4 mei 2025, 00:17:31

eitjes

Gestart door winston, 3 maart 2006, 14:17:56

« vorige - volgende »

winston

hey hey mensen

ik heb sinds dinsdag 2 eitjes in de broedkist liggen...de pop en man wisselen netjes af met broeden maar mijn vraag is( na aanlijding van verhalen)...de man is een wildkleur en de vrouw een geparelde cinamon...volgens de verhalen van een vage kennis krijg je dan rare mutaties...moet ik dit nou geloven???...

groeten sander

Riny

Hoy Winston
Volgens de mutatie calculator komt dit er dan uit.

Ouders:
Vader Wildkleur 
Moeder Cinnamon Gepareld 
Nageslacht:
Jonge man 100.0 % Wildkleur split to {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld}

Jonge pop 100.0 % Wildkleur
Groetjes Riny :D

winston

okeej dus al die verhalen zijn bullshit.....dus 99.9 % dat dr wildkleurlingen uitkomen...ni dat dat uitmaakt zijn ook mooie vogels ;D..maar hoe zit dat in de verkoop tegenwoordig??? houd zowiezo 1 pop want heb nog 1 allenstaande man.......

Tara

Hoi Winston,

ik vind het maar rare verhalen dat je dan 'vreemde' mutaties krijgt hoor ;)

Je hebt natuurlijk wel grote kans dat je man split is voor een mutatie zodat hij ook deze mutatie kan doorgeven aan de jongen, stel dat je man split is voor lutino (dit wil zeggen dat hij deze mutatie onzichtbaar bij zich draagt) dan kun je ook lutino popjes krijgen.

Maareh.. In de verkoop, hoezo?
Valkjes kun je nog makkelijk verkopen, ze zijn goed in aantrek, vind ik toch :)

Ik zou ze eerst particulier proberen te verkopen, is altijd leuker dan naar een dierenwinkel.

Groetjes, Tara

winston

hey hey tara

bedankt voor je reactie......

ik heb nu 2 koppels en een aleenstaande man..( 5 maandjes oud')wil als de eitjes uitkomen en een popje heb die bij de aleenstaande man zetten zodat die ook een partner heeft....heb dan dus 3 koppels en dat is voor mij op dit moment genoeg omdat ik gebrek heb aan ruimte voor een foliere,daarom hebben ze op dit moment per 2 en 3 een hele grote kooi.....ik verkoop ze ook liever particulier dan aan een dierenzaak want in zon dierenzaak zitten ze ook maar te zitten tot iemand hem/haar koopt...dan is een baasje waar ze van jongs af aan kunne opgroeien leuker.....maar zit dan nog met de vraag wat je voor een jonge valkparkiet mag/kan vragen ( heb geen ervaring met verkopen van valkparkieten)....

Tara

Hoi Winston,

meestal hangt de prijs af van de mutatie van de valkparkiet,
en ook van de tamheid van het valkje.

Bijvoorbeeld er zijn mensen die voor een wildkleurtje maar 15 euro vragen (niet tam) maar dan ook weer 35 euro (wel tam).

Groetjes, Tara

winston

okeej bedankt voor de reactie....eerst maar eens afw88 of ze wel uitkomen en wat en hoeveel het dr zijn