6 mei 2025, 22:05:05

vakantie

Gestart door goudvis1977, 6 maart 2006, 20:49:50

« vorige - volgende »

goudvis1977

Hallo allemaal,

Ik heb twee valkjes Puk en jack. Ze zitten samen in een grote kooi van Ferplast. Eentje van 1.66x50x70, best wel ruimt genoeg dus.. Volgende week ga ik vier dagen op vakantie. Hier gaat dan ook mijn vraag over.

Mijn vriendinnetje komt elke dag langs om de mannen vers voer en water te geven. Ze kunnen er alleen niet uit, voor de dagelijkse beweging (dit vind mn vriendinnetje eng) Ik heb hier begrip voor want ik ben allang blij dat ze ze wilt verzorgen.

Wat vinden jullie hiervan?? Ik voel me best wel rot dat ik ze alleen moet laten, en dat ze weinig aandacht krijgen!! Ook kan de radio overdag niet aan, dus zal het een stuk stiller voor ze zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

gr. monique

Kolkkie

Hoi Monique,

Op zich moet het niet zo'n probleem zijn.

Een aantal jaar geleden was ik ruim een week met vakantie terwijl mijn oma voor ze zorgde.
Die kwam maar 1x in de 2 dagen.

Zolang ze met z'n 2-tjes zijn is alleen zijn voor een paar dagen niet zo'n ramp.
Ook het niet kunnen vliegen is voor die paar dagen niet echt een ramp.
De mijne hebben bij hun logeeradres zelfs een dag of 10 niet kunnen vliegen omdat ze ziek bleken te zijn.
Om besmetting te voorkomen zijn ze daar in de voliere gebleven.
Bij mij thius hebben ze dat weer ruimschoots ingehaald.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ivy

Hoi!
Wij hebben voor de valkjes twee tijdschakelaars gekocht. Zo konden we instellen dat overdag de radio aan stond en 's nachts hun nachtlampje. Een idee?

Dat ze vier dagen niet uit mogen is geen ramp hoor... hun kooi is enorm lijkt mij, bijna een kamertje! Misschien kan je ze wat extra speelgoed geven - wilgentakjes, nieuwe speeltje... zodat ze iets hebben waar ze mee bezig kunnen zijn.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Jacco

Hoi Monique; ;)
Wat ik altyd doe is een adres voor hem zoeken,in dit geval mijn vriendin,en daar wordt hij dagelijks goed verzorgt.Hier in huis staat iedere dag de radio aan,ook als ik weg ben/ga.Ook laat ik een spaarlamp branden voor hem.Het idee alleen al dat hij in het donker zit.. :-[.
Als ik dan thuis kom schreeuwt hij meteen en wilt naar buiten.Ik weet dat hij liever uit de kooi als in de kooi is.Ook de kooi van mij is super groot en er hangt veel aan speelgoed en eten in. ;D
Weet niet waar je woond,anders kun je ze naar mij brengen.
Ik ben stapel op deze valkjes!  :-* Succes verder!
Gr.Jacco & Anita. ;)

Agnes

Hoi Monique,

Vier daagjes is te overzien hoor!
De kooi is groot genoeg om in te fladderen! ;D
En na vier dagen laat je ze weer lekker los ;D

En een tijdschakelaar wat Ivy schrijft lijkt me een goed idee!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

goudvis1977

Bedankt voor jullie reacties allemaal..
Een tijdschakelaar is inderdaad een goed idee!!

Het voordeel is natuurlijk dat ze elkaar hebben om gezelschap te houden...

Vakantie zijn we allemaal weleens erg aan toe..maar vind het echt moeilijk om mn twee liefies alleen te laten...Maf he!! misschien vinden ze het juist wel even fijn om van mijn gebabbel af te zijn??!!

Nogmaals bedankt,

gr. moniuqe

Agnes

Ach, dat gebabbel van je zullen ze heus wel missen hoor :)!
En als je terug bent kijken ze je eerst twee dagen niet aan :-\
Maar daarna is alles weer het oude ;D

Fijne vakantie gewenst :D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.