5 mei 2025, 05:50:48

Rare staartveren

Gestart door Lucky Charlie, 17 maart 2006, 17:13:06

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

hallo,

Ik heb een vraag. Mijn valkparkieten hebben een nogal lelijke staart. Ik heb ze gekregen terweil ze deze staart al zo hadden. Er missen een paar veren, maar er zijn ook een paar veren die kort en gerafeld zijn. Groeit dit weer aan? En krijgen ze op den duur wel weer een mooie staart?

Alvast bedankt. Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Kolkkie

Hoi Lutske,

Wanneer ze in de rui komen, zullen langzamerhand nieuwe staartveren komen.

Op den duur (soms kan het wel een jaar duren voordat ze alle staartveren hebben 'ververst') zullen je valkjes weer een mooie staart krijgen :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hoi

de staartveren worden weer helemaal zoals nieuw. Als ze in de rui komen zoals kolkkie zei worden de oude (die uitvallen) vervangen door de nieuwe. Als je het drastisch wil oplossen, kan je de vieze veren uittrekken en dan groeien er ook nieuwe. Maar ik zou dat niet doen, het doet namelijk veel pijn bij je vogel, en geeft onnodige stress. Dus, even geduld, en dan hebben ze weer nieuwe :)

Lucky Charlie

Bedankt, Dan moet ik nog maar even geduld hebben ;) maar dan weet ik in ieder geval dat het weer goed komt. bedankt

groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Stijn dc

Fijn dat we konden helpen, veel succes nog met de staart van je valkje. ;)