Valkparkiet zit contstant op grond, NU MET FOTO VAN MIJN VALPARKIET.

Gestart door Milad, 4 maart 2006, 12:43:59

« vorige - volgende »

Milad

Hallo allemaal....

Ik had een vraagje, ik weet nog steeds niet of mijn valkparkietje een mannetje is of een vrouwtje.
En nu zit hij sinds een week of anderhalf contestant op de grond van zijn kooi.
Hij heeft geen diaree of dergelijke en klinkt verder topgezond.
Wie kan mij helpen te vertelen wat er aan de hand is??
Dank jullie..

Hier een foto van mijn valk je Taal/Goud je in het perzich
[/img]

Tara

Hoi Milad,

heb je geen foto van je valkparkiet hoe die er nu bij zit? Dan zien we meteen of er iets is aan je valkje of niet.

Het kan ook zijn dat zij een beetje broeds is en evt. een nestje wil, maar ik ben toch wel benieuwd naar een foto.

Groetjes, Tara

Lin

Zolang hij niet mager is goed eet en drinkt, geen diarree heeft geen traan oogje niet veel slaapt, niet trilt, rondloopt, reageert op je is alles wel goed.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hoi,

Het kan zijn dat je valkje broeds is.
Dan zitten ze meerstal veel op de grond.
Ik durf via de foto niet te zeggen of het een man/popje is, maar andere zien dat vast wel.
Hou het in de gaten, en als je valkje gewoon eet en drinkt zal er niet veel aan de hand zijn.

Groetjes,

Natas

Henry

hebben die 2 valkjes knal gele kop?zoja dan zijn het mannetjes.als ik die foto zo bekijk he die je erbij hebt geplaatst zag ik dat het mannetjes zijn maar kan je geen duidelijke fotoplaatsen?

henry

Milad

Het gaat hier om 1 en dezelfde valkparkiet en achter op zijn kop bij zijn kuifje is hij grijs gepareld... hij eet verder normaal fluit mooi de dag door..en drinkt ook normaal en zijn poep is ook gewoon.niet diaree ofzo.
maar nog vraag ik me af waarom hij op de grond zit:D

~Natas~

Hoi,

Zo als ik het NU kan zien dank ik zelf dat het een mannetje is.
Het lijkt wel of de pareld minder worden, en bij mannen verdwijnen de parels.

Natas

Tara

Het is idd een mannetje.
Zit hij er nu momenteel bij, zoals op de foto's?
Dan denk ik dat je je geen zo'n zorgen hoeft te maken.

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Milad
Het enigste wat ik verder nog kan bedenken waarom je valkje op de bodem van de kooi blijft zitten,is dat je zitstokken misschien niet goed zijn.
En dat je valkje daar niet gemakkelijk op zit.
Groetjes Riny :D

Milad

Dat van dat zitstokje kan kloppen hij heeft inderdaad nadat ik net heb nagekeken 2 zitstokjes kapotgeknaagd...
En ja de fotos zijn zojuist gemaakt...hij zit alleen op de grond in zijn kooi, maar als ik hem loslaat vliegt hij vrij rond en laat hij/zij de mooiste stem horen...:D

Tara

Volgens mij is jouw valkje heel erg gezond hoor,
en ik zou dan eens kijken voor nieuwe zitstokjes ;)

Riny

Hoy Milad
Als je probeerd om zitstokken te krijgen van knotwilgen,daar kunnen ze op knagen zoveel als ze willen.
En wat nog een heel erg groot voordeel is,is dat natuurzitstokken niet overal even dik zijn.
Dus je valkje kan uitzoeken welke dikte voor hem het aangenaamste is.

Milad

Ja ik heb ook zo een hele grote gele knaagstok voor hem gekocht... bij de petsplace tis net alsof het van zo een zoutblok is maar dan rond en groot.... ze zeggen dat die heel goed zijn voor ze.....?

Riny

Hoy Milan
Toch raad ik je aan om stokken van een knotwilg of van een berkeboom zien te krijgen.
Ook takken van een notenboom zijn erg geschikt.

Milad

gewoon van een boom plukken ofzo:P hehehe welke winkel kan ik daarvoor terecht we hebben wel een kinderboederij in de buurt mischien dat hun wat kunne missen kan ik even navragen.