16 mei 2025, 00:13:47

Vermagerd komt door broeden??

Gestart door Kikochiko, 25 februari 2006, 13:59:20

« vorige - volgende »

Kikochiko

Hoi allemaal

Mijn valkje die heeft 3 eitjes gelegd
De eerste was ongeveer 4 dagen geleden maar sinds ze aan het broeden is ze heel erg vermagerd, ik weet dat het broeden veel energie kost ze broed alleen. Ze zit dag en nacht in het broedblok
Maar is dit normaal dat ze zo vermagerd ik kon eerst maar heel lichtjes het borstbeen voelen maar nu voel ik em wel goed zitten,
zou ik mischi eten en drinken in het broedlok doen of is dit niet zo'n goed plan.

Alvast bedankt voor julli reactie

Lin

Je kan haar extra zonnepitten geven en ook trosgierst dat zijn wel dikmakers. Hoe kan het eigenlijk dat ze alleen broed?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inger m

Hoi,
Geef haar vooral veel kwalitatief goede voeding. Omdat broeden veel energie kost zijn zonnepitten hiervoor erg geschikt. Geef verder eivoer, zaadvoeding en evt wat vitamines bij. Zorg dat ze niet eenzijdig gaat eten.

Plaats geen water en voerbakken in de nestkast. Dit is voor de vogel onnatuurlijk en in het donker (in de nestkast) zullen ze vermoedelijk niet eten. Het is ook belangrijk dat ze juist wel de nestkast uitkomt om te eten en te ontlasten.

Het is normaal dat ze wat vermageren, maar dat mag niet te sterk zijn. Controleer of ze sowieso wel voldoende eet en haal haar anders af en toe van het nest. (Zo doe ik dat bij mijn kippen).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kikochiko

25 februari 2006, 14:21:14 #3 Last Edit: 25 februari 2006, 14:23:06 by Kikochiko
hoi

Ja ik maak soms ook het hok open en dan gat ze eerst het hok verdedigen en dan daarna komt ze langzaam het hok uit en dan komt ze op me hand staan ik pak dan altijd het voer erbij zodat ze wel wat eet.

Me valkje broed alleen denk ik omdat er geen mannetje is die met haar heeft gepaard nooit gezien iedergeval Het zou wel kunnen maar dan gaat hij niet helpen broeden omdat hij denk ik nog te jong is hij is pas 5 maanden oud dus ze zijn zowiezo onbevrucht.

groetjess

Karin

Waarom heb je een broedblok hangen als het mannetje pas 5 maanden is ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kikochiko

Hoi

Mijn vogel die had een eitje gelegd in de kooi in een hoekje zonder broedblok dus had broedblok ingezet kan ze daarinzitten met dr eitjes.
Ik heb ook nog een broedrijpe man maar die is er nog niet zo heel lang maar ik hoop dus dat zij samen in de toekomst ene nestje gaan maken.

groetjess

winston

hey hey

ik heb dan zoiets laat dan de volgende x het blok weg en vervang de eitjes met nep-eitjes...een blok roept na mijn mening meer op tot eitjes leggen.....