18 april 2024, 19:32:30

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Bello

Och je geloof het niet....maar Chica weegt nu 112 gram

Ze vind het eten zooooooooo lekker, ze eet ook werkelijk alles mee wat de andere valkjes krijgen.

Voor het slapen gaan, moet ze nog ff een hapje eten.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Manon*

Whahahahaha wat een dikkertje wordt dat zeg!!!

Bello

Ja ik geef haar maar geen extra zonnepitten hoor.

Deze krijgen de andere ook niet.

het is een lieverdje hoor!!
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Jeetje onze Chica blijft nu een beetje op hetzelfde gewicht. s'morgens netjes 105 gram en s'avonds 112 gram.

Als ik ze s'morgens eten geef, rij ik hun kooi naar de keuken en dan mogen ze eruit. Doki en Chica zitten dan bovenop de kooi en ze willen afzonderlijk door mij op hun koppie gekriebeld worden. 

Bello en Yeentje zitten samen lekker knus bij elkaar te knuffelen. Vanmorgen heb ik ze ook lekker beneveld met het plantenspuitje wat ik speciaal voor de valkjes heb gekocht.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Nee hoor, niks geen 112 gram maar 117 gram en dat zonder zonnepitten.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Always look..

 :o Dat wordt een behoorlijk valkje zeg!
Komt Leev niet in de buurt hoor  ;D

xx

Bello

Heerlijk douchen......
`
Links Chica dan Yeentje, Doki en Bello




Hier kwam Bello een beetje verontwaardigd aanlopen, omdat er geen water meer uit de docuhekop kwam.



Doki heeft deze week bovenop Chica gestaan...ach germ daar is ze nog veeeels te jong voor
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

10 oktober 2011, 19:56:52 #3562 Last Edit: 13 oktober 2011, 19:40:45 by Bello
Niet te geloven....

Vanmorgen hebben Doki en Chica hun eerste wipwap gemaakt. Chica is van 17 juli!!!!
Ze ging fijn voor Doki zitten en ging zitten piepen en ja hoor, Doki nam de uitnodiging aan... en dat om 7.15 uur vanmorgen...
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Larissa

och jee

Dat zijn dan wel hele vroege vogels....

Leuke douche foto's.

Groetjes

Anja

Jeetje zeg  :o :o :o :o :o :o :o hij komt overduidelijk iets tekort.

Bello

Met onze valkjes is alles goed, Chica is nu hevig in de rui,. Haar humeur lijdt er gelukkig neit onder. Dat is bij onze wel het geval als ze in de rui is.

Yeentje het mannetje van Bello is erg broeds, maar zolang hij de nadere niets doet, blijven ze in 1 kooi zitten.

Doki het mannetje van Chica kan dan ook broeds worden, maar zijn popje Chica is nog veel te jong.
Die mogen pas een nestje proberen als Chica 1 jaar is.


Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Manon*

Hoi hoi Dorothé,

Ook hier even weer bijlezen... examens zijn nu effe achter de rug, dus weer tijd voor leuke dingen...

Wat een snellertje is Chica om nu al te wippen met Doki.....
Hier is haar zus Lelie ook in de rui, vind overal witte dons veertjes...

Fijn dat het zo goed gaat!

Groetjes Manon

Bello

Zo vanmorgen heb ik de kooien schoongemaakt van de valkjes en de zebravinkjes.

Heb daarbij ook fotootjes gemaakt, zet ik er straks ff op.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

11 december 2011, 20:45:41 #3568 Last Edit: 11 december 2011, 20:47:58 by Bello
Foto's aanklikken, dan zie je ze groter!!



Op de standaard, was de kooi aan het schoonmaken




Onze Bello


Doki


Doki


Yeentje


Wat een kuif


Onze lieve kroelkip Chica


Een bak vol lekkers




Heerlijk koppie


Heerlijk douchen


Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Onze Jeentje ligt nu bijna 3 weken op kunsteitjes....

Onze Jeentje is het mannetje van Bello, maar zij word nooit broeds, legt geen eitjes. Maar een superkoppel en erg lief voor elkaar, je kunt ze niet uit elkaar halen want dan is het een hoop gegil en gekrijs.

Om zijn natuur lekker zijn gang te laten gaan zitten ze apart in een kooi met broedhok erin en 2 kunsteitjes.
Dan is de rust weer terug in huis, overdag errreg rustig want meneer heeft dienst van 7 uur s'morgens tot 19.00 uur sávonds.

Bello lost hem zo nu en dan af, zodat hij kan eten drinken en poepen.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel