14 mei 2025, 17:14:36

Wat kan ik doen?

Gestart door Esmeralda van Kooten Niek, 13 juni 2003, 00:30:47

« vorige - volgende »

Esmeralda van Kooten Niek

:'(Ik heb een probleem, kan iemand mij alsjeblieft helpen! Mijn valkje vliegt er de laatste tijd lekker veel uit zijn kooi en verkent daarbij alle plekjes van het huis. Maar hoe langer hij eruit is, hoe meer hij ontlast (poept). Hij komt vooral op de kasten, computer en tv en daar is mijn vader niet zo blij mee. Soms vergeet ik wel eens wat op te ruimen. Toen mijn vader laatst de bank heeft schoongemaakt (van overige ontlasting) heeft Tommie er net weer een drol op gedraaid. Daar werd mijn vader best boos over en heeft me de keuzes gegeven om hem in zijn kooi te laten (voor altijd  :'( :'( :'() of hem weg te brengen naar het vogelopvang of waar hij vandaan komt (valkparkietenfokker). Ik heb maar gekozen voor het eerste, maar ik weet me geen raad. Tommie krijgt hierdoor zo weinig aandacht (want ik moet naar school) dat hij over een tijdje heel ongelukkig en wild wordt. Wat kan ik doen!!! Ik vind het zo zielig voor Tommie om hem zijn hele leven in zijn kooi te laten, hij is net zo tam geworden :'(. Mag ik alsjeblieft snel een antwoord ik weet me geen raad :'( :'( :'(.

Esmeralda

demi

hoi esmeralda

misschien is het een optie om de valk op je eigen kamer te zetten? dat is jou verantwoording om schoon te houden toch?
en zo kan ze lekker vliegen wanneer jij dat wilt!

diana w

Kolkkie

Hoi Esmeralda,

Ik denk dat het id van Diana  het beste is. Ik heb ze hier ook op mijn kamer zitten. Het is dan echt mijn probleem, alhoewel ik Coco ook wel mee naar beneden neem. Dat accepteerd mijn vader wel.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Esmeralda,
Wat ook nog een optie is wat je kan proberen is die luiers voor valkparkieten te krijgen.
dan laat je valkje in elk geval nergens sporen achter :-)
Of het werkt weet ik niet, niemand op het forum heeft er nog ervaring mee maar als je voor de keuze staat is het altijd te proberen.
je kan even kijken op het forum bij http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=news;action=display;num=1053155197;start=0
Dat gaat daarover.
Misschien een idee want altijd in de kooi of het huis uit is ook beide niks lijkt me.

Groetjes, Paul

ziralioness

Ik zou je valkje ook maar meenemen naar je eigen kamer. Mijn gezin is ook verder niet zo dol op vogels, dus komen de valkjes op mijn slaapkamer te staan... Ben benieuwd of ik nog vaak 's nachts wakker zal schrikken... ;) Je moet wat over hebben voor je vogeltjes... :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Dark_Fox

Mijn valkjes komen ook bij mezelf op de kamer, zo heeft niemand anders last van hun ontlasting of veren etcetera