10 mei 2025, 10:29:30

Pop niet geinteresseerd!

Gestart door Lauwtjj_zomerhuis, 4 maart 2006, 11:12:58

« vorige - volgende »

Lauwtjj_zomerhuis

Ik zal even uitleggen hoe het gegaan is!
Ik had Frits al.. hele Leuke vrolijke man, toen hebben we er een popje bij gehaald die legnood had! Daarom deden die mensen haar weg, wilde dat hij bij een mannetjekwam! Nu heb ik ze al anderhalf jaar bij elkaar zitten.. en heb nog geen moment gehad van oh Olly moet een eitje leggen!

Ze probeert Frits te ontwijken. In het begin sloofde Frits zich voor haar uit. Dat allemaal werkte niet! Olly bleef meer op zichzelf en probeerde Frits uit haar buurt te houden! Nu is het dus zo dat als ze elkaar tegen komen in de kooi dat Frits haar probeert te pikken terwijl Olly al probeert weg te komen!
Komt dit door Frustraties van Frits?
Zal Olly ooit nog een eitje leggen? Of voelt ze zich toch niet op haar gemak bij Frits in de kooi? Naast de kooi staat een mooi broedhok. Frits gaat er wel eens OP zitten, maar Olly moet er niks van weten!

Zal dit altijd zo verder blijven gaan? Of kan ik zelf nog wat doen om ze een handje op weg te helpen?
Ze hoeven van mijn geen nestje te krijgen hoor. Maar het zou wel leuk zijn als ze met elkaar konden opschieten.
*Olly is 6 jaar en Frits is 2 jaar*
Olly heeft altijd alleen gezeten hiervoor.

Groetjes Laura
Liefs van Laura en de valkjes Olly en Frits!

Rianne

Hoi,

ik heb hier een popje van +/- 5 jaar en een man van afgelopen mei. Hij slooft zich ook enorm uit maar zij vind hem nog niet leuk. Wel zitten ze beiden vaak op het broedhok, en sinds vorige week ging het mannetje er al in en gisteren het popje.
Ik denk dat het een hoop tijd nodig heeft, ik zag het hier ook niet echt zitten. Maar nu de dagen weer langer worden en het voorjaar er aan komt... je weet het maar nooit. :)

Lauwtjj_zomerhuis

Citaat van: Rianne op  4 maart 2006, 12:08:45
Hoi,

ik heb hier een popje van +/- 5 jaar en een man van afgelopen mei. Hij slooft zich ook enorm uit maar zij vind hem nog niet leuk. Wel zitten ze beiden vaak op het broedhok, en sinds vorige week ging het mannetje er al in en gisteren het popje.
Ik denk dat het een hoop tijd nodig heeft, ik zag het hier ook niet echt zitten. Maar nu de dagen weer langer worden en het voorjaar er aan komt... je weet het maar nooit. :)

Aaawh wat leuk  ;D Hoe lang zitten ze al bij ellkaar?
Misschien ook wel lang, dan geeft het me wat meer hoop  :P
Hmm dus misschien komt het nog?
Ik hoop het, het gaat mij niet om de jongen eerlijk gezegt, maar dat ze dit met elkaar kunnen/willen delen!
Ik hoop op de langere dagen! en ben al bezig met vitamine bijvoeren, misschien dat het daar ook aan ligt?

Heb het broedblok lekker nestmateriaal erin gedaan, hmm wat kan ik nog meer doen.. Gewoon afwachten denk ik!

Groetjes Laura
Liefs van Laura en de valkjes Olly en Frits!

Rianne

Mijn koppel zit vanaf begin november bij elkaar. Ik geef ze af en toe eivoer, en lekkere dingen zoals snoepstaven en trosgierst. Maar dat krijgen de andere valkjes ook.

Riny

Hoy laura
Je kunt ze ook twijgjes geven ,dat bevorderd ook het broedgedrag.
Groetjes Riny :D