Nestjes 2006 "ValkenKandelaar" 2 handopfokkers

Gestart door Tara, 7 maart 2006, 18:24:58

« vorige - volgende »

Riny

30 maart 2006, 00:16:30 #75 Last Edit: 30 maart 2006, 00:19:12 by Riny

Hoy Tara
Gefeliciteerd met je eerste jonkie van 2006.
Ook nog een lutino.
Dat het maar een mooi en gezond valkje mag worden.
Groetjes Riny :D

♪ Marlies

Hoi Tara,

----------------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij is er dus daadwerkelijk polyoma geweest in de volière, maar zijn sommige er van genezen en nu immuun.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Er kunnen valkjes drager zijn van het poyoma virus, zonder dat ze er zelf ziek van worden.
Vooral als je dan jonge valkjes krijgt, dan zijn  deze natuurlijk erg kwetsbaar.
Ik zou toch een keer wat ontlasting verzamelen en naar een andere dierenarts brengen om te laten onderzoeken.

Succes,
Marlies

Sander

Tara

Hoi allemaal,

het tweede jong is geboren en..
HET IS EEN ALBINO !!!

Dit is jong 1, de lutino:

Dit is jong 2, de ALBINO!!
Mijn eerste albinojonkie!!

Tara

Citaat van: _Bonnie_ op 30 maart 2006, 12:06:55

Gefeliciteerd met je eerste albinootje, hier wacht je volgens mij al een hele poos op of niet.  :)

Leuk hoor.

Ja dat zeker weten,
had het alleen nooit verwacht bij dit nestje!!! Betekent dat Elmo split is voor witmasker, dus dat een van haar ouders wijlen ook split witmasker was, hebben ze toch nog een wonder verricht, ook al zijn ze dood, ben echt gelukkig :D

Even berekend,
de albino zou een cinnamon geparelde albino zijn :D

Ouders:
Vader=Witmasker Cinnamon Gepareld split voor {X1:Lutino}
Moeder=Gepareld split voor Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Witmasker  Gepareld split to {X1:Cinnamon}
25.0 % Gepareld split to Witmasker {X1:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Gepareld split to Witmasker {X1:Cinnamon}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld Lutino
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld
25.0 % Cinnamon Gepareld Lutino split to Witmasker
25.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker

Groetjes, Tara

Tara

Hoiii allemaal!!!

Inmiddels is het derde donsje geboren,
dit keer geen ino, maar het zal of een geparelde of een cinnamon geparelde zijn :-).

Even een fotootje...

En natuurlijk even alledrie!!

Christine

Meisje heb jij soms gespiekt op je hand tijdens je examen?? ;D

Neenee ff serrieus!! Prachtige donsjes! Nu kan ik weer lekker genieten van de kleintjes die bij jou zitten!! Wel leuk, de mijn zijn al in de veertjes en nu heb jij kleine donsjes!! Volgens mij volgen de valkjes van mij en van jou elkaar mooi op!! ;D

Groetjes
Chrisje :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

margreet

hallo Tara,

Je hebt daar een mooi drietal in je handen, gefeliciteerd.

Groetjes Margreet

Kolkkie

Hey Tara,

Gefeli met je 3 kleine mormeltjes.

Zelfs een albino ertussen ook nog :).

Gaaf man :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

30 maart 2006, 23:15:55 #84 Last Edit: 30 maart 2006, 23:18:39 by Tara
Dank jullie wel allemaal :-*
Ik ben ook heel erg blij met mijn lutino, zie haar echt als een geschenk van Laiko en Moko, raar he?

En neen Chrisje ik heb niet gespiekt, heb al sinds dinsdag gedaan ;D

Verder heb ik goed nieuws!
Het is allemaal nog pril, maar, het eerste jonkie, Sunaya, heeft al een bazinnetje gevonden! De trotse eigenares van Sunaya zal Natacha zijn, een vriendin van mij.

Als Sunaya tussen de 1 en 2 weken is, zal Natacha eens een bezoekje brengen :). Maar ik verneem net, dat Natacha eerder ook eens komt, volgende week woensdag komt Natacha eens langs ;D

Verder heb ik minder lekker nieuws,
ik heb een besluit genomen voor elk valkjes bestwil.

Ik heb besloten enkele valkjes weg te doen, omdat ik er veel te veel heb, het zal moeilijk zijn, weet ik, maar ik heb besloten om jongen van vorig jaar (met name Niiana en Nayira bv.) weg te doen.

Verder weet ik nog niet zo goed, wie, en of ik het over mijn hart zal kunnen krijgen, maar we zien dan wel weer :-).

Groetjes, Tara

Riny

Citaat van: Tara op 30 maart 2006, 23:15:55

Ik heb besloten enkele valkjes weg te doen, omdat ik er veel te veel heb, het zal moeilijk zijn, weet ik, maar ik heb besloten om jongen van vorig jaar (met name Niiana en Nayira bv.) weg te doen.

Verder weet ik nog niet zo goed, wie, en of ik het over mijn hart zal kunnen krijgen, maar we zien dan wel weer :-).

Hoy Tara
Dat is een verstandig besluit,maar ook moeilijk voor je.
Maar dat is voor iedere hobbykweker moeilijk.
Als je een goed huisje vindt kun je toch contact blijven houden?
Groetjes Riny :D

Tara

Zo laat wakker lieve Riny ;D
Het is idd zo dat als ze een lieve thuis vinden, ik ze nog wel zou zien,
ik ga eerst even rondkijken in mijn buurt, en anders, valkparkiet.com :)

Het vierde wondertje is zopas in mijn handen geboren, en raad 'ns, het was weer een albino ;D

Blij als een rund heb ik dan meteen wat foto's gemaakt.

Hier zie je het eerste jonkie, Sunaya, die naar Natacha toegaat:

Hier zie je het tweede jonkie, mijn albino. Volgens mij zal ik hem moeten bijvoeren want hij is niet zo veel gegroeid. Ons weegschaaltje is stuk, maar deze middag ga ik naar de Supra Bazar om eivoer en evt. ook een weegschaaltje!

Hier een foto van het derde jonkie :)

En hier zie je de pasgeboren, nog natte, albino :)

Wat een godsgeschenkjes, hé :)
Ben echt superblij met de valkjes, krijg er tranen van :-[ :-[

Gerda

Hoi Tara,

Wat lief, een wildkleurtje, een lutino en twee albino's!!!
Gefeliciteerd, meisje!!

En ja, ik snap je dilemma. Je kunt niet al je valkjes houden. Sommige beslissingen moet je met je hoofd nemen en niet met je hart.
Alhoewel je zelf diep in je hart weet dat je ze beter een goed huisje kunt zoeken!!

Zal niet makkelijk zijn, maar wel noodzakelijk!!

Geniet maar lekker van je kleintjes!!!
Liefs, Gerda

Tara

Dank je wel lieve Gerda,
het is idd een speciaal nestje.
Van een eitje dacht ik dat het niet meer zou uitkomen, het zag er naar uit, maar ik hoor toch lichte tikjes, dus misschien toch?

Verder vind ik het raar bij Theo en Chiaro dat er nog steeds geen eitje is uitgekomen (er liggen daar twee van Laiko en Moko bij).

Ik zag dat er een eitje heel raar uit zag, het was net of het probeerde open te breken, maar dat het niet uit het eitje was geraakt, en dat dus die cirkel (waarin ze openbreken) helemaal bebloed en gedroogd was, dus het leek wel of het een dood embryootje moet geweest zijn, en ik dacht, ik breek het open, misschien is het nog niet te laat, maar het was nog te jong, is nou overleden :'(

Tara

Citaat van: _Bonnie_ op 31 maart 2006, 13:53:27
Nog een albino, haha, nu kan je geluk helemaal niet meer op natuurlijk. Gefeli.

Dank je Marco,
je hebt idd gelijk ;D

Verder heb ik de uitslag van mijn rapport van dit trimester,
'k ben met dertien procent vooruit!!!!
Ben er wel blij om :)