24 april 2024, 08:12:23

Overal poep ?

Gestart door suusieke, 7 maart 2006, 00:06:06

« vorige - volgende »

suusieke

Als hij uit de kooi is, blijft hij heel stil zitten en gaat zeker al niet uit zichzelf vliegen. Meestal blijft hij ineengedoken op mijn schouder zitten. Of op tafel als ik hem daar neer heb gezet. Bij ons thuis zijn toch meestal genoeg mensen 'gaande' en afgelopen dagen heb ik extra aandacht gegeven en proberen wat meer leven erin te krijgen, maar het liefst blijft hij gewoon stil zitten. Erg raar.

Jacco

Hoi Suusekie;  ;)
Dat vind ik erg vreemd dat jouwn valkje stil blijft zitten.Normaal gaan ze lekker bij je op de schouder zitten of eten mee van de tafel.Probeer eens wat rijste wafels/crackers te voeren.Hoeft maar een klein stukje te zijn en kijk wat hij ermee doet.Is meer een lekkernij en daar kun je je valkje ook mee lokken.
Jacco van mij weet waar ze liggen en we eten samen ervan,hij een klein stukje dan.
Ook vliegt die lekker wat rond hier en het is vaak lachen om die rare fratsen wat hij dan uithaalt.Daar ik vaak in de rolstoel zit neemt hij lekker plaats achter op,ik zeg altyd dat ik een bij-rijder erbij heb!  ;D  ;D  :D
Succes ermee!    groetjes Anita. ;)

suusieke

Ja ik geef hem vaker vanalles als ik aan tafel zit, gedroogd brood lust ie ook wel. Maar een stukje banaan, appel, of ei moet hij toch niks van hebben :P
papier knabbelt hij ook graag aan, kan toch verder geen kwaad he ?

Riny

Hoy Suusieke
Dan zou ik hem geen krantenpapier geven,je weet nooit door die inkt die gebruikt wordt.
Bewaar voortaan de rolletjes van het closetpapier en van de keukenrol.
Let wel op dat ze er niet mt hun kopje in vast komen te zitten.
Daar kunnen ze uren mee spelen.
Groetjes Riny :D

suusieke

Oh ja, zo'n wc papier rolletje heb ik ook al in de kooi gehad, hij doet er niks mee :S
En vandaag zat hij weer veel te slapen
Ik weet niet of ik er nou mee naar de DA moet ofzo, want ik dacht dat het beter ging..maar als hij nog steeds zo stil blijft..

Riny

Hoy Suusieke
Bij twijfel is het altijd verstandig de dierenarts te raadplegen.
Groetjes Riny :D

Ineke

Heb je al zijn borstbeen gevoeld en m gewogen?
Heeft ie speeltjes in de kooi ter afleiding als jij er overdag niet bent?

suusieke

ja heb hem gewogen, ongeveer 90 gram. En borstbeen voel je wel, maar ik weet niet wat té mager is ofzo, ja als je het borstbeen ziet is het niet goed :) maar dat is bij Puk helemaal niet. Speeltjes heeft hij ook genoeg, maar hij kijkt er helemaal niet naar om. Mijn moeder zegt al dat hij eenzaam is, en dat hij weg zit te kwijnen :S kan dat ?
Hij zit alleen maar te slapen op de grond, maar kan een 'gewone' dierenarts zo'n beestje helpen? of moet ik dan naar zo'n vogelman gaan...

suusieke

Ik woon in Midden-Limburg, dus die Dr Feld is een beetje ver weg voor mij. Nou ben ik dus op zoek naar een vogelarts hier in de buurt.

Ik heb zonet ook een foto gemaakt van puk op de grond.
Erg zielig:s


suusieke

Ik heb ook eens een foto gemaakt van zijn kopje, zou die ook onstoken ogen hebben, ik weet ook niet hoe dat eruit moet zien ? (stom misschien) maar misschien kan een van jullie er wat meer over zeggen?


Jacco

Hoi Suusieke;
Nu ben ik wel géén vogelkenner ???,maar ik vind Puk wel zielig kijken/zitten hier op de foto.Niet echt monter om het zó maar te zeggen,dit is dan mijn mening hé? :-\
Probeer toch eens met Puk naar een DA te gaan en vertel wat er met hem aan de hand is.Hoelang heb je Puk nu al? Was hij altyd zó stil of naderhand pas?

Papier snippert Jacco ook graag,maar dat van het krantenpapier wist ik nog niet.Weer wat bij geleerd. :-[

Sterkte!  Groetjes Anita. ;)

suusieke

Nou ik ben naar de dierenarts geweest.
En die had bacterien in zijn krop gevonden, en Puk had ook een te dikke krop waardoor hij volgens mij ook kortademig was. en de laatste tijd eet hij ook steeds minder waardoor hij toch te mager wordt. Nou heeft de dierenarts hem vitamine B gegeven, en een antibiotica voor door zijn water.
Hopelijk gaat het nou beter worden,...maar het is nog steeds afwachten.

Riny

Hoy Suusieke
Met de goede medicijnen zal het wel verbeteren.
Ik wens je veel succes.
Groetjes Riny :D

suusieke

Puk is gisteren overleden :( Hij woog ook nog maar 50 gram.
Arm beestje.

Ineke

O Suusieke, wat n tegenvaller. Kan me voorstellen dat je in de maand nadat je bij de da bent geweest en medicijnen hebt gekregen op beter had gehoopt. Heel veel sterkte!