4 mei 2025, 13:16:20

Kweek 2006

Gestart door Sander, 4 maart 2006, 16:31:01

« vorige - volgende »

Sander

Citaat van: Riny op 11 maart 2006, 12:08:01
Hoy Sander
Hou jij ook kweeklijsten bij?
Groetjes Riny :D

Hallo

Wat bedoel je juist met kweeklijsten?

Groeten
Sander

Riny

Hoy Sander
Lijsten waar je op noteerd wanner de eitjes gelegd zijn , en wanneer ze uitkomen.
En natuurlijk welke mutat ie de ouders hebben.

Sander

Hallo Riny

Ik heb kleine fiches op de kweekbakken hangen waarop ik volgende gegevens bijhoudt:

Soort
Mutatie man:
Mutatie pop:

Kooi:
Nestkast opgehangen:
Ronde:

1ste ei gelegd:
Aantal eieren gelegd:
1ste ei uitgekomen:
Aantal eieren uitgekomen:
1ste jong uitgevlogen:
Aantal jongen uitgevlogen:

Jong 1 : ringnr + man/pop + mutatie
Jong 2 : ...
...

En dan nog eventuele opmerkingen die ik erbij noteer.
Op het einde van het kweekseizoen haal ik alle fiches van de nestkasten en voer ik alles in de computer in zodat ik uiteindelijk alle gegevens geordend heb.

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Bij mij in de gemeenschappelijk voliere gaat dat moeilijk.
Ik loop hier altijd rond net als een boekhouder met zo'n hoop papieren.
Op mijn kweekkooien doe ik het ook zo als jij.
En dan nog de lijsten van de reserveringen, en de jonkie's die je tam moet maken en hun gewichten, met zelfstandig maken.

Sander

Hallo

Das idd best wat papierwerk!

Ik weet niet of er nog andere mensen zijn met dergelijke boekhouding, en wat jullie zoal bijhouden?

Groeten
Sander

Karin

Ik schrijf op een memoblaadje die ik op mijn prikbord hang wanneer welk ei gelegt is ( ik nummer ook alle eitjes ), welke bevrucht zijn, wanneer ze uitgekomen zijn, wanneer er geringt wordt enz en dat zet ik later in de computer. Ieder koppel heeft zijn eigen worddocument  ;D Ik heb wel laatst een speciaal computerprogramma hiervoor gekregen ( zooeasy ), maar die heb ik nog niet in gebruik. Eerst eens kijken hoe dat allemaal werkt  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Waar nummer jij de eitjes mee?
Ik heb wel eens horen zeggen dat potlood vervaagd
Groetjes Riny :D.

Sander

Citaat van: Karin op 11 maart 2006, 13:18:03
Ik heb wel laatst een speciaal computerprogramma hiervoor gekregen ( zooeasy ), maar die heb ik nog niet in gebruik. Eerst eens kijken hoe dat allemaal werkt  ;D

Hallo Karin

Ik wou ook eerst dit programma aanschaffen, maar ik vond het net iets te prijzig. Het is waarschijnlijk wel gemakkelijk, maar voorlopig houd ik me ook nog bij mijn blaadjes en worddoc's  ;)

Ondertussen is er nog een koppel gaan leggen! Een klein overzichtje:

1. Gepareld/cinnamon geelwang x wildkleur
    5 eitjes
2. Witmasker/cinnamon gepareld x gepareld
    1 eitje
9. Swift wildkleur x misty
    2 eitjes

Het gaat best goed dus!
Ik heb proberen foto's te nemen, maar dit lukt me blijkbaar niet zo goed met de flash enzo, want ik heb alleen maar witte en zwarte foto's  ;D

Groetjes
Sander

Rianne

Sander

Hallo iedereen!

Vandaag een relatief kalme dag bij de vogels wat betreft de eitjes  :D  Zeker bij de valkparkieten, hier zijn er geen eitjes bijgekomen. Wel zag ik net dat m'n geparelde pop met afhangende vleugels zat en er uit een uitbolling is rond haar achterste dus morgen heeft dit koppel waarschijnlijk twee eitjes. Ze zit nu alweer een eindje in de nestkast.

Verder hebben de swiften dan weer 3 eitjes gelegd, en het popje komt helemaal niet meer uit de nestkast.

Ook de prachtrosella's raken in broedstemming, het is werkelijk prachtig om de man bezig te zien zijn popje te imponeren. Dit is het eerste jaar dat ik met deze vogelsoort  ga kweken , dus ik er kijk vol spanning naar uit! Ze krijgen wel nog niet meteen de nestkast, want ik heb hun ringen nog niet binnen.

Groeten
Sander

Riny

Hoy Sander
Net zat ik nog eens te lezen welke koppels valkjes jij het zitten.
Toen zag ik dit staan

5.  valkparkiet gepareld/cinnamon geelwang x cinnamon gepareld geelwang

Nu is mijn vraag,waarom staat bij de ene valk gepareld voor cinnamon en bij de ander er achter?

Tara

Citaat van: Riny op 13 maart 2006, 19:15:55

5.  valkparkiet gepareld/cinnamon geelwang x cinnamon gepareld geelwang

Nu is mijn vraag,waarom staat bij de ene valk gepareld voor cinnamon en bij de ander er achter?

Hoi Riny,
dit wil zeggen dat de valk gepareld SPLIT (/) cinnamon geelwang is.

Nou Sander,
gaat lekker zeg bij jou!
Ga je als je jonkies hebt, van de swiftparkieten, ook van hun foto's plaatsen?

Groetjes, Tara

Sander

Citaat van: Riny op 13 maart 2006, 19:15:55

Hallo Riny

Dit is inderdaad omdat het een geparelde man is die split voor cinnamon geelwang is. Misschien heb je de "/" over het hoofd gezien.

CitaatNou Sander,
gaat lekker zeg bij jou!
Ga je als je jonkies hebt, van de swiftparkieten, ook van hun foto's plaatsen?

Jazeker Tara, ik zal proberen van alles foto's te maken, wat verscheidenheid kan nooit geen kwaad ;)  Weliswaar ben ik geen genie met het fototoestel, maar er wordt aan gewerkt!

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Ik heb niets over het hoofd gezien,alleen ben ik lang zo slim niet als jij en Tara.
Zou het helpen als ik eens in Belgie op vakantie kwam?

Sander

Citaat van: Riny op 13 maart 2006, 19:41:54
Hoy Sander
Zou het helpen als ik eens in Belgie op vakantie kwam?

Haha ;D Je kunt het altijd eens proberen  ;D
Ik zie je in de zomervakantie ;)