28 maart 2024, 15:03:41

Vogelgriep

Gestart door Tara, 7 maart 2006, 22:45:22

« vorige - volgende »

Hoe reageer jij op de reacties van de vogelgriep?

Ik vind dat ze het opblazen!
7 (25%)
Ik ben er als de dood voor
2 (7.1%)
Ik ben er niet bang voor, maar denk er wel aan
18 (64.3%)
Iets anders, nl.;
1 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 23

Tara

Hoi allemaal,

ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ikzelf vind dat ze het een beetje opblazen, maar ik hou er dan ook weer rekening mee, moet niet denken dat het zou gebeuren met mijn valkjes, maar ik ga het bijvoorbeeld niet laten om kip te eten (niet dat ik het graag eet maar bij wijze van spreken)

Groetjes, Tara

Lin

Tja ik ben er niet bang voor want volgens mij si de kan nog niet zo groot dat je het kan krijgen. Maar ik houd er wel rekening mee .


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sander

Hallo

Je kunt misschien wel denken dat het niet vlug op je eigen vogels kan komen, maar als je ziet hoe vlug het virus van Moesson-Azie in Europa geraakte vind ik de maatregelen tegen vogelgriep wel terecht. Voorlopig is de vogelgriep nog niet in het land,dit zou slechts een kwestie van tijd zijn, en ik weet nog niet van een besmetting van een parkietachtige. Het zijn dus meer pluimveekwekers die te vrezen hebben voor de ziekte.

Maar zo lang de variant die mensen kan besmetten niet in Europa is, voel ik mij nog op mijn gemak! ;)

Groeten
Sander

Inger m

Hoi,
Het risico dat een parkiet oid wordt besmet is klein. In Engeland is in het najaar een amazone in quarantaine besmet geraakt, vermoedelijk door contact met Aziatische vogels.

De reden dat er zo voorzichtig met vogelgriep wordt omgegaan is de bedreiging voor de volksgezondheid. Na mutatie zou er een griepvirus gevaarlijk voor mensen kunnen ontstaan.

Daarnaast is het virus een grote bedreiging voor de professionele pluimveehouderij. Dus alle redenen om voorzichtig te zijn.

Wat betreft parkieten en vogelgriep meer info bij 'ziek'.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ivy

8 maart 2006, 19:32:52 #4 Last Edit: 8 maart 2006, 22:31:19 by Ivy
Ik vind ook dat ze het opblazen. Ik wacht echt tot de eerste bericht in de krant verschijnt dat alle dieren in de wereld die een ziekte krijgen die op mensen kan springen worden afgemaakt. Dan kunnen wij mensen lekker aan de menselijke ziektes doodgaan :-\.
Mensen worden erg bang gemaakt - het is belachelijk. Ik las in de krant dat mensen in Duitsland bereid zijn om hun katten in te laten slapen ivm vogelgriep. Sorry hoor, maar wat ben je voor een mens?
Er wordt gewerkt aan een vaccinatie en ik meen gelezen te hebben dat ze in America al iets hadden zelfs? Ik weet niet zeker... Ik geloof niet dat de vogelgriep veel mensen doodt. Ik denk wel, dat nog veel dieren slachtoffer zullen zijn van de bangmakende berichten in kranten.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hallo allemaal
Ik ben het niet helemaal met Ivana eens.
Nu nemen ze het misschien te serieus,maar stel dat ze er te laconiek mee om zouden gaan.
Dan zou je iedereen eens moeten horen, als er iemand aan stierf.
Wij worden er echt iedere dag mee geconfronteerd,we hoeven maar door het raam naar buiten te kijken.
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen grote beslissingen hoef te nemen MBT het vogelgriepvirus.
En de meeste van ons hier op het forum staan er ook veel verder vanaf,omdat ze alleen valkjes hebben.
Wij hebben 160 dieren, die als het virus uitbreekt, geruimd moeten worden.
Dat brengt ook met zich mee dat wij er anders tegen aan kijken.
Hoge bomen vangen veel wind.
Groetjes Riny :D


Inger m

Hoi,
Ik ben het ook niet met Ivana eens. Het gaat om een agressief virus dat snel en veel slachtoffers kan maken in de pluimvee sector. Voor haar en velen staat dit ver van hun af, maar niet voor degenen die er dicht mee te maken hebben of erin werken. Daarnaast worden dieren in de buurt ervan ook geruimd en dat kan ook veel hobbyhouders (met risico dieren) treffen.

Wat betreft mensen zijn er in Azie al slachtoffers gevallen. Het vrezen van veel virologen is dat het virus muteert en dan heeft het lichaam er geen afweer tegen. Hierdoor kan het een gevaarlijk en dodelijk virus worden.

Ik denk dat we beter kunnen voorkomen en voorzichtig optreden, dan achteraf zeggen, hadden we het maar anders gedaan!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Citaat van: Inger m op  8 maart 2006, 19:52:19

Ik denk dat we beter kunnen voorkomen en voorzichtig optreden, dan achteraf zeggen, hadden we het maar anders gedaan!


Hoy Inger
Zoals je weet staan wij er ook heel erg dichtbij .
Maar ik ben het helemaal eens met jou woorden.
Beter voorkomen ,dan genezen zegt het spreekwoord.
Alleen valt er aan dit virus niets te genezen ,en dat wordt denk ik wel eens vergeten.
Jij zult nu wel overuren draaien, of niet?
Groetjes Riny :D

Ivy

Hoi.
Zo wou ik niet overkomen hoor. Ik bedoel niet dat er geen maatregelen genomen moeten worden. Wat ik suf vind is dat als er ergens een dood vogel lag, kwam het meteen in de krant, voordat er überhaupt vastgesteld werd dat de vogel aan de vogelgriep is doodgegaan. Zo word je elke dag van alle kanten gebombardeerd door berichten over de ziekte. Kippen zijn risicovogels en ik begrijp helemaal dat als het uiteindelijk hier komt, dan moeten ze geruimd worden als ze ziek zijn en het zal ernstige gevolgen hebben voor de pluimveehouders.
Maar zou je je hond laten inslapen, omdat er ergens een hond aan die ziekte dood is gegaan?
Ik niet.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Inger m

Citaat van: Riny op  8 maart 2006, 19:56:53
Citaat van: Inger m op  8 maart 2006, 19:52:19

Ik denk dat we beter kunnen voorkomen en voorzichtig optreden, dan achteraf zeggen, hadden we het maar anders gedaan!


Hoy Inger
Zoals je weet staan wij er ook heel erg dichtbij .
Maar ik ben het helemaal eens met jou woorden.
Beter voorkomen ,dan genezen zegt het spreekwoord.
Alleen valt er aan dit virus niets te genezen ,en dat wordt denk ik wel eens vergeten.
Jij zult nu wel overuren draaien, of niet?
Groetjes Riny :D



Hoi Riny,
Ja, het is inderdaad vrij druk. Gelukkig zien de meeste mensen het belang van het naleven van de ophokplicht wel in.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

Hoi Ivana,
Er worden dagelijks bij ID lelystad 40-50 dode vogels onderzocht op vogelgriep. Dus niet elke vogel bereikt de krant.

De paniekreactie die optreed bij mensen met betrekking tot katten is mss wat overdreven, maar mogelijk ligt dat in het gebied met vogelgriep anders. Bovendien zal dit lang niet voor alle mensen gelden, maar wordt het gegeneraliseerd.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ivy

Hoi Inger. Ze bereiken ook de krant, helaas.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article34482951.ece

Per dag 100 verdachte vogels onderzocht
LELYSTAD - Het Centraal Instituut voor Dierziektecontrole (CIDC) in Lelystad krijgt steeds meer dode vogels aangeboden die getest worden op besmetting met het vogelgriepvirus.
Binnen nog amper twee weken tijd is het aantal gestegen tot ongeveer honderd per dag. Dat liet een woordvoerder van het instituut donderdag weten. Bij de testen is nog geen enkel geval van vogelgriep naar voren gekomen.

Ik vind dat ze ook vaker moeten uitleggen, hoe je ziek kan worden enzo, niet alleen zeggen, dat er een vogel is gevonden met 'voor mensen gevaarlijke' virus. Je kon het toch niet krijgen van vlees eten? Toch is de consumptie van kip in Italie met 70% en in Griekeland met 80% gedaald.
Mensen zijn niet goed geïnformeerd omdat alleen interessante berichten de krant bereiken.

Maar goed, ik laat het hierbij, ik geef anderen ook de kans om te reageren :D.
Ik vind het wel een interessante discussieonderwerp!

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kolkkie

Ik vraag mij af hoe groot de kans eigelijk is dat het hier in ons land van dier op mens overspringt.
Als je kijkt naar landen als Turkije, China ed. daar worden de kippen gewoon meegenomen naar de markt voor de verkoop.
Alles loopt door elkaar heen (mensen, dieren) ed.

Ik denk dat daar de kans veel groter is op overdracht van dier op mens dan dat het hier is.
Ik zie hier geen levende kippen op de markt verkocht worden, hooguit 1 die al aan het spit geregen is.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Riny

Hoy Mariska
Dan moet jij maar eens in Belgie op die markten kijken.Dat wil jij niet weten wat daar zit op zondagmorgen in Luik Tongeren en Mol.
Groetjes Riny :D

Kolkkie

Hoi Riny,

Daar kom ik ook niet ;D.

Als ik alleen hier naar Apeldoorn kijk, daar heb ik nog nooit een levende kip gezien op de markt.
misschien is het overal wel anders.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006