28 maart 2024, 16:10:43

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Bello

Zoo   vanmorgen de kooien schoongemaakt en ff degene gekortwiekt die gekortwiekt moesten worden.

Daarna hup de katten op hun kamer gelokt, de deur dicht en beneden de valkjes op mijn schouders, om naar de badkamer te brengen.

De oude kleine kooi stond al in het bad, valkjes erop, speciale douchekop erop gezet (nevelstand) en ja hoor....het was baddertijd!!

Chika vind het nu ook steeds lekkerder om onder de nevel te zitten.

Jeentje is niet meer broeds, deze keer heeft het maar 4 weken geduurd.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Jaimy

kijk eens aan..alles weer spik en span!  ;D

Bello

Ja hoor, onze Jeentje zit weer in de kooi met het broedblok samen met Bello.

Hij is superbroeds....alleen onze Bello niet

Dus de rust is weer wedergekeerd in de woonkamer.

Doki weet volgens mij niet meer hoe hij moet wipwappen.
Chica zit kippetje voor hem.....maar hij doet niks.
Terwijl hij haar toen we haar net hadden, iedere morgen om 7 uur...jeweetwel bovenop de kooi.

Maar Chica is nog geen jaar, dus hoop dat ze nog even gaat wachten met eitjes leggen, ze is trouwens nog ergs speels en ondeugend en ontzettend lieffffffffff :-*
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Vanmorgen toen ik Bello uit de kooi halen om de baas uit te gaan zwaaien voor het raam, vond ik het zo vreemd dat ze met haar snavel gek deed en haar bekje stond open.

Ik mijn brilletje gepakt en toen schrok ik enorm....om haar snavel zat een nietje..


Muurvast natuurlijk en ik een pincet gepakt (gelukkig laat ze me wel helpen in geval van nood) nee hoor, geen beweging in te krijgen. Toen een tang uit de gereedschapskist gehaald.
Het nietje zat onder haar ondersnavel tot in haar bekje.
pff wat een priegelwerk, zo'n teer snaveltje en koppie, andere kant geprobeert en ja hoor....... nietje kwam eraf zonder schade (hij zat in haar bekje net niet in haar tongetje).
Ik heb haar bij me gepakt en geknuffeld, och wat was ik blij, ik was alleen thuis en moest de klus dus alleen klaren.

Stond wel te shaken hoor van de spanning.....druivensuiker in het drinkwater gedaan en ze ging zich weer lekker poetsen.

De rest van de valkjes waren helemaal van slag, Jeentje bezorgd om zijn Bello.
Toen ik haar op de kooi zette, kwam Doki naast haar zitten en hij was heel lief tegen haar aan het fluiten.

Vanavond toen ik thuis kwam Bello gecontroleerd en ze had gegeten en even later was ze aan het wipwappen met Jeentje.

Nietje heeft waarschijnlijk tussen het voer gezeten, dus hierbij mensen, let goed of er geen gekke dingen tussen het voer zit.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Larissa

 :o

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn, gelukkig wist je het te verhelpen.
Geef Bello maar een extra knuffel,

Groetjes Larissa

animallovertje

Dat is schrikken zeg!! wat een geluk dan dat ze je zo goed laat helpen! dat scheelt een hele hoop! ze zal wel opgelucht zijn geweest toen dat ding eraf was!

knap werk!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Jaimy

een nietje door haar snavel?! Jeetje!  :o Hoe is dat gebeurd dat? Gelukkig is hij zonder schade er weer uit gekomen..


Bello

Nee het nietje zat om haar snavel geklemd, geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Gelukkig laat Bello mij helpen als ze iets heeft, ze is meer Ivo zijn valkje maar ik geval van nood vind ze mij ook goed.
Ze ging zich daarna lekker poetsen en eten.




Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

☺ Pita ☺

Zooo jij hebt geluk gehad dat je het zag!!
En je valkje nog meer!
Groetjes Petra.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Bello

15 april 2012, 12:53:49 #3580 Last Edit: 15 april 2012, 12:55:51 by Bello
http://link.marktplaats.nl/549937472

Dit valkje is bij ons geboren en nu zag ik op mp dat hij verkocht gaat worden.

Is een jong van Jannes en Catka, een opaline wildkleur man.

Gelukkig heb ik met de andere baasjes van de andere jonkies wel contact.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

animallovertje

dat is wel even schrikken ja, wat jammer dat ze geen contact hebben opgenomen en dat je er zo achter komt :( hopelijk vind hij een goed nieuw huisje!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Bello

We leven nog.....met de valkjes is ook alles goed.
Doki en Chica hebben nu een blok gekregen, we zijn reuze benieuwd....
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Na een hele lange tijd met veel verdriet en tegenslagen wil ik weer berichtjes gaan plaatsen. Maar dan mag op dit boekje een slot.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel