28 maart 2024, 22:16:40

Vogelgriep

Gestart door Tara, 7 maart 2006, 22:45:22

« vorige - volgende »

Hoe reageer jij op de reacties van de vogelgriep?

Ik vind dat ze het opblazen!
7 (25%)
Ik ben er als de dood voor
2 (7.1%)
Ik ben er niet bang voor, maar denk er wel aan
18 (64.3%)
Iets anders, nl.;
1 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 23

Inger m

Hoi Ivana,
Lees mijn berichten eens goed. Ik weet best dat de onderzochte vogels de krant halen, maar niet elke. Overigens lekkere krant als voorbeeld...De Telegraaf  :P.
Wat er in de media staat is mooi opgeschreven en het is ook normaal dat mensen erop reageren. Dat de kipconsumptie daalt vind ik ook niet geheel vreemd. Overigens moet je ook voorzichtig zijn met de consumptie. Ik denk dat je berichtgeving en reacties van mensen niet alleen op je eigen reactie moet beoordelen, maar ook inleven in andere mensen.

Hoi Mariska,
Ook in Nederland worden er kippen en andere vogels verhandeld op markten, momenteel niet, maar de markten zijn er wel degelijk. Je zult ze niet op een markt aantreffen, zoals jezelf vaak bezoekt.

Uiteraard is de situatie in Azie en Nederland niet hetzelfde. In Azie is het contact met pluimvee directer, maar kleinschaliger.
In Nederland echter wordt enorm veel pluimvee gehouden, veel grootschaliger. Een uitbraak heeft daardoor ook enorme financiele consequenties. Daarnaast mag je een risico naar de volksgezondheid ook niet uitsluiten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hallo allemaal
Zo hebben wij afgelopen weekend, hobbydieren opgevangen van een vriend van Jan.
Die man heeft een melkveebedrijf .
Hij had bericht gekregen van Campina,die daar de melk op komen halen,dat ze niet meer kwamen zolang er vogels op het bedrijf aanwezig waren.
Nu hebben wij zijn kippen, grasparkieten,zebravinkjes en diamantduifjes op vakantie.
Bij de vorige uitbraak van de vogelgriep, heeft hij zijn dieren allemaal weg moeten doen.
Gelukkig hadden wij nu plaats.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes riny

wat knap van jullie dat je naast jullie eigen dieren en de ophokproblemen ook nog eens een ander mens uit de nood haalt en zijn dieren ook opvangt . ik heb het al gezegt maar ik doe het nog eens opnieuw 

jouw hart zit echt op de juiste plaats  :-*

groetjes marilyn

Inger m

10 maart 2006, 15:58:48 #18 Last Edit: 10 maart 2006, 16:25:20 by Lique
Citaat van: Riny op  9 maart 2006, 18:53:35
Hallo allemaal
Hij had bericht gekregen van Campina,die daar de melk op komen halen,dat ze niet meer kwamen zolang er vogels op het bedrijf aanwezig waren.
Groetjes Riny :D

Citaat


Is dit echt waar?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

bohi

Hallo Mariska,

Als je iets verder kijkt dan Apeldoorn b.v. Barneveld niet zover bij jou vandaan daar zitten elke woensdagmorgen heel veel kippen duiven ganzen en nog veel meer gevleugelde dieren ook valkparkieten, die heel eenvoudig het virus hadden kunnen verspreiden
alleen nu er een dreiging is van vogelgriep is het verboden om pluimvee en duiven daar samen te brengen.

Dus dat er aandacht aan word besteed vind ik een goede zaak.

groet bohi

Christine

Daar zeg je zoiets!
Hier in de buurt is er iemand dat de meeuwen en de kraaien brood geeft!
Al de vogels komen erop af! Dit is gewoon een verspreiding moest er een vogel dood gaan met vogelgriep! Die man heeft al eerdere waarschuwingen gehad maar blijft het doen!  :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Karin

Vooral watervogels en pluimvee zijn gevoelig voor die ziekte, dus ik zou me geen zorgen maken om de kraaien en meeuwen. ALhoewel ik het zelf ook irritant vind dat mijn achterburen ze voeren op hun schuurdak. Er ligt steeds vies brood bij mij in de tuin die de meeuwen laten vallen  >:(

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Christine

Citaat van: Karin op 12 april 2006, 13:02:50
Vooral watervogels en pluimvee zijn gevoelig voor die ziekte, dus ik zou me geen zorgen maken om de kraaien en meeuwen. ALhoewel ik het zelf ook irritant vind dat mijn achterburen ze voeren op hun schuurdak. Er ligt steeds vies brood bij mij in de tuin die de meeuwen laten vallen  >:(

Groetjes, karin.

Daar sluit ik bij aan!
Aangezien hier de valkjes enorm gevoelig zijn voor het gekrijs van de meeuwen en de kraaien etc is het voor hun ook een enorme drukte!
Meestal reageren de valkjes er nog eens op en dat maakt hun enorm onrustig! >:(

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Pluimvee vanaf 1 mei naar buiten
27-04-2006 - Minister Veerman van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) gaat de afschermplicht voor niet gevaccineerd pluimvee per 1 mei opheffen. Uit de risicobeoordeling is gebleken dat er geen aanleiding is om terug te komen op het voornemen om de afschermplicht per 1 mei 2006 te beëindigen. De piek van de vogeltrek is voorbij en bij de zeer uitgebreide monitoring van wilde vogels zijn tot nu toe in Nederland geen besmettingen met het vogelgriepvirus aangetroffen.