3 mei 2025, 16:16:22

basilicum

Gestart door hylke, 5 maart 2006, 19:04:11

« vorige - volgende »

hylke

Hoi allemaal,
Sinds vandaag is het een feit....Nicky en Amy eten basilicum en appel :-) Ik ben er helemaal gelukkig mee want dit zijn de eerste 2 andere dingen die ze lusten naast het gewone voer.
Maar nu wilde ik graag weten hoeveel ze van beide mogen hebben per dag/week.
Wie kan mij dat vertellen?
Groetjes Hylke

Tara

Hoi Hylke,

fijn dat je valkjes meer beginnen te eten.
Eigenlijk mogen ze elke dag wel wat appel hebben hoor, maar je ververst het beter elke dag, zodat het niet rot.

Ook basilicum mogen ze elke dag een beetje hebben hoor, ik zou het dan in stukjes snijden en evt. nog wat andere kruiden daartussen, zodat ze meer en meer willen leren eten ;)

Groetjes, Tara

hylke

Hoi Tara bedankt voor je reaktie. Mogen ze elke dag een blaadje van de basilicum? Of misschien wel twee? Ik ben bang dat ik ze anders teveel geef. Ik heb ze een stukje appel van ongeveer een 2 euro munt groot gegeven maar dan wel dikker, ongeveer 4 cm dik. Is dat te veel?
Groetjes Hylke

Riny

Hoy Hylke
Als je de poepjes goed in de gaten houdt weet je snel genoeg of je ze teveel gegeven hebt.
Zolang de ontlasting goed blijft mag je weer wat meer geven.
Die van mij eten ook graag bieslook en peterselie.
Ook kun je ze vogelmuur geven.
Dat is omkruid wat in iedere tuin groeit.

Wel eerst heel erg goed wassen ,want aan de onderkant van die blaadjes zitten vaak schimmels.
Groetjes Riny :D

hylke

Hoi Riny,
de ontlasting van Amy is keurig maar de ontlasting van Nicky is al waterig sinds ik hem heb. Hoeveel hij ook eet, er zit altijd maar een klein groen sliertje in en het meeste is vocht. Ik wilde hier een vraag over stellen op het forum maar misschien kan jij me advies geven?
Groetjes Hylke

Riny

6 maart 2006, 10:26:48 #5 Last Edit: 6 maart 2006, 10:29:19 by Riny
Hoy Hylke
Stel die vraag toch maar op het forum,dan lezen meer mensen het.
Groetjes Riny :D

hylke

het staat inmiddels in het stukje "ziek" want ik ontdek net bloed in zijn ontlasting :-( Bedankt voor de tip
Groetjes Hylke