9 mei 2025, 18:56:01

vraagje

Gestart door jim, 10 maart 2006, 19:00:27

« vorige - volgende »

jim

hallo allemaal

Ik heb een valkje gehaald bij een kweeker die vertelde mij dat het een vrouwtje is. Sinds kort heb ik nog een valkje gehaalt maar weet niet of het een mannetje of vrouwtje is.
me oude valkje begint nou boven op die nieuwe zitten en volgens mij wil ze rijden maar het is een vrouwtje.
dus mijn vraag is  is dit normaal of zal die kweeker zich vergist hebben en is het een mannetje, hoe zie je dat

Gerda

Hoi Jim,

Hoe zien je valkjes er uit?? Wat voor kleur hebben ze?? Hoe oud zijn ze??
Misschien kun je een foto plaatsen, dan kunnen we meer vertellen!
Wanneer je bij deze pagina kijkt:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutatieomschrijving.htm
kun je misschien je valkje herkennen. Er staat telkens een beschrijving hoe de man en de pop er uit zien.

Bij sommige mutaties is het onderscheid moeilijk te zien en zou het gedrag moeten uitsluiten of het een popje of ventje is.
Gezien het gedrag van je oudste valkje lijkt het een mannetje.

Groetjes, Gerda

jim

hoi gerda

de 1 is een cinnamon bont gepareld en is nog geen jaar oud.
die andere weet ik niet wat het is maar hij/zij is helemaal grijs met rode wangen maar die zijn niet fel van kleur op zijn kop zit wat geel maar niet veel, op zijn staart veren zitten gele rondjes maar dat is alleen op de onderste veren en op zijn vleugels zit wat wit.dit is die vogel die steeds op die ander zit. Zal kijken of ik een foto van kan maken maar denk niet dat het lukt hoop dat je zo een beetje een beeld heb.

Lin

Merk je machogedrag bij je valkjes?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jim

nee niet echt ze volgen elkaar wel maar ze kunnen zo nu en dan wel ruzie maken

Lin

Geen vleugels wijd? druk fluiten? geen verlies van parels? geen gelere kop? Kan je het aan niks zien ook niet op de mutatiepagina? Hoe oud zijn je valkjes?

jim

nou dat he dat zo zegt als ik fluit word die grijze heel druk gaat liedjes fluiten en rare geluiden maken helemaal met die veren wijd en op dit moment is ie erg in de rui verliest best veel veertjes hij ook nog geen jaar ma wel bijna

Lin

Als je een valkje hebt wat melodietjes kan dan heb je vaak wel een man hoor.

jim

ja hij/zij kan stukjes zingen meestal een kort stukje en dan gaat ze gekke geluiden maken maar bedankt voor de info