28 maart 2024, 09:26:20

tot welke leeftijd....

Gestart door kissme4life, 26 februari 2006, 14:20:22

« vorige - volgende »

M.

Ik ben het daar ook niet mee eens. Het hangt puur van je vogel en zijn ervaringen af met mensen.

Ik zie het hier ook heel goed.

Ik heb buiten 2, waarvan de pop mensen gewend is, en er ook niet echt bang van is, maar die niet bij je komt zitten.
Sinds een tijdje eet ze wel opeens trosgierst, maar ook mede omdat ze weet dat de parkieten ook bij me komen. Wie weet zal ze ooit weleens bij me komen zitten, maar alles op zn tijd.

De man buiten daarentegen weet dat ik hem niets doe, maar paniekt af en toe toch nog.

Binnen heb ik een koppel sinds vorig jaar juni en deze beiden krijg ik niet tam. De pop stapt soms wel twijfelig mijn richting uit, maar zet niet door ondanks mijn geduld.
De man helemaal niet, maar ik vermoed dat hij ook niet zo'n leuke achtergrond heeft.

Dan mijn andere 2 in diezelfde kooi, die hebben een aantal dagen paniekerig rondgevlogen als ze me alleen al zagen, en ik weet dat ik ook deze 2 niet tam zal krijgen.

Mijn 2 jonge mannen, waren beiden ook bang voor mensen, maar zitten nu bij me, ze waren beiden rond de 5/6 maand toen ze hier kwamen, en de ene was voor hij bang werd, wel mensen gewend, dus dat is mijn voordeel geweest.

Wel zijn de koppels niet tam, en kan ik ze niet oppakken, maar ze zijn inmiddels wel op hun gemak, mits soms alert. En dat vind ik wel prettig zelf...

kissme4life

even een update:
nou chicco moet niks van handen hebben
maar als ze eten komt ze wel heel dicht bij om een graantje mee te pikken
ook gaat ze zelf in en uit dr kooi
en dat vond ik erg belangrijk

ik denk niet datr hij/zij ooit hand tam gaat worden
maarja ze kan iig wel lekker ff los vliegen enz


kissme4life

nou het gaat steeds beter
chicco kwam vandaag op de bank zitten naast me vriend
en gisteren kwam hij op het randje van de bar zitten om te kijken hoe ik kook
alleen op ons zitten vind ie niks
hopelijk komt dat nog