Mandysbeestenboel 1e ronde 2006; 20 jongen.

Gestart door Mandy, 11 maart 2006, 20:25:08

« vorige - volgende »

Mandy

Aloha,

Even een update. ;)

Inmiddels blijken er 24 eitjes bevrucht te zijn. :D

Helaas was het bevruchte ei met de barst bij Idem&Dito bedorven en het bevruchte ei met het deukje bij Jut&Jul was niet verder ontwikkeld. Die heb ik dus weggegooid. :-\
Het ei met het deukje bij Suske&Wiske en Idem&Dito lijken zich verder wel normaal te onwikkelen. :)

Bij Ot&Sien ligt er 1 bevrucht ei en 2 onbevruchte, 2 andere onbevruchte heb ik weggehaald.
Ik zal ws tzt 1 of 2 andere bevruchte eieren of jongen bij ze overleggen zodat het ene jong wat daar gaat komen niet alleen zal zijn. De kans is tevens groot dat het eigenlijk een jong van Jut&Jul is.

Jut&Jul hebben het overgelegde ei dus niet meer maar ze hebben wel 4 eigen eieren waarvan er al 2 bevrucht zijn. :)

Bij Fred&Wilma liggen 3 bevruchte en 2 onbevruchte eieren.

Bij Suske&Wiske en Idem&Dito liggen 4 bevruchte eieren waarvan 1 met een deukje.

En bij Pino&Pipo en Peppi&Kokki liggen 5 bevruchte eieren. ;D

Pim&Roos doen nog niks maar kijken wel regelmatig nieuwsgierig bij de blokken. 8)
Net als de primrosen. Alleen is de primrose man wel erg fel maar hij heeft zo te zien al een paar keer op z'n donder gehad. Hij is al bij z'n kop en bij z'n poten gebeten... :-\
Ook Jeetje is erg fel en heeft ruzie met Pino gehad. Helaas is Pino in z'n poot gebeten. :(

Vanaf volgende week verwacht ik de eerste jongen, spannend, ben benieuwd... :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bobbie

Hoi Mandy,

Wow, dat is niet niks zeg, 24 bevruchte eitjes.

Ik hoop dat jij, net als ik, ook een tovernestje krijgt  ;), iig een albino, die gun ik je van harte.

Succes, Nel :)

Karin

Spannend hoor Mandy ! En wat heb jij het dan druk  :o :o :o Ik vind 2 nesten al een drukte  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Hoi Mandy, ;D

Geniet nog maar even van je rust. Dat zal gauw genoeg afgelopen zijn met 24 kleine valkjes. :P

Succes,
Marlies ;)

Rianne

24 kleine valkjes... heb je straks nog wel tijd om in de zon te zitten? (als die ooit nog komt ;) )

Mandy

Zo daar zijn we weer, even een update over de soap hier. :P

Bij Ot&Sien ligt maar 1 bevrucht ei wat tot nu toe goed gaat.
Deze moet rond 11-4 uitkomen.

Bij Jut&Jul lagen vandaag 5 eitjes waarvan 4 bevrucht.
Ik heb 1 bevrucht ei (de "volste") overgelegd naar Ot&Sien zodat daar straks ipv één 2 jongen zijn. Als dit ei de oudste is zou die rond 14-4 uit moeten komen.
En dat ene bevruchte ei wat er ligt is ws toch van Jut&Jul. Komen er 2 witte donsjes dan zijn ze allebei van Jut&Jul en zit er een geel donsje bij dan is die toch van Ot&Sien. Met rode ogen wordt het een lutino pop en met donkere ogen wordt het een wildkleur man. We zullen zien. 8)

Bij de andere koppels heb ik niet gekeken want wat bevrucht is heb ik al gezien. Ik wacht nu op de eerste piepjes! :D

Bij Fred&Wilma kan de eerste komen maar ik verwacht pas de 9e, gelijk met het 2e ei want vanaf dan gaan ze meestal pas goed broeden. :)

Ik heb tevens besloten na deze ronde van Fred&Wilma een andere goede kweker voor ze te zoeken.
Er zou al een koppel weg moeten na de kweek maar nu ook Peppi&Kokki een koppel blijkt te zijn dat apart moet moest ik uit hun 2 kiezen.
En omdat ik voor de jongen van Peppi&Kokki makkelijker baasjes vindt dan die voor Fred&Wilma moeten hun weg.
En van de jongen van Peppi&Kokki is van hun dochters het geslacht zeker te voorspellen; de geelwangen.
Als hun straks klaar zijn met de 1e ronde en hun jongen zelfstandig zijn mogen Fred&Wilma weg en kan iemand er nog 1-2 rondes mee kweken.
Peppi&Kokki kunnen dan naar het binnenkooitje en dan kunnen de 4 primrosen die nu teveel in de grote kooi zijn in de achterste kooi waar Peppi&Kokki nu zitten.
Dan is er in de grote kooi wat meer ruimte voor de uitvliegende jongen. De enige die daar dan nog teveel zit is de lutino geelwang.
Na de kweek kijk ik wel wat ik daar mee doe anders moet er misschien nog een koppel weg.
Tja, het is niet anders, als je met je valkjes buiten kweekt ga je daar anders mee om dan met tamme valkjes binnen.

Het is een goed ouderkoppel maar de man neigt wel tot het plukken van de kop/rug.
Hier bij hun 1e ronde van vorig jaar;

was het meer dan in de 2e ronde;

Ze hebben tot nu toe alleen geparelde en geparelde fallows gekweekt. Maar wildkleur en gewone fallow kan ook;

Fred = Fallow man '01, split voor {X1: gepareld}
& Wilma = Geparelde pop '03, split voor fallow

Nest 1;
Zonen:
50% Fallow, split voor {X2: gepareld}
50% Fallow gepareld
Dochters:
50% Gepareld, split fallow
50% Wildkleur, split voor fallow

Nest 2;
Zonen:
50% Gepareld, split voor fallow
50% Wildkleur, split voor fallow {X2: gepareld}
Dochters:
50% Fallow
50% Fallow gepareld

Ik zal wel een (geparelde) fallow houden voor de TT dit jaar als die erbij zit, die is toch niet gereserveerd. Alleen door mezelf. :P
En voor een fallow zou ik normaal 45 euro vragen en voor een geparelde split fallow 27,50.
Voor dit koppel ga ik 75 euro vragen. Ze mogen als alles goed gaat eind mei weg.
Dus als er al liefhebbers zijn voor Fred&Wilma dan hoor ik dat graag. :)

Jeetje&Mina lijken trouwens al meer een koppel te gaan worden. Ze zitten steeds meer samen en kroelen steeds meer samen. :-*

Waar ik trouwens wel flink van baal, begin april zouden de ringen er zijn maar ze zijn er nog steeds niet! :o
Ik hoop dat ze op tijd komen... ::)

Rianne

Hoi Mandy,

ik vind fallow gepareld erg mooi, maar begin voorlopig niet aan een koppel erbij. Ik hoop dat het je lukt een leuk nieuw tehuis voor ze te vinden.
Spannend dat er al eitjes uit kunnen komen! :D

Mandy

Ooo maar dat zal ook wel lukken denk. :)
Zeker als iemand er dan nog een ronde mee kan kweken. Maar ik zet nu nog geen advertentie, ze kunnen toch pas eind mei weg. Ik zal dan eerst hier een advertentie zetten want ik heb liever dat iemand van hier ze over wilt nemen dan een onbekende via marktplaats. ::)

En zo te horen vanmiddag is het eerste jonkie er al! :D
Ik hoorde voergeluidjes bij Idem&Dito maar ik heb nog niet gekeken. Ik had late dienst en kom liever niet iets vervelends tegen waar ik me een hele avond zorgen over moet maken.
Nu zijn deze 6 broedende koppels al ervaren koppels en verwacht ik niet veel problemen maar je weet maar nooit.
En ik hoorde bij Fred&Wilma ook gepiep maar dat klonk nog ver dus vlgs mij kwam dat nog uit een ei.
Ik ben nu 2 dagen vrij dus ik zal morgen eens gaan gluren. ;)

Caroline

Spannend!!

Idem & Dito, misschien dus wel een wit donsje met rode oogjes.  :D

Of net als vorig jaar allemaal, nu weer een witmasker ventje.  :-\ Wie zal het zeggen, spannend hoor dat je niethebt gekeken.

Succes morgen met kijken,  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Andrea

Hoi Mandy,

Zo te lezen is het aardig spannend bij jou wanneer de eerste jonkies uit het ei komen. Leuk, ik ben heel benieuwt. Handig dat je nu vrij bent, dan kun je het mooi in de gaten houden.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Ineke

Dat gaat rap bij jou! Hoop ook voor je dat alles goed gaat en je volgende week trots t eerste eitje vindt :D

Quendi

Hoi Mandy,

Ik ben geinterresseert in Fred&Wilma, maar dat wist je al  ;D.

Succes met je kweek en wat leuk dat je al piepjes hoort. Ik krijg altijd een soort verliefd gevoel van binnen zodra ik piepjes hoor. Dat is altijd zo spannend  :).

Groetjes Sietske

Mandy

Ik hoorde blijkbaar geen voergeluidjes bij Idem&Dito maar bij Suske&Wiske want daar zijn al 2 jongen! ;D

Dit worden bonte witmaskers, misschien wel met cinnamon. 8)

Dit is de oudste, vond ik even leuk om te laten zien, dat hij zo aan het geeuwen is;  :D

En bij Fred&Wilma is gisteren ook een jonkie geboren;

Dat wordt dus een fallow en die ga ik zelf houden voor de TT! :D
Verder ligt daar nog 1 bevrucht ei op uitkomen, het andere bevruchte ei is nl niet verder ontwikkeld zag ik. :-\
En na deze ronde gaan Fred&Wilma naar Sietske! ;)

Bij Idem&Dito heb ik gekeken en daar ligt het 1e ei op uitkomen. :)

En bij de rest is nog niks maar zal vd week wel komen. :)

Christine

Proficiat met je 3 jongen!
Ik ben benieuwd wat er uit de jongen van Suske en Wiske gaan komen!!
Ik blijf het hier allemaal volgen!! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Monky

Hi Mandy,
Gefeliciteerd met de eerste jongen van dit seizoen!!!
Wel leuk dat de oudste jong gapend de spits afbijt  ;D ;D ;D

En mijn hemel...22 eitjes  :o :o :o Nou, je weet wat je te doen staat  ;) Wat gaat de tijd toch snel. Het lijkt gisteren dat ik in je dagboek las dat je de eerste eitjes had...

Groetjes,
Monky