en weet niet of het helpt maar mijn pop heeft roze voetjes en me man grijse voetjes gr

Lin

In het begin zien alle mannen en poppen eruit als poppen. dus spikkels onder de vleugels en ook v strepen in de staart. Dit verdwijnt meestal in de rui maar kan ook later. Als het een man si verdwijnen de spikkels en wordt de staart egaal.


Het kan zijn dat het jong gewoon door de kou is doodegaan. Achteraf kan je geen conclusies trekken.

Volgens mij heb je twee mannen in je nest. Maar dat kan je pas met een half jaar zeker weten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Als ik naar de foto van je handtekening kijk dan heb je een geparelde lutino pop. Ze is toch helemaal wit met gele spikkels?
De jongen zijn dan split voor gepareld en lutino als het mannen zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

renzokuif

die foto die ik heb staan is niet van mijn vogels. mijn man is gewoon grijs met gele koppie en oranje wangvlekjes en grijse voetjes en mijn pop is grijs met wit en gele spikkels geel koppie, geelgrijse kuif. oranje wangvlekjes gele staart met grijse streepjes en de randen van haar staartveren zijn ook grijs en rose voetjes gr

renzokuif

wat houd dat split eigenlijk in heb het al vaker gelezen maar weet nog steeds niet  wat het inhoud?  ::) gr

renzokuif


Volgens mij heb je twee mannen in je nest. Maar dat kan je pas met een half jaar zeker weten.
Citaat

ze zijn van 2 en 3 september dus nu een half jaartje

renzokuif

als je naar de fotopagina's gaat en dan pagina 1, 4e rij en dan 4e foto die lijkt heel veel op me pop en als je naar  foto pagina 3, 1e van rechts zo zien de jongen er ongeveer uit als je naar de kont/staartaanzet kijkt gr

Lin

Dan heb je dus een wildkleur man en een geparelde pop.

De jongen hebben geen parels dus vermoedelijk man. Krijgen ze al een gele kop zoals de vader?

split betekend dat de kenmerken van de ouders worden doorgegeven aan de jongen.

Heb je een  geparelde wildkleur vader en een lutino pop dan krijgen de jongen split voor lutino mee en gepareld. Wildkleur gaat altijd al mee bij de jongen. Bij een witmasker man en cinnamon pop gaat dus de witmasker en cinnamon mee als split.

heb je een MAN!! die split is voor witmasker dan kan je witmasker jongen krijgen. Heb je een man split voor cinnamon dan kan je dus cinnamon jongen krijgen. Bij poppen ligt het wat anders voor een aantal dingen heb je wel beiden ouders nodig zoals bijv. bont.

Je kan pas bonte jongen krijgen als de ouders dat zijn of de een is split voor bont of beiden. Beiden moeten het dus hebben bij bont dus.



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

renzokuif

ja ze krijgen al een beetje een geel koppie maar dat heeft de moeder ook. ze hebbel wel wat parels maar die zijn alleen aan de onderkast van de vleugel te zien. bedankt voor de informatie weet al een stuk meer gr