23 april 2024, 12:50:25

aantal eten voor jonge valkjes

Gestart door winston, 8 maart 2006, 09:48:31

« vorige - volgende »

winston


hey hey mensen

ik heb een koppel met eitjes .....ik heb vast handvoer in huis gehaald voor het geval de ouders het voeren niet goed of helemaal niet doen....nou kan ik aleen op de verpakking ontdekken dat ze 6 tot 8 voederbeurten per dag moeten,maar niet hoeveel mml/gram ???

groetjes

Kolkkie

8 maart 2006, 10:27:48 #1 Last Edit: 8 maart 2006, 10:30:22 by Kolkkie
Hoi Sander,

Er is een subforum speciaal gericht voor de handopfok.

Voor dat subforum klik hier

Voor het schema van handopfok, klik hier.
Daar staat het e.e.a. over temperatuur en hoeveelheden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Riny

Hoy Winston
Hoe heet dat voer wat jij in huis hebt gehaald?
Groetjes Riny :D

Kolkkie

Hoi Riny,

In een ander topic zei hij dat hij eivoer van CeBe had :).
Dat zal denk ik wel CeDe zijn.

Van CeDe weet ik weinig af, zelf heb ik Nutribird A-21

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Winston,

ik heb je berichtje even verplaatst naar het deel handopfok,
daar past het beter :D

Ikzelf ben niet zo aan het handopfokvoer van CéDé, dat moet je mengen met eivoer blijkbaar en dat zint me niet.

Veel beter vind ik van Nutribird, idd A21 zoals Mariska zei.
Daarin vind je zelfs een lijstje met hoeveel je moet geven.

Groetjes, Tara

winston

okeej dan ga ik dat dus niet gebruiken...maar zelf hebben we geen dierenspeciaalzaak in het dorp hier dus ben bij de welkoop geweest...ga dan morgen even nutribird halen...de man is nu iig zo lief voor de pop dat i nu wel zit te broeden..de man zit nu al cker 18 uur( met eet pauzes) op het nest..dus mijn pop heeft nu genoeg eet en rust tijd,wat ze hard nodig had omdat ze aardig uitgeput was


groetjes sander

Tara

Hoi Sander,

da's fijn om te horen,
de koppeltjes weten goed wat ze doen :).
Hoop dat je morgen nutribird vind!
Anders kun je ook Orlux nemen (praktisch helemaal het zelfde als Nutribird A21). Daar ben ik zelf ook heel tevreden van :)

winston

hey hey

ik ben zelf ook heel blij en vooral gerust gestelt dat de man nu ook de taken op zig neemt....de pop begint er weer een stuk beter uit te zien na goed rusten en eten ;D ;D ga morgen gelijk naar de stad om ander handvoer te halen....heb dat cede terug gebracht....heb vanmiddag nog even geschouwd en zie bij 2 eitjes vage lijntjes lopen( zaten er eergister avond ook al) maar die zijn niks veranderd...de andere zie ik ook lijnen maar nog heel onduidelijk...maar die lijnen verschillen weer heel veel van de andere eitjes en lopen over het gehele eitje in de verticaal.....is dat een bekent iets???

Riny

Hoy Winston
Dan denk ik dat de eitjes toch bevrucht zijn.
Maar je moet ze niet te vaak in je handen nemen ,dat is niet goed.
Groetjes Riny :D

winston

hey hey

nee dat doe ik ook niet...maar omdat de man een tijd niet geholpen heeft met broeden had ik de neiging om tog ff te checken of de lijntjes ernog waren ;)