Cesar zijn rechterneusgaatje is dicht wat nu?

Gestart door beatrice, 3 maart 2006, 16:19:43

« vorige - volgende »

beatrice

Hallo wie kan zeggen wat er meot gebeuren.
Cesar zijn rechter neusgaatje is dicht en een beetje dik, hij heeft het wel meergehéd, maar voor de rest heel gezond, vliegt goed zingt en fluit eet goed is dit verontrustend of eerder normaal, Cesar is sinds bijna 3 jaar ons lief valkparkietje die zomaar is komen aanvliegen en ik heb geen ervaring met dit soort vogeltjes

Kirsten

Hoi,

Heb je misschien een foto die je kan plaatsten, zodat we kunnen zien wat je bedoeld,.En dicht bedoel je dan en verkoudheidje,. viezigheid?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

beatrice

ga nu een kiekje maken en waar meot ik het dan plaatsen? en al op voorhand bedankt

Kirsten

Hierboven vind je een button 'upload'
je kunt dan met 'bladeren' je foto op je pc opzoeken.
Dan verstuur je hem en krijg je een link die je kan kopieren in je berichtje,.

Mocht het niet lukken mag je de foto ook sturen naar info@valkcity.nl, dan plaats ik hem voor je

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Hoi,

Hierbij de foto

Zou het toch iets van schurft kunnen zijn?
Ik moet nu weg, maar denk er zeker nog even over na

Groetjes
Kirsten

beatrice

hartelijk bedankt, ben bang dat hij niet meer zou kunnen ademen, zou het kunnen dat hij verkouden is  en als het schurft zou zijn wat moet ik dan doen? Hij ziet er niet ziek uit en is levendig zoals gewoonlijk
Wie heeft dit al meegemaakt en wie kan Cesar helpen?

Tara

Ik heb nog een valk gehad met schurftmijt en ik vind niet dat het er zo uitziet, maar ik zie het ook niet zo heel goed op de foto.

Als het schurft is kun je er vaseline aandoen, want schurftmijt is een mijt die gangen graaft en via vaseline kunnen die gangen verstopt raken en zo gaat de mijt dood.

Misschien is het dan een beginstadium van schurftmijt, maar ik weet het niet zeker, je kan er eens mee naar een dierenarts gaan.

Heb je het neusje al proberen schoon te maken ?

Groetjes, Tara

beatrice

nee nog niet want Cesar is heel lief maar houdt niet van handen hij komt strelen met z'n kopje maar je mag hem niet vastpakken, Cesar is 3 jaar geleden bij ons komen aanvliegen dus ik weet niet hoe oud hij is en weet niets van zijn background, maar zal proberen hem in een handdoek te wikkelen
bedankt voor de raad groetjes
béatrice

Tara

Hoi Beatrice,

ik zou het dan eerst even proberen schoon te maken,
als dat lukt, dan is het volgens mij geen mijt.

Maar hij zal het een beetje moeten wennen om vastgepakt te worden in elk geval, want als het wel mijt is zal hij dagelijks vastgenomen moeten worden.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Het ziet er afwijkend uit. Mogelijk het gevolg van een infectie aan de luchtwegen. Ik vind het niet lijken op schurft. Ik raad je aan om naar een vogeldierenarts te gaan.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

beatrice

bedankt iedereen heb gisteravond zijn neusgaatje met een oorstaafje schoongemaakt, was een hele bedoening maar nu is het open maar lijkt of er iets inzit, ik wacht nog eventjes af en zoek dan een geschikte dierenarts( weet iemand één in de ardennen wij wonen in Nassogne tegen St Hubert en Marche-en-Famenne

Inger m

Hoi,
Bel zelf eens in de buurt rond en vraag of de dierenartsen ervaringen hebben met vogels. Op de site links staan ook adressen genoemd van vogeldierenartsen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.