9 mei 2025, 21:22:43

krakend geluid

Gestart door NancyAdje, 23 februari 2006, 14:32:31

« vorige - volgende »

NancyAdje

Hallo,

Als ik mijn valkje op de hand heb of op de schouder dan maakt hij een krakend schel geluidje. Ik weet niet zo goed hoe te omschrijven
Ook als hij met mij aan het kroelen is doet die dat.

Wat houd dit geluidje in, in mijn ogen is het wel positief.

Groetjes Nancy en Adje

Gerda

Is het een soort hoog priet of kriet geluidje?? Dat doen mijn valkje als ze elkaar kroelen, of als ik ze kroel. Het lijkt een 'genietgeluidje'  ;D.

Heel lief!!

Groetjes, Gerda

valkje-jacco

Hoi,

is het niet snavelknarsen? let eens op het snaveltje, haalt hij het heen en weer?

gr.Mitchell ;D
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

NancyAdje

Hallo,

Het is geen snavel knarsen.

Het is echt een priet/kriet geluidje dat is het goede woord.
Het is ontzettend lief als hij dat doet ;D

zefanja

hallo,

Is het een beetje zoals wanneer mensen met hun tong klakken? Mijne die doet dat namelijk de hele tijd als die helemaal vrolijk is en dan gaat hij fluiten en roept hij joehoe.

Groetjes

Lin

zijn het geen bedelgeluidjes?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

Bedelgeluidjes vind ik meer kri-kri-kri geluidjes. EN dat doen ze dan vaak veel achter elkaar. Dat klink echt een beetje zeurderig!!

Het priet/kriet geluidje is echt een heel hoge toon, het lijkt echt een soort geluidje van genot!! Het is ook een kort geluidje. Inderdaad een krakende hoge toon!!
Nezumi doet dat ook als hij zijn snavel achter mijn oor drukt en dan zijn ogen genietend dicht doet. Hij en Grisha doen het ook als ze elkaar kroelen!! 

Groetjes, Gerda