Mandysbeestenboel 1e ronde 2006; 20 jongen.

Gestart door Mandy, 11 maart 2006, 20:25:08

« vorige - volgende »

Mandy

Citaat van: Quendi op 10 mei 2006, 18:28:10
Als de fallow al is uitgevlogen, dan betekend dat zijn broer/zusje ook bijna uit zal vliegen he? En even rekenen, kunnen de ouders dan over 2 weken al hier zijn? Of zijn de jongen dan nog geen 6 weken oud?

Yip daar ziet het wel naar uit. ;)
Maar ze waren al aan een nieuw nest begonnen en die eitjes heb ik weggehaald gelijk met het blok. De geparelde was nog niet uitgevlogen maar die heb ik er dus uitgezet. Het zou toch niet lang meer duren. Maar nu hebben ze nergens geen zin meer in, ook niet in het voeren van hun jongen! :-\
Af en toe geven ze wel wat, maar te weinig, dus ik voer nu pap bij. Hopelijk pakken ze de draad weer op. En hopelijk gaan ze binnenkort zelf een beetje leren eten. Als het goed gaat zijn ze met 6 weken hopelijk zelfstandig genoeg. Afwachten maar. ::)

Helaas hebben ook Idem&Dito weinig zin om hun uitgevlogen jongen te voeren, ook die moet ik bijvoeren. Alleen jonkie 3 zit nog in het blok. Als die uit is gevlogen leg ik hun eitjes weer terug. :)

De oudste (mooiste) bonte witmasker was besproken maar is wegens omstandigheden afgezegd. Ik had het al wel verwacht want na 7 mailtjes, een sms en 3 telefoontjes kreeg ik eindelijk antwoord... Nu is alles opgeschoven en neemt de wachtende hierna jonkie 1 en die van daarna neemt jonkie 3. Jonkie 2 met het minste wit is dus over. Maar daar zal ik vast wel iemand voor vinden. ;)
Jonkie 2 is trouwens vandaag uitgevlogen.
Net als de bont geparelde van Pino&Pipo en Peppi&Kokki.
Verder hoor ik regelmatig druk gefladder in de blokken, er wordt goed geoefend om naar buiten te komen. 8)

Morgen dus geen complete groepsfoto's meer, ik zal ook wat individuele foto's maken. :)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Vreemd weer, dat je er echt achteraan moet bellen en emailen voor zekerheid. Gelukkig kan het bontje nu naar iemand die hem WEL heel graag wil :)

Vannacht is Tiaro papa geworden. :) Ik hoop dat het kleintje net zo'n mooie kuif als z'n vader krijgt. :D

Mandy

14 mei 2006, 01:56:17 #197 Last Edit: 14 mei 2006, 11:28:33 by Mandy
Nieuwe foto's (van vrijdag). ;)

De jongen bij Jut&Jul.

De jongen bij Ot&Sien.

De oudste 2 van Idem&Dito, vooraan Stitch en achteraan Grijsje.

En dit is jonkie 3.

De oudste bont geparelde van Peppi&Kokki, te koop.

En de andere 2 jongen van Peppi&Kokki.

De bont geparelde van Pino&Pipo.

En de andere jongen van Pino&Pipo, 1 wildkleur en de bonte zijn nog te koop.

De jongen van Fred&Wilma.

De oudste bonte witmasker van Suske&Wiske; Wilson.

De 2e bonte witmasker van Suske&Wiske, te koop.

En de jongste bonte witmasker van Suske&Wiske.

Sinds vrijdag voer vader Idem zijn jongen ineens wel goed, heel vreemd, alsof hij nu pas door heeft/weer weet, wat hij moet doen.
Ik heb ze nog wel bijgevoerd en doe dat ook nog even want ze hebben vd week toch wel wat tekorten gehad.
Dito zit weer op haar eitjes te broeden, ik heb ze terug gelegd.
Pino&Pipo hebben ook al een ei. :)

En ook Roos zit te broeden! :o :D
Ik vervang haar eitjes voor onbevruchte eitjes ook al denk ik dat haar eitjes ook onbevrucht zijn.
De primrose man klimt nl wel op haar maar meer doet hij ook niet, enkel "valkje (paardje) rijden"?! ;D
Maar ik ben al lang blij dat ze zonder problemen haar eerste ei heeft gelegd en nog wel in een blok en dat ze er ook al op broedt. ;)
Straks na de verhuis hoop ik natuurlijk dat ze weer terug verliefd wordt op Pim en dat hun een nestje mogen krijgen... ::)

Caroline

:o Wat een beauty, Wilson.

Mooi hoor!!

Ook de andere zijn schattig hoor.  ;)

Sneu dat Idem & Dito dit jaat zo plukken. Dat doen ze anders noooooooooooooooooit.  :D

Gelukkig groeit het snel weer aan. Mijn Diego, de primrose look-a-like, werd ook zo geplukt door zijn vader, alleen niet de kop, maar de rug, en het nekje rondom, zo zielig gezicht, dat dunne kale nekje. Maar nu zit hij (en zijn broers/zusjes met ma apart, is ook al 5 weken.  ;)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hoi

Lieve, leuke foto's weer, maar kan het zijn dat de middeleste bonte witmasker en de jongste van Suske en Wiske dubbel is geplaatst?? Volgens mij zie ik 2 dezelfde foto's.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Hihihi!!

Ik vond ze al zo veel op elkaar lijken.  ;) :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

14 mei 2006, 11:29:30 #201 Last Edit: 14 mei 2006, 11:32:55 by Mandy
Citaat van: carco op 14 mei 2006, 11:08:54
Lieve, leuke foto's weer, maar kan het zijn dat de middeleste bonte witmasker en de jongste van Suske en Wiske dubbel is geplaatst?? Volgens mij zie ik 2 dezelfde foto's.

Klopt, goed gezien, ik was toen ook niet zo wakker meer... 8)
Het is nu aangepast. ;)

Lin

Oh Mandy weer genieten. Ik hoop dat Idem blijft voeren. Die oudste bont geparelde van Peppie en Kokki  doet mij denken aan tiaro. En Wilso ziet er inderdaad mooi uit!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

18 mei 2006, 03:44:42 #203 Last Edit: 18 mei 2006, 04:16:15 by Mandy
Inmiddels zitten de 3 van Idem&Dito definitief binnen. de bedoeling was alleen jong 2, dan had ik er totaal 3 binnen, wat eigenlijk het maximim is, maar de andere 2 moesten ook mee. Idem voerde wel maar toch te weinig. Nu geef ik pap als bijvoeding. Inmiddels knabbelen ze ook al zelf en krijgen ze 2 keer per dag pap. Na het weekend doe ik het maar 1 keer want je moet ze niet verwennen natuurlijk. Ik kroel wel met ze. ;)

De gewichten vallen trouwens wel mee. Jong 1 en 2 hebben natuurlijk een paar dagen met minder voeding gezeten want jong 3 werd in het blok nog wel goed gevoerd (en meer geplukt...). Maar jong 1 en 2 wegen na de pap zo'n 85 gram en jong 3 100 gram. Maar ze vliegen ook nog niet zoveel dus ze zullen ook nog wel wat afvallen. Ik weeg maar om de paar dagen, wel rond dezelfde tijd, maar meer doe ik daar niet aan/mee. Ik weeg ook alleen de jongen die binnen zitten en tam weg gaan. Als een valkje van buiten een beetje rustig is probeer ik die wel te wegen bij vertrek maar bij onrust ga ik geen onnodige stress geven. Verder weeg ik niet.

De bont geparelde pop van Pino zit ook binnen en de geparelde, het pleegjong bij Ot&Sien, gaat morgen naar binnen. Het is dus weer lekker druk! Daarom kom ik ook niet zoveel. Ik heb nu nachtdienst en even tijd. 8)

De geparelde witmasker bij Ot&Sien is ook uitgevlogen en wat wel typisch is, is dat die nu 4 ouders heeft?! ???
Jut&Jul zorgen er namelijk ook voor. Die voeren net zo hard mee, bij de geparelde weer niet. Ze hebben er nooit iets van gezien maar ik denk nu dat elk jong toch zijn eigen roepje heeft en dat de ouders dat herkennen. :)

Inmiddels zijn bijna alle jongen uitgevlogen, behalve de 3 bij Jut&Jul, maar dat zal niet lang meer duren.

Inmiddels is de 2e ronde ook begonnen. Pino&Pipo hebben 4 eitjes waarvan 2 bevrucht en Idem&Dito hebben hun eitjes terug gehad en van de 5 zijn er 3 bevrucht. Hopen en duimen straks dat ze die jongen niet gaan plukken en beter gaan voeren.
Ik denk er toch hard aan om na de 2e ronde te stoppen dus dan gaan de eventuele eitjes meteen weg en het blok en de andere lege blokken ook.
Peppi&Kokki waren eigenlijk ook al met de 2e ronde begonnen maar omdat die straks naar het binnenkooitje moeten verhuizen als Fred&Wilma weg zijn heb ik het blok met het eitje weggehaald. De geelwang was nu inmiddels ook uitgevlogen. Helaas was deze ineens wat op het kopje geplukt. :-\
Ook hun hebben dat niet eerder gedaan dus ik denk dat ook dit komt door de drang van de 2e ronde en het jong het nest uit te willen werken? ::)

Roos heeft inmiddels al 2 eitjes gelegd die ik vervangen heb. De primrose man broedt overdag goed mee.
Ik hoop dat ze de splitsing straks gaan accepteren... 8)

Ik heb nog wel een paar mooie foto's maar ik heb de komende dagen niet zoveel tijd, dus die houden jullie nog tegoed. ;)

Rianne

Nou, inderdaad druk zo te lezen! Maar gelukkig verloopt alles prima en zijn er geen problemen. :) Ben benieuwd naar je foto's. :D

Mandy

Balen, vanavond was er een grote stroomstoring hier in de regio!  :o
http://www.nu.nl/news/735706/16/Grote_stroomstoring_West-Brabant.html
Het duurde van 21.00-24.00 dus de lichten in de volière die normaal altijd branden deden het niet!  :(
Overdag brandt er een daglichtlamp van 6.00-22.00 en de nachtlampjes branden van 20.00-8.00, allemaal op tijdschakelaars.
We zaten op een verjaardag en eenmaal thuis kan je niet meer doen dan kaarsjes aansteken. 8)
Gelukkig had ik de kleintjes binnen trouwens pap gegeven voordat ik naar die verjaardag moest anders was het niet meer gegaan, ik kon geen water koken niks niet.
Om 22.30 moest ik naar m'n werk, de nacht in. Gelukkig waren er in het ziekenhuis geen grote problemen, denk aan beademing op de IC en couveuses op de kraam. Hier op de afdeling gingen lampen niet aan of niet meer uit, de pc deed het niet om uitslagen op te vragen, de pospoeler deed het niet :P, de vaatwasser niet, geen koffie/thee enz. Om 24.00 hadden we weer normale stroom maar toen gingen overal de bellen, leuk! :-\
Maar op dat moment schrok ik en besefte/baalde ik want dat betekende ook dat in de volière de schakelaars weer aan zouden springen en verder zouden gaan vanaf 21.00, dus volop licht!!! :o
Daar zullen ze wel van geschrokken zijn, zowieso van het pikkedonker waar ze nooit in zitten, tot ineens fel licht. Ik hoop dat er geen paniek is uitgebroken... :-\
Gelukkig zitten er geen jonkies in de blokken maar ik heb wel 2 blokken met bevruchte eitjes... ::)

Caroline

:o Balen joh!!

Hopelijk was alles goed toen je thuis kwam.

Welterusten nu.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Wat een prachtjongen zijn je bonte witmaskers zeg ! Vooral Wilson natuurlijk  ;D Ik hoop dit jaar ook zulke jongen te krijgen van Jipper-Mellody en Nessa-Kenya  ;) Heb je trouwens nog jongen vrij ? Ik krijg nog regelmatig aanvragen, maar bij mij is het seizoen al over  ;) Ik geef jou website en die van Bianca door als mensen een jong valkje willen  ;) En natuurlijk ook valkparkiet.com en dan de tip om bij kwekers te kijken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Citaat van: Caroline op 19 mei 2006, 07:40:51
Hopelijk was alles goed toen je thuis kwam.

Gelukkig was alles goed, pfff, heb me wel even zorgen gemaakt... ::)
Maar ik heb gekeken en alles is goed met de eitjes, erg goed zelfs, Idem&Dito hebben 6 bevruchte eitjes van de 6 en Pino&Pipo 5 van de 6! ;D

Citaat van: Karin op 19 mei 2006, 17:33:08
Wat een prachtjongen zijn je bonte witmaskers zeg ! Vooral Wilson natuurlijk ;D Ik hoop dit jaar ook zulke jongen te krijgen van Jipper-Mellody en Nessa-Kenya ;) Heb je trouwens nog jongen vrij ? Ik krijg nog regelmatig aanvragen, maar bij mij is het seizoen al over ;) Ik geef jou website en die van Bianca door als mensen een jong valkje willen ;) En natuurlijk ook valkparkiet.com en dan de tip om bij kwekers te kijken.

Ja mooi is hij hé! :D
Hij lijkt ook erg op z'n moeder. Nu hun staarten even lang zijn moet ik soms goed kijken wie wie is. ;)
Maar niet voor lang want morgen wordt hij al opgehaald.
En de rest allemaal komende week, wordt druk! 8)
Maar ik heb zover ik weet nog niemand via jou gehad hoor, althans, er is niet genoemd dat iemand via jou naar hier is gekomen. :)
Ik heb nu nog 3 jongen over die te reserveren zijn. Ik heb besloten een geparelde witmasker en een wildkleur zelf te houden voor de TT. Aangezien de kans groot is dat ik maar 2 rondes doe kan ik nu beter nog iets zelf houden. :)

Caroline

Maak je nog een mooie foto van Wilson voor ons, voor hij weg gaat??

Fijn dat alles goed is gegaan in de stroomloze nacht.

En 6 eitjes bevrucht, daar moet toch eindelijk een albino uitkomen.

Succes met de tweede ronde.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.