20 juni 2025, 12:46:48

De Wereld van VALKDORADO!!!!

Gestart door Rob, 8 maart 2006, 17:56:15

« vorige - volgende »

Rob

enneh...de koffie staat uiteraard ook hier klaar ;D ;D ;)

Riny

Hoy Rob
De eerste tijd ben ik nog volop bezet door mijn hobbykwekerij.
''Mijn soepje''begint hier namelijk te werken.
Maar ik hou het graag te goed.
Groetjes Riny :D

Rob

deze week minder goed nieuws gekregen van de woningbouwvereniging :-[, ze gaan hier waarschijnlijk binnen 3 jaar een grootscheepse renovatie houden (dan moeten we dus ons huis uit) dus de twijfel over wel of niet een voliere bouwen is toegeslagen,ik heb geen zin om een hoop geld uit te geven aan een goede fundering voor de voliere als het binnen 3 jaar toch gesloopt word (ook de tuinen worden opnieuw ingedeeld) dus jullie kunnen je mischien wel voorstellen hoezeer ik baal, ik verheug me juist zo op de voliere omdat ik dan wat omhanden heb nu ik voorlopig toch niet kan/mag werken. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de neiging om hem alsnog te bouwen heel sterk aanwezig is maar dan op een minder luxe fundering en dusdanig geconstrueerd dat ik hem zonder al teveel problemen weer kan demonteren en mee kan nemen (ik kan dan alleen maar hopen dat de vogels er niet al teveel onder te lijden hebben)

Met twijfelende groet

Rob

Riny

Hoy Rob
Dat is inderdaad balen voor je.
Het was echt iets waar je naar uit keek,en in gedachten mee bezig was.
Kun je niet een voliere maken ,met schotten die je in en uit elkaar kunt schroeven.
Dat heeft mijn Jan ook gedaan.
Als je dan op de bodem trotoirtegels gebruikt ,kun je er toch nog 3 jaar plezier van hebben.
Zeker de komende tijd heb je toch een bezigheid nodig.
Ik wens je veel succes, met het in gedachten veranderen van je plannen.
Gaat het lichamelijk wel de goede kant op met jou?
Groetjes Riny :D

Caroline

Hoi Rob,

Misschien inderdaad niet zo'n gek idee, een demontabele volière. Jee, je had er zo naar uitgekeken, het zal zeker een domper voor jullie zijn. Heel veel sterkte met het nemen van de juiste beslissing voor jullie.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob

Hoi Riny

Lichamelijk gaat het gelukkig steeds een stukkie beter, al is het lopen nog erg vermoeiend, ik kan merken dat ik geen conditie meer heb hoor :-[ maar daar werken we ook aan door iedere dag steeds een stukkie verder te gaan wandelen.

de betonnen vloer van de voliere ga ik wel storten,( ik = mijn schoonvader) maar dan zonder de electrakabels erin mee te storten, mijn bedoeling was om wat verlichting aan te brengen zodat ze savonds ook wat licht hebben in de voliere, en zodat ik er in het donker ook nog een beetje plezier van kon hebben + dat ik nu geen afvoer op de riolering inbouw om het regenwater en afvalwater tijdens het schoonmaken af te voeren, dat ga ik nu op een andere manier oplossen!

hij zal wat minder luxe worden maar hij komt er wel.

met veranderde groet

Rob

Rianne

Ik heb een voliere van aluminium panelen, en die staat ook op stoeptegels. Mochten we in de toekomst gaan verhuizen, of een stuk tuin erbij kunnen kopen, kan ik m zo uit elkaar halen en stukken erbij aan kopen. :)

Riny

Hoy Rob
Je moet maar zo denken.
Het geld wat je er nu op bespaard ,steek je er dan later in.
Jou luxe voliere komt er wel ,alleen droom je er wat langer van.
En weet je wat een groot voordeel is?
Omdat jij er zolang over na hebt kunnen denken,laat jij ons allemaal een poepie ruiken.
Jammer dat je zo ver weg woont,jij zou de ideale wandelpartner voor me zijn.
Groetjes Riny ;D ;D

Rob

hallo allemaal....

het is zover...de voorbereidingen zijn in volle gang, zei het dat de plannen toch iets gewijzigt zijn om de voliere eventueel over 3 jaar mee te kunnen nemen indien nodig.

de vloer van de voliere word gemaakt van zwarte waalklinkers 10x20 ,en een opstaande rand van de kleine waalklinkertjes 5x20 waarop de voliere komt te staan.

de schuur ben ik ook al aan het isoleren zodat ze in de winter ook lekker beschut en warm kunnen zitten als ze dat willen.

de voliere is besteld, buiten word hij 4 meter lang, 1 meter breed en 2 meter hoog, binnen in de schuur word hij 2 meter lang, 1,80 meter hoog en 60 cm breed

buiten zijn de achter en zijwanden afgesloten door dichte panelen te nemen en is alleen de voorkant van gaas voorzien alsmede één dakpaneel, het andere dakpaneel is ook gesloten.

als verlichting voor in de avond komen er 3 hallogeen spots in de voliere waarvan er 2 de tuin in schijnen en 1 in de voliere schijnt.

als nachtverlichting komen er een tweetal 4 watt spaarlampen(20 watt lichtopbrengst) op een schemerschakelaar die in werking treden zodra de avondverlichting uitgaat.

kosten nog moeite worden gespaard om te zorgen dat de vogels het zo comfortabel mogelijk hebben straks.

de stroomkabels die zichtbaar blijven worden allemaal in pvc elektrabuis gelegd om het ze zo moeilijk mogeijk te maken ( zo niet onmogelijk) hierbij te komen. (helaas kan ik niet alles onzichtbaar wegwerken  i.v.m. onderhoud).

ik kan bijna niet wachten totdat mijn valkdorado klaar is ;D ;D
wat automatisch betekend dat ik een keer af ga reizen naar america ;D ;D

nou..iedereen is weer up to date....ik zal proberen de volgende keer enkele foto's te plaatsen van de vorderingen.

Met ongeduldige groet

Rob

Caroline

Hoi Rob,

Dat klinkt allemaal geweldig!!  :D

En wat een lekker enthousiasme.  ;)

Doe je wel een beetje rustig aan?? Dit klinkt allemaal niet als revalideren. Toch??

Of .... laat je het uitvoeren en delegeer je??  ;D

Any way, heel veel plecies met het opbouwen van VALKDORADO.

Met nieuwsgierige groet, Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Rob op 21 april 2006, 08:30:09

ik kan bijna niet wachten totdat mijn valkdorado klaar is ;D ;D
wat automatisch betekend dat ik een keer af ga reizen naar america ;D ;D

Hoy Rob
Eigenlijk heb ik me voorgenomen om niet te ondertekenen met de door jou bedachte groet.
Maar nu maak ik een uitzondering.
''Met ongeduldige groet, Riny''[/color][/b]

Rob

Citaat van: Caroline op 21 april 2006, 08:46:29
Hoi Rob,

Dat klinkt allemaal geweldig!!  :D

En wat een lekker enthousiasme.  ;)

Doe je wel een beetje rustig aan?? Dit klinkt allemaal niet als revalideren. Toch??

Of .... laat je het uitvoeren en delegeer je??  ;D

Any way, heel veel plecies met het opbouwen van VALKDORADO.

Met nieuwsgierige groet, Caroline  :D

delegeren is niet mijn ding, maar in dit geval zal ik het meeste zware werk wel moeten delegeren.

kleine dingen kan ik zelf wel doen als het niet te zwaar is.

Met delegerende groet

Rob

*Esther*

21 april 2006, 15:20:23 #132 Last Edit: 21 april 2006, 19:37:21 by crosser
Hoi Rob
Ik vind het knap van je dat je na zo'n zware operatie, 'alles'? zo snel weer oppakt.
Het klinkt heel mooi je voliere.
Je hebt ook een website toch?
Heb je daar ook foto's staan?
Er zijn een aantal valkparkieten websites die ik regelmatig bezoek.

Hier gaat de opbouw gestaag omdat mijn man tijdelijk door omstandigheden zeer weinig kan. Het zand ligt er om betegeld te worden en de palen staan er ook maar ja geduld is een schone zaak, als je niet alles zelf kunt doen!

Succes ik zal je dagboek en site wat vaker bezoeken.
gr Esther

♪ Marlies

Hoi Rob, ;D

Fijn dat het zo goed gaat met je.
Het klinkt misschien wat zeurderig, maar let je wel goed op jezelf ? ::)

Als ik het zo lees, dan heb jij je volière nog wel voor de zomer staan. :P
Je valkjes zullen zeker goed zitten, daar ben ik niet bang voor. Als je beestjes houdt (wat voor dan ook ), dan moet je er goed voor zijn. Dat gaat bij jou wel lukken. ;D

Pas op jezelf, en succes met de bouw.

Groetjes Marlies ;)

Rob

wat zijn jullie toch allmaal lief bezorgt om me :-*

ik ben ongeveer in totaal 3 uurtjes per dag bezig met de schuur en dan op de manier van een half uurtje klussen en een kwartier pauze, anders trekt mijn knie het niet
(daar is alle ellende mee begonnen, ik zou dus aan die knie geopereerd worden toen ze achter de hartproblemen kwamen, dat is nu uitgesteld totdat alles in de hartstreek weer goed zit dus ik ben voorlopig nog niet klaar met die renovatie ;D)

langer moet ik gewoon niet klussen want dan ben ik dusdanig verrot dat ik het de volgende dag moet bezuren...en dat heb ik er niet voor over..dan duurt mijn herstel nog langer ( en het duurt me al veel te lang :-[ )

maar goed..ik vind het lief dat jullie allemaal zo bezorgt om me zijn...zodra ik ertoe in staat ben ( en de voliere ook klaar is) ga ik eerst een afspraak met Riny maken en daarna met zo'n NS-zomertoer eens het land doorcrossen langs een aantal liefhebbers/kwekers van de ons zo geliefde valkjes.

en mischien kom ik wel naar de meeting ook!!

met nogsteeds ongeduldige groet

Rob