12 mei 2025, 01:46:57

ALBINO MET BIJTWONDJES IN NEST

Gestart door bobbie, 12 maart 2006, 08:57:41

« vorige - volgende »

bobbie

Hallo,

Ik heb een nest met 3 jonkies: 1 maart, 2 maart en 5 maart geboren.
De jongste is een albino en wordt niet gevoerd door ouders, totaal niet. Die krijgt dus steeds van mij eten en dan leg ik haar weer terug. Ze houden haar wel lekker warm.

Nu zag ik vanochtend dat ze bijtwondjes in haar nekje heeft. Het had ook een beetje gebloed.

Doen ouders dit of kunnen de oudste 2 dit al doen ???

En wat moet ik doen als ik het weer zie, uit het nest laten ???

groetjes, Nel

trienke

hoi nel

ik denk dat het door de ouders komt.

Je moet het in de gaten houden, als ze er meer bijtwondjes bij komen zou ik het uit het nest halen.

Groetjes Trienke

Kirsten

Hoi Nel,

Zijn het echt 'bijt'plekjes,. of zou het ook plukken kunnen zijn?
Als ze haar gaan bijten, zou dat misschien verklaren waarom ze niet gevoerd wordt. Ik zou inderdaad wel erg gaan uitkijken, want ze kunnen dan echt verminken,. denk aan puntjes vleugeltjes,. teentjes,.

Als je het niet vertrouwd zou ik hem eruit halen en onder een warmtelamp leggen., Als het mee valt zou ik hem laten liggen en het goed in de gaten houden, De ouders zullen straks steeds meer van het nest gaan en dan is dat gevaar geweken.
Mocht het plukken zijn, dan is het verder niet ernstig en kan je hem laten liggen,. Het is sneu, maar de veertjes komen vanzelf weer terug

Ze doen dit niet bij de andere twee?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Hoi Kirsten,

Ik hoop dat het goed te zien is. Het zijn bijtwondjes volgens mij want ik heb het bloed weggehaald. Of bloeden ze ook bij plukken ???

Chila ligt nu onder de warmtelamp.

Groetjes, Nel

Marco

Ik vind het moeilijk om te oordelen in zulke situaties omdat je er nooit bij bent....................................
Wel heb ik altijd zoiets dat het niet voeren of opzettelijk verwonden door de ouders een reden heeft, het is tenslotte de natuur waar we mee te maken hebben.
En daar geldt de wet "sterkste overleeft" .

Lin

Aangezien Nel al diverse adviezen heeft gekregen en een keuze heeft gemaakt gaat dit topic op slot.

Iedereen bedankt voor de reacties namens Nel.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)