eerste nestje zie nieuw dagboek (Yes Nalaen Simba hebben weer eitjes)

Gestart door caro, 9 maart 2006, 17:32:34

« vorige - volgende »

Mandy

Ooo wat vreselijk, alle 4?! :o :'(
Ik weet precies wat het is want ik heb het ook meegemaakt.
Ik had toen ook grasjes en valken bij elkaar.
Het was mijn eerste nestje met meer dan 2 valkjes, het waren er ook 4. Ik kwam terug van mijn nachtdienst, ging even kijken en ze waren alle 4 afgeslacht, afgrijselijk! :(
Vanaf toen gingen de grasjes apart en is het niet meer gebeurd. Veel sterkte hoor, en hopelijk zie je ze de volgende keer groot en mooi worden. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

caro

bedankt voor al het medeleven hoor.

groetjes caroline :'(
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Riny

Hoy Caroline
Toen dat geval zich bij ons voor deed  heb ik de grasjes en de valkjes gescheiden.
Maar toen deden de grasparkieten het ook nog bij hun eigen jonkie's.
Naderhand heeft iemand me verteld dat als ze dat eenmaal deden ,je het er niet meer uit kreeg.
Groetjes Riny  :'(

♪ Marlies

Jammer Caroline, :'(

Vorig jaar hoorde ik van een kweker die valkjes, grasjes en kakarikie's bij elkaar had zitten, dat een paar grasjes zomaar een kakariki aanvielen en zowat z'n halve kop aan gort pikten.

Misschien kun je, als je de volière toch gaat verbouwen, de valkjes apart zetten van de parkietjes.

Groetjes Marlies :D

caro

hallo,

ik stop met de parkietjes. ik heb er gelukkig maar 4. ik doe ze weg. ik hou het alleen bij valkjes en kakariki's

ik ben er wel kapot van hoor, ik was zo blij met de valkjes.
maar ja volgende keer beter.

groetjes

caroline

Riny

Hoy Caroline
Il ben toen ook gestopt met de grasparkieten.
Eerst hebben ze hun jonkie's nog groot mogen brengen ,en daarna zijn ze verkocht.
Nog steeds vind ik het leuke vogeltjes om te zien,maar dat lugubere beeld van toen, kan ik nooit meer vergeten.
Groetjes Riny :D

caro

15 maart 2006, 09:51:11 #36 Last Edit: 15 maart 2006, 09:52:42 by caro
hoi Riny,

nou inderdaad het was een verschrikkelijk gezicht. Ik zag vanacht steeds dat beeld . Ik ben blij dat mijn kinderen er niet bij waren. Meestal wacht ik tot ze uit school zijn en dan gaan we kijken. Ik ben zo blij dat ze dit niet gezien hebben, gelukkig.
Ik ben zelf nog helemaal van streek hiervan. Het was al niet leuk om te vertellen dat de valkjes dood waren.

Ik heb ook vanmorgen mijn oudste zoon naar school gebracht en het hele verhaal verteld tegen de juf. Want hij was ook helemaal ontdaan. Hij hield ook de klas op de hoogte en nam iedere dag nieuwe foto's mee.

Dus dit is niet leuk.

:'( :'( :'( :'( :'( :'(

groetjes

Caroline

Riny

Hoy Caroline
Als wij er al nachtmerrie's van oplopen,wat moet zo'n kind dan.
Jullie hebben geluk dat we voor het nieuwe broedseizoen staan,dus je valkjes zullen wel een nieuwe poging wagen.
Ik hoop voor jou en je kinderen, dat het dan allemaal prima verloopt, en het mooie gezonde valkjes worden.
Maar daar twijfel ik niet aan.
Je kinderen kijken er nu al naar uit,dus ze worden in een liefdevol huisje geboren.
Groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Caroline,

Het is denk ik een goed besluit om de grasparkietjes weg te doen.
Ik hoop dat je valkjes snel met een tweede ronde beginnen. Dat zou voor je kinderen misschien een pleister op de wonde zijn.
Als je je grasjes voor die tijd nog niet hebt kunnen herplaatsen, kun je ze ook in een grote kooi in de voliere zetten als tussen oplossing.

Ik hoop je snel weer hier te zien met een verhaal over de tweede ronde. En dan moet het toch allemaal goed gaan!!!

Groetjes, Gerda

caro

wat een lieve woorden, die kan ik wel gebruiken. . ik heb wel wat reactie's gehad. dit vind ik super , dat doet mij zeer goed. ik hou jullie op de hoogte hoor. als het nog mag gebeuren dan zal ik zeker weer een dagboek maken. bedankt voor het medeleven allemaal.

groetjes

caroline

Mariska

Hoi Caroline,

Ik heb bij Memoriam al een paar berichtjes met je gewisseld en wist niet dat je ook al een dagboekje over ze had.
De kans is groot dat ze vrij snel een nieuwe ronde starten en dat hoop ik ook voor jou en je kinderen ;)
Ik ga het dan zeker volgen!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Hoi Caroline,

Ik las het vandaag pas, wat triest voor jou en je zonen.

Ik hoop voor jullie dat er snel weer een nieuw nestje valkjes ligt.  :D

Groetjes van de oudste Caroline  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

caro

Ik hjeb verleden week 5 nieuwe valkjes gekocht waarvan 2 koppels. En 1 koppel was al aan het paren dus maar hopen op eieren en dan maar hopen dat het nu wel goed gaat. Dan kunnen we die hele nare ervaring een beetje vergeten. Ik zal dan zeker een nieuw dagboek beginnen.

Groetjes

Caroline

Quendi

Hey Caro,

Wat jammer zeg van je eerste jonge vogels... Ik begin me nu ook zorgen te maken. Ik heb 1 koppel grasparkieten bij mijn zebravinken en valkparkieten... Ik hoop niet dat het ook bij mij gebeurd. Ze hebben het vorig jaar met het kweekseizoen ook niet gedaan en ze zijn nu bezig met met een nest (hebben nog geen eieren maar zijn het wel van plan)... Blegh, ik heb nu echt een rot gevoel. Ik zie helemaal voor me hoe dat eruit moet hebben gezien zeg... Sterkte ermee, en ik hoop heel erg voor je dat je gauw weer nieuwe jongen hebt.

Waarom laat je geen foto's zien van alle valkjes die je hebt? ;D Ik ben ook wel benieuwd naar hoeveel vogels je hebt, en wat voor soorten!

Groetjes Sietske

carco

Hoi

Inderdaad, je hoeft niet te wachten tot je weer een nestje hebt hoor. Je mag zo ook wel wat schrijven.
En heb je al een ander adresje geovnden voor de parkietjes inmiddels?
Ik kan me heel goed indenken dat je die aanblik nooit vergeet, het lijkt me vreselijk.
GRoetjes: Caroline ( de middelste ;D)
Klik op het plaatje voor onze site!