19 april 2024, 02:04:43

adopteren eitjes

Gestart door adnaloj, 13 juni 2003, 14:36:30

« vorige - volgende »

adnaloj

omdat het er naar uitziet dat mijn valkje zit te broeden op onbevruchte eitjes  :(
en zo haar best doe ( dag en nacht zit ze te broeden )
dacht ik mischien aan een adoptie van 1 of meerdere eitjes..
zodat ze niet voor niets de hele tijd zit te broeden.....
kan dit? en heeft iemand adoptie valkjes nodig omgeving assen.?...  please laat me het weten..

adnaloj


mischien is het verstandig om het blok en de eitjes weg te halen? :'(
ze is namelijk al bezig zins 25-5-2003 en dat is te lang lijkt mij.....

groetjes jolanda

Ellen

Nou Jolanda............

Ik weet er ook niet veel vanaf maar het klinkt
inderdaad wel erg lang als ze al vanaf 25 mei bezig is.
Is ze niet uitgeput?

Ben benieuwd hoe dat zit............wacht even op de
reakties van de echte valkparkiet-kenners  :)
Groetjes Ellen.

Tara

Hoi Jolanda, dat is dus 19 dagen ongeveer,

het kan tot 21 dagen duren hoor, ik hoop echt dat er een valkenjong komt voor je, het is echt erg leuk. Misschien hoor je morgen al gepiep uit het eitje, ik heb een jong die een week te laat is uitgekomen, misschien is het toch beter om eens te kijken of ze bevrucht zijn of niet?

Groetjes, Tara

adnaloj

ik heb al een eitje tegen het licht gehouden maar daar heb ik niet veel in gezien...
waar moet ik in dit stadium op letten?
en als de eitjes niet bevrucht  zijn wat moet ik dan doen?

met cleo gaat alles goed ze is niet uitgeput...

groetjes jolanda

Tara

Hoi Jolanda, als je naar een eitje kijkt met een lamp (in het donker lukt het het best) dan zie je (als het bevrucht is) er zo'n rode aders in net. Je ziet het meteen, vaak is dit niet het geval, als het gewoon roze/wit is is het onbevrucht, maar als het heel donker vanbinnen is, dan is dat het jong, dat je vaak ziet bewegen. Dan zie je vaak ook geen rode aders meer, normaal zie je nu het donkere gedeelte doordat ze al zo ver zijn. Bedorven eitjes merk je ook meteen op, dat is net water die meteen je als je het eitje draait je ziet veranderen van richting, niet echt smakelijk :-/
Veel succes! Ik hoor het graag van je!

groetjes, Tara

adnaloj

en als ze niet bevrucht zijn dan moet ik het blok en de eitjes wegnemen?
 :'(

adnaloj

wij ( ik en mijn vriend hebben meteen gekeken )
het enige wat we zie is een klein iets donker vlekje van binnen die beweegt niet rond als je hem draait.....
maar we zien ook geen aders of iets dergelijks.....
en nu.... ze is er zo blij mee. en zorgt er met alle liefde voor...
kan ze nu nog andere eitjes ( adoptie eitjes ) uitbroeden of putten we haar dan uit?

Tara

Hoi Jolanda,

als je maar iets in het eitje ziet bewegen is het al goed! Ik zag ook ongeveer zoiets als jij zag, was dit bij allemaal zo of bij 1tje? Ik zou geen adoptie eieren bijleggen nu, eerst afwachten, als er over een week niets gebeurd kan je dan de eitjes vervangen door adoptie eitjes, je put ze niet uit volgens mij, ze zijn wel gebouwd dat ze het aankunnen.

Groetjes, Tara

adnaloj

jee wat een snelle reactie!  :D :D :D
geweldig.. we hebben niets zien bewegen.... hellaas
maar weet jij dan mischien waar ik adoptie eitjes weg kan halen>

Tara

Weg kan halen? Heb je er al bijgelegd ofzo? :-/. Of bedoel je kan halen?

Sorry ben ff niet mee :-/

adnaloj

ja dat klinkt inderdaad heel raar.. maar ik bedoel hoe kan ik erachter komen waar ik adoptie eitjes weg kan halen? zodat ik ze bij cleo ik het blok kan leggen

Tara

Hoi Jolanda,

volgens mij kun je adoptie eitjes bij kwekers halen, maar ik weet het niet zeker, ik denk dat je daar achter bevruchte eitjes moet halen. Maar neem niet te kleine, want die eten ze op. Maar als je moedertje goed genoeg is, broed ze er met veel plezier op :).

Groetjes, Tara.
P.s. Neem je valkparkieteneieren? Dan gaat alles goed, of neem je van een andere soort vogel? Dat kan ook hoor :)

adnaloj

oke dan ga ik zo opzoek naar een kweker in de buurt...
thanx  :D
ja dan zou ik wel valkje nemen ( ben valk liefhebber he  ;) )

Tara

Groot gelijk Jolanda,

ik zou ook een valkparkietenei nemen, maar neem er ten minste 2, want op 1 broeden ze vaak niet. Hier heb ik een popje, die op eieren broed zodra ze er 1 ziet van een ander haha, je zal wel zien, als je ook zo'n popje hebt, dat ze meteen zal broeden,

het beste en laat eens horen wat je er van hebt gemaakt hé ;)
Groetjes, Tara