27 april 2024, 13:53:31

doorbijtend valkje

Gestart door Bianc, 7 mei 2006, 13:03:41

« vorige - volgende »

Bianc

Hallo

Ik bezit sinds gisteren een jonge lutino valkparkiet, hij/zij is niet gecharmeerd van mensen, de reden dat mensen afstand van hem/haar deden. Hij/zij heeft het kind van de vorige eigenaar gebeten.
Toch wil ik een poging wagen hem/haar wat te kalmeren, het is geen agressieve vogel voor zover ik kan inschatten.
gaat dit bijten over, hij was gisteren los en ik moest hem uiteraard weer terug in de kooi zetten, toen ik hem vast had beet ie zo hard dat het flink  bloedde.
is er nog hoop voor dit valkje of is ie beter af in de volière?
groetjes Bianca


vickie

Hey Bianc, een vogel bijt nooit zomaar. Waarschijnlijk hebben de vorige eigenaars iets verkeerd gedaan waardoor het valkje nu niets meer van mensen moet hebben. Ik zou hem in de kooi laten de eerste dagen, zodat je hem/haar aan je handen kan laten wennen. Een valkje kan je best nooit uit zijn/haar kooi laten voor hij/zij een beetje aan je gewend is. Ik denk dat je hem/haar te snel uit de kooi hebt gelaten. Voor de verdere uitleg over het tam maken van een valkje kijk je maar even bij " tam maken " op het forum. Wanneer hij/zij dan na enkele maanden (het kan lang duren eer een valkje mensen terug gaat vertrouwen) nog niet goed op je reageert kan je inderdaad overwegen hem/haar in een buitenvoliere te plaatsen. Succes met het tam maken en geef vooral niet direct de moed op hoor!  ;)
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

vickie

O ja, Bianc, ik bedoel niet dat je moet kijken op het forum onder "tam maken", maar links op je scherm.
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.