25 april 2024, 11:19:04

Geelwang Broeden????

Gestart door Tjerk, 22 februari 2006, 08:32:11

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey :D,

omdat ik na volgend broedseizoen een koppel Geelwang X Geelwang of split Geelwang X Geelwang wil hebben stel ik deze vraag even. Geelwang zouden na een tijd stoppen met broeden of voeren, maar als je een split vogel en een Geelwang hebt, dan wil dat dus zeggen dat alleen de split vogel de jongen voert. Dus stel dat ze 4 á 5 eieren hebben is dat dan niet te veel voor één vogel (split vogel)?

Groeten Tjerk ;D

Rianne

Hoi Tjerk,

om die reden leggen mensen de geelwang eitjes over naar een pleegkoppel. Je kunt ook eerst proberen de geelwangen zelf te laten broeden en voeren om te zien hoe dat gaat.

♪ Marlies

Hoi Tjerk,

Mijn koppel heeft het vorig jaar helemaal zelf gedaan. Het kan dus wel. Ik heb een geelwang pop en een split man.
Geef ze het eerste rondje de kans om het zelf te doen. Hou ze wel in de gaten en zorg dat je een back-up koppel hebt zitten voor het geval dat.

Groetjes Marlies

Lin

ik ga het ook proberen met een geelwang man maar houd er wel een pleegkoppel naast voor de zekerheid.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hallo allemaal
Omdat ik graag veel backup koppels heb ga ik met mijn geelwangen pas broeden, als ze in mijn buitenvoliere ook beginnen.
Voor mij is dit ook de allereerste keer met geelwangen.
Wel laat ik de geelwang koppels dit jaar ieder in afzonderlijke kweekkooien broeden.
Groetjes Riny :D


Sander

Hallo

Ik heb ook één koppel split geelwang x geelwang , die dit jaar voor het eerst mogen broeden. Ik hang terzelfdertijd de nestkasten bij twee andere koppels zodat ik eventueel ook eitjes kan verleggen.

Bij andere geelwangkoppels werk ik telkens met een split geelwang man en een niet-geelwang pop. Deze brengen de jongen perfect groot.

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Afgelopen jaar ben ik bij een heel grote kweker in Belgie geweest,die kweekte met twee geelwangen .
Dat heb ik in Belgie al vaker gehoord.
Groetjes Riny :D

Sander

Hallo Riny

Dit klopt inderdaad. Ook omdat hier bij de grotere kwekers al meerdere generaties met de geelwang gekweekt is, en zo zijn de slechte broedeigenschappen stilaan aan het verdwijnen bij deze mutatie.

Groeten
Sander

Rianne

En dat is een goede zaak! :)