18 april 2024, 04:25:05

Witte valkparkiet

Gestart door Andy, 8 maart 2006, 10:54:24

« vorige - volgende »

Rianne

Bij bont verdwijnt het visgraat motief toch niet? Bont kun je aan het uiterlijk niet zien of het een man of pop is. Of zit ik nu verkeerd?
In ieder geval, ik vind het een prachtige valk! Ik zou m ook gehouden hebben. :)

Riny

8 maart 2006, 16:36:53 #16 Last Edit: 8 maart 2006, 16:40:16 by Riny
Citaat van: Rianne op  8 maart 2006, 16:34:35
Bij bont verdwijnt het visgraat motief toch niet? Bont kun je aan het uiterlijk niet zien of het een man of pop is. Of zit ik nu verkeerd?

Hoy Rianne
Dat dacht ik ook,alleen als ze parels hebben kun je het aan een bonte zien.
Groetjes Riny :D

Rianne

Ja als je de verervingsleer toepast kun je het misschien te weten komen.
Als alleen de vader gepareld (of split) is dan wel, maar als beide ouders gepareld zijn is het nog weer afwachten. :) Het kan nog jaren duren voor de parels verdwijnen dus het beste is om op het gedrag af te gaan.

Gerda

Het lijkt duidelijk dat de beste methode om te zien of het een popje of een ventjes is een test te laten doen.
Of je kunt wachten en het gedrag observeren.

Het is wel een prachtig valkje als je dat zo ziet op de foto. En verrassend dat het uit die ouders kwam!! Erg leuk!!
En natuurlijk zelf houden!!

Groetjes, Gerda

Rianne

8 maart 2006, 16:48:24 #19 Last Edit: 8 maart 2006, 20:22:49 by Rianne
Ik kan zo aan de foto niet zien of de ouders een geel vlekje in de nek hebben, weet jij dat zo Andy? :)

Ivy

Hoi!
Bij www.gendika.nl kan je een telefoonnummer vinden waar je een zakje kan bestellen. In dit zakje kan je dan een paar veertjes van je valkje opsturen voor genetisch onderzoek.
Dan weet je het zeker. Het duurt geloof ik twee weken voor je het resultaat krijgt.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

*Esther*

Hoi

Oh dan moet ik met mijn zeer bonte witmasker (albino) dus opnieuw aan het berekenen gaan.
Dat vind ik helemaal niet erg want ik bent gek op zwaar bont.

Ja ik weet dat Kirsten 'een Bo' heeft. Ik heb er zelf ook 2 gehad die er precies op leken.
Ze zijn beide overleden. Ze hebben elkaar niet gekend dus ze kunnen niet ziek van elkaar geworden zijn. 1 was flink verkouden en de ander is in mijn ogen erg plotseling overleden.

Ik ben dus weer op zoek naar een zwaar bonte cinnamon witmasker man.........

Maar goed ik kan dus ook voor mijn albino dus op zoek gaan naar een knappe bonte man. O jee nu zoek ik er 2! ;) ;D

Andy

Nee Rianne, de ouders hebben geen geel vlekje in de nek.

Als ik dan toch via het gedrag zal moeten uitmaken wat hij/zij is, hoe doe ik het dan? Op welk gedrag moet ik letten?

groeten Andy

Lin

macho gedrag. Vleugels wijd en dan fluiten. Of op voorwerpen tikken en fluiten. En vaak kunnen ze dus veel liedjes fluiten. Je kan ook eens bij gedrag kijken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Weet je zeker dat deze valkjes de ouders zijn dan? Als dit valkje idd een zwaar bonte witmasker is, moeten de ouders het bont in zich hebben.

Andy

ja Rianne,

IK ben het heel zeker, aangezien ik vorig jaar maar 1 koppel valkjes had, en dit jong hieruit kwam.

Komt dit macho gedrag altijd voor of enkel wanneer er nestblokken ter beschikking zijn?

groeten Andy

Rianne

Meestal rond de 4 a 5 maanden beginnen ze wat te fluiten, de mannetjes dan. Het macho gedrag komt dan vanzelf en daar is geen blok voor nodig.
Een popje zal niet fluiten, en ook geen macho gedrag vertonen. Natuurlijk roept ze wel wat, maar kan geen deuntjes leren.

Andy

Ik heb mijn wit valkje nog nooit weten fluiten. Ik heb het witte valkje wel nog in huis gehouden, maar toen krijste het wel (om te communiceren met de valkjes in de voliere). Kheb nog nooit het valkje een of ander vreemd "machogedrag" zien hebben. Heeft wel een rustig gedrag.
Ik ga er hierbij van uit dat het mss een wijfje is.

groetjes Andy

♪ Marlies

Hoi,

Hier heb ik ook meerder valkjes, waarvan ik zeker weet dat het mannen zijn ,die ik nog nooit macho-gedrag heb zien vertonen.
Ik denk dat je daar niet altijd vanuit kunt gaan om het geslacht te bepalen.

Groetjes Marlies