29 maart 2024, 15:46:09

valkparkieten

Gestart door bullterrier, 6 maart 2006, 19:08:52

« vorige - volgende »

bullterrier

Hallo

Ik heb een vraag is het handig om nu al valkparkieten te bestellen bij een van jullie kwekers ik ben een beginnende kweker en is het mogelijk dat ik 2 stelletjes neemt waarvan 1 stelletje 1 jaar al is en een stelletje die net uit het nest is en handtam zijn of moet ik gewoon beginnen met 2 jonge stelletjes en volgend jaar pas gaan kweken.

marco ??? ??? ???

Met vriendelijke groet
Marco Dijksman

Tara

Citaat van: bullterrier op  6 maart 2006, 19:08:52
Hallo

Ik heb een vraag is het handig om nu al valkparkieten te bestellen bij een van jullie kwekers ik ben een beginnende kweker en is het mogelijk dat ik 2 stelletjes neemt waarvan 1 stelletje 1 jaar al is en een stelletje die net uit het nest is en handtam zijn of moet ik gewoon beginnen met 2 jonge stelletjes en volgend jaar pas gaan kweken.

marco ??? ??? ???




Hoi,

volgens mij is het handig om nu al te reserveren ja :D
Want hier gaat het eenmaal zo snel, dat wanneer er jonkies zijn, ze meestal al een eigenaar hebben, dus dat je te laat bent om te reserveren.

Je kan natuurlijk een koppel nemen wat al een koppel is, en dan nog eens twee jonge valkjes bestellen, dan kun je die jonge valkjes bij elkaar laten en is er 'n mooie kans dat die twee een koppeltje worden met tijd :).
Je neemt dan wel best twee vogels waarvan je via de mutatie zeker bent dat het een man / pop is. Dat is bij de berekeningen van de ouders nog makkelijk te weten soms :).

Groetjes, Tara