19 april 2024, 13:32:52

valkparkiet en grasparkiet samen?!

Gestart door ahb, 14 maart 2006, 13:31:31

« vorige - volgende »

ahb

Ik heb een tamme grasparkiet en ik zou er graag een valkparkiet bij willen. Nou is mijn vraag: Kunnen ze samen in 1 kooi??
(ik weet dat ze eerst moeten wennen in 2 aparte kooien enz. Het gaat mij om daarna...)
Ben benieuwd......
groetjes ahb

Bianca

er zijn hierover al heel veel vragen geweest op het forum met heel wat verschillende meningen en ervaringen.
Je kunt dus het beste even de zoekfunctie gebruiken om dit op te zoeken.
Deze vind je boven aan deze pagina naast het kassaldo. ;)

Groetjes
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hallo ahd
Buiten het broedseizoen kunnen grasparkieten en valkparkieten best samen.
Het is alleen de vraag of je ze niet een groter plezier doet met een soortgenoot die dezelfde taal spreekt.
Groetjes Riny :D

Sander

Hallo

Het is net zoals Riny zegt, vogels voelen zich altijd beter met een soortgenoot. Grasparkieten en valkparkieten hebben nu niet bepaald een overeenkomend karakter. Grasparkieten zijn actieve opgewekte vogels, terwijl een valkparkiet eerder een rustige vogel is.

Groeten
Sander

Remco_Ultee

Mijn grasparkieten zijn behoorlijk agresief tegen de valkjes. De mannetjes bijten wel van zich af maar de valken popjes zijn er echt bang van en laten dus eerst de grasparkieten eten.

Heb af en toe al gedacht om ze weg te doen, overigens die grasparkiet die zo agresief doet heeft nu wel een nestje, kan daardoor komen.

Je kunt het natuurlijk gewoon even aanzien, lukt het niet dan worden het twee kooien :-)

danielle

Ik heb nog een vraagje over dit onderwerp.
Als ik een vrouwtjes grasparkiet heb, kan ik dan het beste een vrouwtjes valkparkiet erbij nemen?

Groetjes Danielle

Rianne

Dan kun je er beter een grasparkiet bij nemen Danielle. :)

Riny

Hallo Danielle
Ik denk dat dit zoveel niet uitmaakt,die zullen toch wel niet gaan paren.
Alleen in het broedseizoen als ze dan allebei jonkie's zouden hebben dan worden de grasjes vaak agressief.
Maar ik denk dat een grasje liever als partner een andere grasparkiet heeft.
Het zelfde geldt ook voor een valkparkiet.
Ze kunnen elkaar gewoon beter begrijpen,ze spreken dezelfde taal.
Groetje Riny :D

danielle

Het is inderdaad dat een grasparkietje beter als gezelschap zou zijn voor mijn tamme grasparkiet (Gijsje). Het is alleen zo dat ik heel graag een valkparkietje wil, het lijken me echt leuke vogels. Alleen 2 vogels is echt mijn maximum, omdat ik ze genoeg aandacht wil geven en ook niet de ruimte heb voor een hele volière. Dus het is een moeilijke beslissing wat ik ga doen, want het is toch een beslissing voor de komende 15 jaar. Misschien toch 2 kooien naast elkaar een met een grasparkiet en een met een valkparkiet en als ze het goed met elkaar vinden is het mooi meegenomen.
Wat vinden jullie? En als iemand wil uitleggen wat de grote karakter verschillen zijn tussen valkparkieten en grasparkieten is dat ook altijd welkom.

Groetjes Danielle en een snavelkusje van Gijsje

Gerda

Hoi Danielle,

Kijk maar even hier: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14876.0.html

Daar gaat het over het verschil tussen valkjes en grasjes.
Misschien heb je daar wat aan!!

Groetjes, Gerda

Mariska

Hoi Danielle,

Ik snap dat jij een valkje heel leuk vind en ook dat 2 vogels maximaal is, maar je moet er natuurlijk ook over nadenken wat voor de beestjes het fijnste is ;)
En hun doe je er echt het meeste plezier mee als je ze samen zet met een soortgenoot.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

winston

hoi hoi...ik heb zelf 6 valk en 2 grasparkietjes....de grasparkietjes zitten appart van de 6 valkjes ..ik kan ze alle 8 perfect los laten samen maar als er een valkparkiet op de kooi van de grasparkietjes gaat zitten word hij/zei wel weggejaagd door de grasparkiet pop.....verder ondervind ik geen problemen tussen de valkjes en grasparkietjes...maar zou kunnen komen dat dat ik ze jong samen gekocht heb ( 1koppel gras en 1 koppel valkjes)

Riny

Hoy Winston
Dan heb jij heel veel geluk gehad.
Hebben ze ook al een broedseizoen bij elkaar gezeten ,terwijl ze allemaal jonkie's hadden?
Groetjes Riny :D

winston

hey hey

nee riny ik heb pas 1 nestje gehad bij 1 koppel valkjes en dat is helaas mis gegaan dus daar kan ik geen antwoord op geven..en toen het koppel aan de broed was heb ik ze er niet los gehad

Riny

Hoy Winston
Dan zou ik dit komend broedseizoen ook maar weer doen, als ik jou was.
Groetjes Riny :D