Mandysbeestenboel 1e ronde 2006; 20 jongen.

Gestart door Mandy, 11 maart 2006, 20:25:08

« vorige - volgende »

Mandy

23 april 2006, 21:20:33 #120 Last Edit: 23 april 2006, 21:22:21 by Mandy
Citaat van: Mandy op 22 april 2006, 21:02:15
Ik maak me een beetje zorgen om de kleine vooraan. Die scheelt natuurlijk 4 dagen met jong 3 omdat dit eigenlijk jong 5 is want jong 4 zat dood in het ei. Maar ondanks dat hij goed gevoerd wordt loopt ie toch wat achter. Overdag zit Peppi ook weinig bij de jongen. Dus misschien dat ik het jong wel over ga leggen naar Jut&Jul. Ik kijk het nog even aan. ::)

Vandaag heb ik het jong toch maar overgelegd.
Het ligt nu warmer bij Jut&Jul en wordt ook beter gevoerd. Deze 3 jongen liggen qua grootte het beste bij elkaar nu. :)

Citaat van: Lin op 23 april 2006, 21:08:57
Oh.. ik moet maar niet te lang kijken. ik begin nu al te smilen als ik die jongen zie! Wel mooi hoor als er veel wit in zit! ik houwel van wit. Maar ik ga er niet teveel op hopen dat er een voor me bijzit, straks is er geen een voor mij.

Nog even geduld, dan komen de veren door de hulsjes en weten we het zeker. ;)

Citaat van: _Bonnie_ op 23 april 2006, 21:16:22
Ik vind die fallows wel heel erg mooi moet ik zeggen. Ik heb ze nog nooit in het echie gezien. Hou je deze zelf?

De fallow hou ik zowieso voor de TT en de andere hou ik ws ook voor de TT. Daarna verkoop ik ze ws als kweekvalken. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bobbie

Hoi Mandy,

Gaat goed bij je zeg. Prachtige foto's van de schoonheden. Elke fase vindt ik ze leuk hoor. Sommige mensen alleen als ze veren hebben maar ik smelt bij elke fase  :D.

Handig hoor, als je een ander kweekkoppel achter de hand hebt, voor het geval dat .........

Succes, nel :)

Quendi

Citaat van: Mandy op 23 april 2006, 21:11:41
Citaat van: Quendi op 23 april 2006, 16:47:38
Ow wat een scheetjes!!  ;D En de jongen van Fred&Wilma zijn het mooist  ::)

Ja die zijn zeker mooi! ;D
Alleen wordt de fallow helaas al wel wat geplukt. :-\

Hoi Mandy,

Hoe kan je aan deze foto zien dat hij geplukt is? Ik zit ontzettend te zoeken, het enige wat ik zie is van bloed? spoortjes.

Enne, ik kan niet wachten tot het eind mei is ;D. Dan zie ik ze een beetje als mijn eigen verjaardagskadootje, want ik ben namelijk 6 mei jarig  :D.

Groetjes Sietske

Mandy

Helaas vond ik vanochtend de jongste bij Ot&Sien dood. :(
Gisteren had ik die nog geringd en het viel me toen wel op dat ik de ademhaling duidelijk hoorde maar verder zag het jong er goed uit. Ook vanochtend had hij gewoon een volle krop met normale vulling, niet hard ofzo. Misschien toch iets aan z'n longen gehad? ::)
Het andere jong doet het goed maar zit nu zielig alleen. En omdat Ot weinig in het blok meer zit overdag leg ik jong 2 of 3 van Pino&Pipo dadelijk over. Die zijn van dezelfde leeftijd.
Verder gaat het goed met de jongen. Ook met de kleinste van Peppi&Kokki die nu bij Jut&Jul ligt.
Morgen weer nieuwe foto's. ;)

Caroline

Och jeetje, wat balen joh.

Hopelijk blijft het bij die ene en gaat je kweek verder voorspoedig.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Jee wat balen Mandy :(
Hopelijk blijft het hier bij.

Ik kwam net even trots melden dat Schnippie nu vader van drie is waarvan er 1 albino...

Mandy

Citaat van: _Bonnie_ op 24 april 2006, 16:18:42
Schnippie is papa  ;D
Twee lutino's liggen er ineens in het blok.

Citaat van: _Bonnie_ op 25 april 2006, 13:13:18
Ik kwam net even trots melden dat Schnippie nu vader van drie is waarvan er 1 albino...

Och daar ik keek ik net helemaal overheen. 8)
Maar gefeliciteerd hoor! ;D
Ik heb met mijn albino en split ino man maar weinig geluk voor albino's. :-\
Maar gezondheid gaat boven alles, dat blijkt vandaag maar weer. Maar een perfecte kweek bestaat ook haast niet, er zijn altijd wel wat vervelende dingen. En liever nu dan dat het valkje al toegewezen is. ::)

Lin

Ach wat sneu! wat denk je dat de oorzaak kan zijn dat hij zo adem haalde? Of weet je het nog niet zeker wat het kan zijn?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hè balen zeg, ik hoop dat de rest het goed blijft doen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Andrea

Hoi Mandy,

Wat naar van dat jong van Ot en Sien. Ik vraag me af wat de reden is van zijn overlijden. Maar dat is vaak moeilijk te zeggen, hopelijk blijft het met de rest goed gaan.

Groetjes,
Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Zo het is een beetje laat geworden maar hier dan alsnog de foto's van "vandaag". ;)
En ik zit nu in de nacht dus ik heb maar ff makkelijk de teksten van mijn site gekopieerd. ;D

De 2 jongen van Jut&Jul en de jongste van Peppi&Kokki (rechts), hier gaat het beter met hem/haar.

Bij Ot&Sien was het 2e jong overleden, met jong 1 gaat het goed (voorste). Om niet alleen te zijn en voor de warmte ligt jong 2 van Pino&Pipo erbij, dat wordt een geparelde pop.

De 3 jongen van Idem&Dito, 26 april. Het is nog niet duidelijk of er wel of geen parels door komen.

De jongen van Peppi&Kokki, 26 april. Jong 1 en 2 worden bont gepareld, jong 3 wordt zowieso bont, misschien ook met parels.
Toen was ik niet zo wakker als nu want ik ben er eigenlijk automatisch vanuit gegaan dat dit weer gewone bont geparelde worden net als in hun 1e nest vorig jaar. Maar het kunnen natuurlijk ook nog bonte cin.gep. geelwangen worden! Dus nog een paar dagen wachten op de wangetjes. :D

De jongen van Pino&Pipo, 26 april. Jong 1 wordt een bont geparelde pop, jong 3 en 4 wildkleur of gepareld en jong 5 wordt bont met misschien ook parels.

De jongen van Fred&Wilma, 26 april. Jong 2 wordt gepareld en ook de fallow krijgt parels. Helaas worden ze allebei wat geplukt.

De jongen van Suske&Wiske, 26 april. Jong 1 en 2 worden bonte witmaskers en moeten dus mannen zijn. Jong 3 is nog niet duidelijk. Jong 1 en 3 worden bont met veel wit, jong 2 krijgt weinig wit.

Mandy

Citaat van: Lin op 25 april 2006, 13:34:52
Ach wat sneu! wat denk je dat de oorzaak kan zijn dat hij zo adem haalde? Of weet je het nog niet zeker wat het kan zijn?

Ik weet het helemaal niet, geen idee. ::)
Er was niks te zien en met het andere jong gaat het goed.
Ze voeren het jong van Pino ook goed mee. :)
Ik maak me er verder ook geen zorgen om, de natuur zal wel om een bepaalde reden in hebben gegrepen. :-\

Quendi

Hoi Mandy,

Wat heb je toch weer prachtige foto's!!! ;D

Groetjes Sietske

Mandy

Rianne

Wauw, een geparelde fallow! Mijn verlanglijstje begint zich stiekem uit te breiden... ;)