27 april 2024, 16:28:06

niet meer in kooi willen

Gestart door madoja, 7 maart 2006, 11:34:46

« vorige - volgende »

madoja

Hoi

Van het weekend zijn wij weg geweest en is onze valk Pino naar vrienden van ons geweest die ook een valk hebben. Ze hebben het samen wel gezellig gehad, maar nu hij weer thuis is hebben we een groot probleem hij wil zijn kooi niet meer in. We zijn nu al 2 avonden meer dan een uur bezig geweest om hem erin te krijgen. Normaal ging hij uit zichzelf als hij moe was erin zo tussen 9 en half 10. Maar nu gaat bij je zitten en gaat dan slapen en kan je nix meer met hem, want als je dan maar ff beweegt begint hij al naar je te pikken en van je handen moet hij helemaal nix weten. Maar overdag is hij heel lief en kan je hem gewoon aaien en is hij niet bang voor je handen.
Wie weet wat hier aan de hand is, want het is nu s'avonds echt een strijd om hem in zijn kooi te krijgen.

Groetjes Marije

Rianne

Hoi,

heb je al bij je vrienden geinformeerd of daar iets gebeurd is?

madoja

Ja daar was nix vreemds gebeurd, ze hebben hem alleen vast gepakt om hem in de kooi te zetten, maar dat doen wij ook wel eens als hij niet uit zich zelf ze kooi in gaat.

Wendy..


Hoi

Misschien hebben ze hem echt over het hele lichaam vast gepakt terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig was....bv elke dag.
Of hij probeert de baas  te spelen zit hij misschien in de puberteit?

Groetjes wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

madoja

Ik denk dat we weten wat er aan de hand is. Hij is in de puberteit want hij is met alles dwars aan het doen. Het ene moment krijst hij om aandacht en het andere moment wil hij nix van je weten. Nu maar hopen dat het snel overgaat.

Groetjes Marije

Wendy..

Hihihi

Hoe oud is jullie valkje?Ik heb namelijk ook zo,n pubertje thuis zitten op het ogenblik.Hij begint nu net weer wat bij te draaien.Mijn jongste is nu 6 maanden.
Goed consequent blijven dan komt het wel weer goed.b.v als je van plan bent hem in de kooi te doen ook echt doorzetten ookal duurt het uren ;).
Succes !!!

Groetjes wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

madoja

Onze valk is nu ook 6 maanden oud. We zijn al erg consequent met hem want hij was hiervoor al erg eigenwijs. Maar soms heb je echt het gevoel dat hij gewoon een spelletje met je aan het spelen is, net als met kleine kinderen die in de peuterpuberteit zitten heel vervelend is het. Maar ik hoop wel dat hij weer een beetje bij is gedraaid als zijn nieuwe huisgenootje komt over ongeveer 8 weken  :)

Wendy..

Hat zijn idd net kleine  kinderen.Ze proberen gewoon hoever ze kunnen gaan.
Misschien is hij toen ie uit logeren was wat minder consequent was  behandeld.
Leuk dat je er ook nog een bij krijgt.Ik krijg over een paar maandjes m,n vierde valkje bij ;D
Bij mijn Luca duurde het ongeveer een maandje het gedrag van de puberteit,Nu lijkt het over te zijn alhoewel afentoe hij echt een baldadige bui kan hebben.Mijn eerste valkje ook een man was iets makkelijker in de puberteit.Die is ook wat zachtaardiger van karakter.

Gaat vast wel lukken met jullie nieuwe valkje erbij!

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten