19 juli 2025, 22:19:20

Pico is zich zelf niet, ziek?

Gestart door Cor123, 12 maart 2006, 21:43:38

« vorige - volgende »

madoja

Hoi Cor,

IK had ook Dr Feld over Pino zijn evenwichtsproblemen gebeld.
En hij had tegen mij ook hetzelfe gezegd met de tijd komt het wel goed. Maar ik moest hem ook meer kalk geven heeft hij dat niet tegen jouw gezegd??? Dr Feld zei ook dat medicijnen geven bijna geen zin had, hij moest voornamelijk rust hebben.
Ik ben blij dat het allemaal weer goed komt met Pico.

Groetjes Marije

Cor123

Hoi Marije,

Nee extra kalk werd niet geadviseerd. De tijd moet e.e.a. genezen, het kan wel een maand duren. De extra vitaminen zouden het herstel van vloedvaten/zenuwen moeten bevorderen.

Hoe is het genezingsproces bij Pino uiteindelijk verlopen Marije,
hoe lang heeft het geduurd en is hij volledig hersteld?

Groet,

Cor

madoja

Het heeft ongeveer 3 weken geduurd. Maar soms heeft hij nog wat landingsproblemen en als hij heel druk is met poesten wil hij nog wel eens omvallen, maar voor de rest is hij weer kerngezond. Wat ik wel heel erg vond was dat Pino elke x weer probeerde om te klimmen( dapper natuurlijk voor hem :)) maar zo zielig om te zien  :-\. In het begin lag hij ook de hele dag als een eend in zijn kooi en als hij dan probeerde te lopen was het net zo'n wipkip die je vroeger op school moest maken. Na een week kon Pino wel weer op zijn stok zitten maar slapen op 1 pootje lukte toen nog niet en het omhoog klimmen was ook een hele
uitdaging voor hem. Zijn bakjes stonden natuurlijk op de grond in het begin kon hij daar niet uiteten want die waren toen te hoog voor hem en toen hem ik dekseltjes met een opstaand randje gebruikt. Was wel om de 2 uur zijn water verschonen maar zo at en dronk hij gelukkig wel. Door het voer had ik ook losse druivensuiker gedaan voor wat energie.
Omdat hij dus de hele dag op de grond zat verschoonde ik zijn kooi ook meer en ff opletten of zijn poep niet aan zijn anus blijft kleven omdat hij op de grond zit.

Maar hoe gaat het nu met Pico, al wat vooruitgang of niet??

Groetjes Marije en Pino (die druk mee aan het schrijven is ;D)

Cor123

Even de tussenstand melden,

Gelukkig gaat het de goede kant uit :).

Het evenwicht is er nog niet, maar Pico is niet meer zo somber. Hij roept en fluit weer, en klautert(zo goed en zo kwaad als dat gaat) weer zijn kooi door.

Verder heb ik het advies van Marije gevolgd door ook wat extra kalk te geven.

Het zal wat tijd nodig hebben maar Pico gaat vooruit!!

Groet,

Cor

madoja

HoiHoi,

Ik ben blij dat het weer wat beter gaat met Pico  :D.

Maar hoe gaat nu met Pico??? Ben namelijk erg nieuwgierig of Pico al weer zijn evenwicht heeft en of hij al wat meer weegt.

Groetjes Marije

Cor123

Triest bericht..............

De afgelopen weken zijn we intensief bezig geweest met Pico.

We zijn naar de da in vlaardingen geweest. De diagnose was niet best! Vergiftiging of een trauma door botsing met een raam of iets dergelijks.

Verder was Pico zwak en nog steeds uit evenwicht, te zwak voor medicijnen.

Afgelopen weekend hebben we dwangvoeding gegeven, zijn gewicht was nu best redelijk, maar hij kon nog nauwelijks op z'n pootjes staan.

Vanavond weer naar da geweest, het advies was om hem uit zijn lijden te verlossen.

De kinderen zijn enorm verdrietig want ze zijn hun allerbeste maatje kwijt.

"Papa, valkparkietjes worden toch 15 jaar, waarom is Pico maar 1 jaar geworden, dat is toch niet eerlijk?"

Hij was ons beste maatje......

Ivy

Hoi Cor.
Het moet erg zwaar zijn voor jullie - eerst ging het beter en dan weer slecht - jullie hebben toch gehoopt dat het goed gaat komen.  :'(
Veel sterkte!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Citaat van: Cor123 op  4 april 2006, 22:54:05

"Papa, valkparkietjes worden toch 15 jaar, waarom is Pico maar 1 jaar geworden, dat is toch niet eerlijk?"

Hij was ons beste maatje......

Hoy Cor
Heel veel sterkte gewenst,
Ook voor je kinderen.
Groetjes Riny :'(

Saar

heel veel sterkte
:'(
liefs saar

Bogucci

Hoi Cor,

Triest dat Pico het niet heeft gered.
Ik wens jullie heel veel sterkte.

Groetjes,

Gerdy

Hoi Cor

Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieverd Pico.

groetjes Gerdy

Mariska

Hoi Cor,

Wat een verdrietig bericht :'(
Het leek juist allemaal beter te gaan.
Maar je hebt voor Pico alles gedaan wat je kon.
Zelfs hem uit zijn lijden verlost toen dat nodig was.

Ik wens jou en je kinderen heel veel sterkte toe.
Ik weet hoe moeilijk het is om zoiets aan kinderen uit te leggen.
Zelf zeggen wij altijd dat ze nu bij de sterretjes zijn en dat werkt goed.
Als mijn stiefdochter dan sterretjes ziet zegt ze iedereen even gedag die daar is ;)

Ik hoop dat jullie het met de tijd een plekje kunnen geven!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

Och wat een triest bericht!!

Het is voor volwassenen al erg om mee te maken, maar voor kinderen helemaal!!
Jullie hebben alles voor Pico gedaan, maar het heeft helaas niet mogen baten.

Veel sterkte!!!

Liefs, Gerda

madoja

Hoi Cor,

Wat een naar bericht is dit  :'(.
Ik had zo gehoopt dat alles goed zou komen met Pico.

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe de komend tijd.

Groetjes Marije

Ineke

Dit is zeker n triest bericht Cor, heel veel sterkte.