Cesar zijn rechterneusgaatje is dicht wat nu?

Gestart door beatrice, 3 maart 2006, 16:19:43

« vorige - volgende »

beatrice

Hallo wie kan zeggen wat er meot gebeuren.
Cesar zijn rechter neusgaatje is dicht en een beetje dik, hij heeft het wel meergehéd, maar voor de rest heel gezond, vliegt goed zingt en fluit eet goed is dit verontrustend of eerder normaal, Cesar is sinds bijna 3 jaar ons lief valkparkietje die zomaar is komen aanvliegen en ik heb geen ervaring met dit soort vogeltjes

Kirsten

Hoi,

Heb je misschien een foto die je kan plaatsten, zodat we kunnen zien wat je bedoeld,.En dicht bedoel je dan en verkoudheidje,. viezigheid?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

beatrice

ga nu een kiekje maken en waar meot ik het dan plaatsen? en al op voorhand bedankt

Kirsten

Hierboven vind je een button 'upload'
je kunt dan met 'bladeren' je foto op je pc opzoeken.
Dan verstuur je hem en krijg je een link die je kan kopieren in je berichtje,.

Mocht het niet lukken mag je de foto ook sturen naar info@valkcity.nl, dan plaats ik hem voor je

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Hoi,

Hierbij de foto

Zou het toch iets van schurft kunnen zijn?
Ik moet nu weg, maar denk er zeker nog even over na

Groetjes
Kirsten

beatrice

hartelijk bedankt, ben bang dat hij niet meer zou kunnen ademen, zou het kunnen dat hij verkouden is  en als het schurft zou zijn wat moet ik dan doen? Hij ziet er niet ziek uit en is levendig zoals gewoonlijk
Wie heeft dit al meegemaakt en wie kan Cesar helpen?

Tara

Ik heb nog een valk gehad met schurftmijt en ik vind niet dat het er zo uitziet, maar ik zie het ook niet zo heel goed op de foto.

Als het schurft is kun je er vaseline aandoen, want schurftmijt is een mijt die gangen graaft en via vaseline kunnen die gangen verstopt raken en zo gaat de mijt dood.

Misschien is het dan een beginstadium van schurftmijt, maar ik weet het niet zeker, je kan er eens mee naar een dierenarts gaan.