Mandysbeestenboel 1e ronde 2006; 20 jongen.

Gestart door Mandy, 11 maart 2006, 20:25:08

« vorige - volgende »

Mandy

Jawel, vanmiddag heb ik de valken in de buitenkooien gekoppeld;  8)

In de rechtse kooi zit net als vorig jaar Peppi&Kokki en in de linkse Pino&Pipo.
Vorig jaar zat Jeetje bij Peppi en dat ging toen helemaal niet goed dus nu zitten Jeetje&Mina in de linkse kooi bij Pino&Pipo.
En Pim&Roos heb ik bij Peppi&Kokki gezet.
Nu is Peppi zowieso wel fel en agressief als hij begint met een blok uit te zoeken dus ik moet het wel ff goed in de gaten houden.
Hij had er al wel meteen zin in want Peppi&Kokki begonnen meteen te treden. :P
Van Mina en Roos verwacht ik misschien van de zomer pas wat want die zijn nog jong, maar ze kunnen wel alvast gaan kijken en oefenen. ;)
Hier zie je Pino al in z'n vertrouwde blok zitten;

In de grote kooi zitten dus net als vorig jaar;
- Ot&Sien
- Jut&Jul
- Suske&Wiske
- Idem&Dito
En dan zitten in de grote kooi ook nog de 2 primrosen en de lutino geelwang maar daar ben ik nog niet van plan iets mee te doen.
Als de primrosen willen kunnen ze wel meedoen maar eerst even afwachten of het wel een koppel wordt. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hey Mandy,

Jij gaat dus ook weer spannende tijden tegemoet :).
Ik hoop dat het dit jaar op rolletjes verloopt en dat je weer mooie valkjes mag krigjen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Wendy..

Hoi Mandy,

Heel veel Succes dit komende seizoen...Dat je maar hele mooie en gezonde valkjes mag krijgen.
Geweldige fotos trouwens.Vooral die je in de voliere hebt gemaakt.
Wie weet al tot heel snel hihihi

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Ineke

Omdat ik nog niet zo lang op dit forum ben is t hele kweekgebeuren nieuw voor mij. Heel leuk om je mooie foto's te zien en de verhalen te lezen. Ik vind t allemaal spannend en hoop dat alle vogeltjes strakjes gezond zijn en niet worden kaalgeplukt (want dat ziet ook niet prettig uit als ik dat hier op foto's zie).

Ankie

Hoi Mandy

Ik hoop dat het een prachtig seizoen voor je wordt en dat er maar een heleboel mooie valkjes bij je geboren mogen worden !!!
Nu alleen nog wel wat beter weer ,want ik hoorde vandaag dat het voorjaar nog even op zich laat wachten !!

Je handtekening is prachtig trouwens !!

Groet van Ankie

Rianne

Hoi Mandy,

hoe gaat het nu met je lutino geelwang? Zit ze al weer wat beter in de veren? :)

Mandy

Citaat van: Rianne op 14 maart 2006, 10:20:14
Hoi Mandy,

hoe gaat het nu met je lutino geelwang? Zit ze al weer wat beter in de veren? :)

Hoi Rianne, ik heb je vraag in m'n andere dagboek beantwoordt hoor. ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,16/topic,2713.307.html#msg244105

Ik heb inmiddels ook Pino&Pipo en Suske&Wiske al zien treden. :)
Alleen is er in de grote kooi veel ruzie om de blokken.
Vanmiddag zag ik dat Suske een klein wondje bij z'n oog heeft en ik zag op de planken en bij de blokken hier en daar wat bloedspetters. :-\
Verder zie ik bij de rest van de valken niks geks. Ze zullen het toch even uit moeten vechten, ik kan daar niet veel aan doen.
Het zijn allemaal dezelfde blokken op dezelfde hoogte maar ik denk dat ze een keuze maken aan de hand van de lichtinval? 8)
Vorig jaar zaten ze ook in elke ronde in een ander blok dus een eigen blok hebben ze niet echt, vandaar nu dat geruzie weer.
Dat was vorig jaar ook wel hoor. Daarom waren er wat paringen en eitjes gesneuveld vorig jaar in de 1e ronde.
Vanochtend waren Suske&Wiske ook aan het paren maar net voordat Suske klaar was (smakelijk  :P ) kwamen Idem&Dito klieren, dus paring mislukt. :-\
Ook Pino is erg fel naar Jeetje toe zag ik en zoals verwacht Peppi naar Pim. Maarja, veel kan ik er niet aan doen. De enige oplossing is aparte vluchten maar de loterij heb ik helaas nog niet gewonnen. ;)

aad

wat een gejeuk en gekriebel hier zeg ... last van vlooien  ;D ;D

Mandy

Er is nog weinig nieuws hier. Behalve dan dat de rust een beetje begint te komen qua blok keuzes.
Het lijkt dat Jut&Jul voor blok 3 gaan, Idem&Dito voor blok 4, Ot&Sien voor blok 5 en Suske&Wiske voor blok 6. Er is gelukkig ook minder ruzie.  :)
Wel zag ik vandaag wat bloed in de kooi bij Peppi&Kokki en Pim&Roos. Pim had ook een teentje waar wat bloed aan zat. :-\
Verder is het leuk om de koppeltjes weer lief te zien kroelen en poetsen bij elkaar en om de mannetjes weer te horen fluiten. Jonge mannetjes zoals Pim hoor je in de winter ook wel maar de oudere mannetjes niet. Maar nu de kweek weer begint laten ze zich van hun beste kant zien en horen, leuk hoor, daar geniet ik al van. :)
Ik hoop dat over een week de eerste eitjes er zullen zijn en dat die rotvorst eindelijk weg is, bah wat ben ik die winter beu. 8)

Rianne

Nou, inderdaad, van mij mag het ook wel warmer worden. De voliere is zo goed als klaar, alleen de valkjes nog. :)

Mandy

Het 1e ei is er! ;D
Bij Fred&Wilma en Ot&Sien! :D
En Dito blijft in het blok maar daar ligt nog geen ei, is wel onderweg zo te zien. En ook Suske&Wiske en Jut&Jul zullen wel snel mee gaan doen. :)
Pino&Pipo en Peppi&Kokki zijn nog druk aan het paren en het blok in aan het wijden, dat zal ook niet lang meer duren. ;)
En Pim&Roos zijn helemaal verliefd en kroelen veel. :-*
Jeetje&Mina kijken nog niet echt naar elkaar om maar dat geeft ook niet. Leuk zou zijn als deze 2 koppels met de laatste ronde mee proberen te doen vd zomer, we zullen zien. 8)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hoi

Da's al weer snel! Gefeliciteerd!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rianne

caro

hoi,

Het is mij allemaal een beetje vreemd, ik zit ook nog niet zo lang hier op dit forum. Ik ken nog maar weinig mensen.
Ik wil je veel succes wensen, ik hoop dat het beter gaat dan bij mij.

Groetjes

Caro(line)
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/