2 mei 2025, 20:25:38

Valkjes uit het zuiden

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:58:55

« vorige - volgende »

Bello

Jeetje,

het was me wat met de aardbeving gisteravond, we zaten in bad, maar waren er zo uit.

Vogels helemaal in paniek beneden in de woonkamer, snel ze gerustgesteld......maar een veren op de grond....

De zebravinkjes Truus en Miep, ach germ, Truus was in hun badje gekropen, dus was drijfnat en Miep lag op de grond.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

animallovertje

ik heb hier niets gevoeld.. vind het eigenlijk best jammer ::)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

*Manon*

Klopt!

De vogeltjes bleken er last van te hebben.. bij mijn moeder viel de vogel ook al van de stok af en was effe helemaal beduusd... gelukkig viel het mee, maar je schrikt je rot denk ik..

Ook wij hebben hier niks van de beving gemerkt.

Tot morgen!!

Groetjes Manon

Bello

Vanmorgen zijn we vroeg op pad gegaan om ons nieuwe popje op te gaan halen bij Manon.

Precies om 11.15 uur stonden we op de plaats van bestemming. Rondleiding gehad en toen ja.... op naar ons "Lolo".

Ze is lief, knuffelig en mooooooooooi  ;D

Na een bakkie of 2 zijn we weer richting Limburg gereden.
Dus "Lolo"ging van Twente, Gelderland door Brabant naar Limburg verhuizen.
Onderweg was "Lolo"druk met poetsen eten en slapen en rondkijken, ze was nergens bang voor.

Thuis gekomen, een piepje en ja hoor Doki, Bello en Yeentje gaven gelijk antwoord. Het was liefde op het eerste gezicht voor Doki en hij zit zich uit te sloven voor haar  ;D ;D.
Ze ging gelijk zitten eten, ze woog bij Manon netjes 100 gram.

"Ons"Lolo heet nu officiel tadaaaaaaaaaaa ....................................Chica
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Manon*

Hoi hoi!!

Ik vond het leuk jullie weer ontmoet te hebben, het was gezellig!!

Chica vind ik een erg mooie naam, wat volgens mij prima bij haar past... sjiek en lief tegelijk  :D

Fijn dat ze zich op haar plek voelt en een warm welkom heeft gekregen van de andere valkjes...
Het doet me goed dat ze naar jullie is verhuist!

Groetjes Manon

Bello

Ons Chica is de nacht goed doorgekomen, Doki slaapt bij haar in de buurt, hij is veeeels te bang dat ze uit zijn oogbeeld verdwijnd.

Alles ontdekken, vreet ook als een bouwvakker Net als Bennie van Thea hahahaha

Doki fluit de sterren van de hemel, als ik Chica uit de kooi haal, dan begint Doki keihard te roepen, snel zeg na 1 dagje al.

Vanmorgen de kooi schoongemaakt en de valkjes op de ronde standaard gezet met lekker eten erbij. Chica zat er gelijk midden in.

*Manon*

heerlijke berichten hier!!
En helemaal super dat ze al zo snel een vriendje heeft  ;D

De twee van zazcha en zaura heb ik vanmorgen ook gekortwiekt... ze zijn al een stuk liever nu... en kan ik ze lekker tam maken wat me anders niet goed lukte..

Bello

Bij sommige valkjes kan kortwieken net dat beetje meer geven om ze handtam te maken.

Madammeke woog vanavond netjes 100 gram. Om 20.00 uur ging de rest de plek zoeken om te slapen maar Chica niet hoor, die moest nog een hapje eten voor het slapen gaan.

Bello

Chica blijft netjes op gewicht, eet ook alles goed mee.

Als ze bovenop de kooi zit, gaat ze er op haar gemak voor zitten om geknuffeld te worden.
Doki zat ook op de kooi en zag dit en kwam snel aanlopen, zat ik met 2 koppies in mijn hand. Toen ik mijn weghaalde, zat Doki heel voorzichtig op het koppie van Chica te knuffelen.

samantha21

gefeliciteerd met chica!
wat een schatje! en wat super dat het zo goed gaat  :)
en dat ze goed op gewicht blijft. :)

Bello

14 september 2011, 22:04:40 #3551 Last Edit: 15 september 2011, 07:46:06 by Bello
op gewicht blijven??? echt niet ze komt aan  :o

Madammeke woog vanmorgen 96 gram en vanavond 106 gram.

Ze stapt netjes op, komt om een knuffie vragen, laat zich echt niet door Doki van haar plek sturen, als ze per ongeluk "net"op zijn plekje zit, nee die 2 passen wel bij elkaar.
Doki wilt de baas spelen maar dit lukt hem nu al niet hihihihi.

Yeentje en Bello vinden het niet erg dat Chica erbij is gekomen, ze vinden het leuk....meer eten (eivoer) in de kooi dus  ;D

Bello is alleen in de rui, maar ik ben bezig met het water te verzuren (dit doe ik een paar keer per jaar en dan 6 weken achter elkaar, we zitten nu in de 4e week), dan kan ik er geen vitamine druppels bij doen.
Ze is dan een beetje chaggie, maar daar kennen we haar nu te lang voor om te weten dat het maar tijdelijk is.

Bello

Onze bouwvakster blijft niet goed op gewicht :o

Chica woog vanavond 107 gram!!!!

Ze zat vanavond te eten toen we thuis kwamen en na ons eten zat ze nog in de etensbak.

We hebben geen zonnepitten in het valkparkietenvoer zitten.Maar aan haar gewicht te zien, hoeft dit niet???

Anja

Gefeliciteerd met jullie mooie dame. Wordt al een echt zwaargewicht zeg.

Geniet er maar lekker van.

Bello

Nog een paar uurtjes en dan is onze Chica een weekje bij ons.

Vanmorgen de kooi helemaal schoongemaakt en de valkjes zaten met zijn vieren op de standaard die naast de kooi stond.

Geen probleem voor Chica, ze zat aan een stengel trosgierst te eten.

Het is een dametje die heeel erg gemakkelijk is, weinig geluid maakt. Ze is niet bang voor Doki ;D raakt ook nog niet onder de indruk van Doki. Maar Doki is hoteldebotel verliefd.

De hele week is het laken (vanwege zijn schreeuwuurtje) niet over de kooi geweest, pffff dat is heerlijk hoor voor onze oren. Negeren is toch wel heel erg lastig, maar geen aandacht geven helpt echt.

Yeentje is weer bezig broeds te worden.........maar hij krijgt nu nog geen broedblok.

Bello is Bello een lekker eigenwijs ding maar ook errrrrrrug lief!!