19 juni 2025, 12:01:36

Bang van fototoestel??

Gestart door Kolkkie, 8 juni 2003, 21:52:36

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Trudie,

Hij doet ze verder weinig, maar als Coco bij hem komt zitten schud hij hem met geweld eraf. Mijn broertje en Coco liggen elkaar daarom ook niet.
Nu mijn vader een week weg is kan ik beter een beetje uit mijn broertjes buurt blijven. Als hij zijn zin niet krijgt of ik zeg iets verkeerds, kan hij zo ontploffen. Ik moet dus eerder op mezelf passen dan op de vogels. Soms ben ik wel bang dat hij ze wat aandoet. Vooral als hij weer eens zo'n woedebui heeft. Maar als het echt nodig is kan ik mijn kamerdeur op slot doen, dus dan kan hij er niet bij komen. Ik vind het alleen geen fijn id dat die deur op slot zit dan. Stel dat er bijv. brand uitbreekt, dan weet ik dat ze zeker niet meegenomen worden door de brandweer.
Ik heb gisteren een poging gewaagd, maar hij was er veel te wild voor. Alsof hij door had dat hij op de gevoelige plaat komt te staan. Eigenwijze vogels.......... Maar ik zal Coco er zo een keer opkrijgen. De aanhouder wint.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Het is precies Punky, die is ook de moeilijkste om op de foto te krijgen, als het een close up betreft.
Op een afstandje lukt het nog wel, maar dichtbij is ook hopeloos, van haar heb ik nog niet eesn een super mooie foto kunnen maken, maar ik geef niet op hoor.
Als je bang bent voor evt. brand en je moet dus waarschuwen wat je in je kamer hebt, dan zou je dat d.m.v. een bepaald briefje kunnen doen, dit heeft mijn buurvrouw ook op haar buitendeur hangen, een rood waarschuwingsbord dat er dieren in huis zijn.
Wie weet waar je het kan krijgen en kun je dat op je kamer deur of voordeur plakken.

Groetjes,
Trudie

Irene

Hoi,
Waar Trudie het over heeft, dat heb ik ook.
Ik heb bij de dierenzaak een sticker gekocht, een rood driehoek waarin een waarschuwing voor brandweer en politie  op staat, dat er huisdieren in huis zijn. De sticker kost 1 euro en dat geld gaat naar de dierenambulance. Twee vliegen in een klap, toch? Jij gerust omdat je weet dat als er iets gebeurt, dat de hulpdiensten op de hoogte zijn van de aanwezigheid van jou huisdieren en de dierenambulance weer een kleine donatie, ook altijd goed toch? :)
Laten we hopen natuurlijk dathet nooit echt zo ver komt dat er wat in je huis en met je beestjes wat gebeurd!
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kolkkie

Hoi Irene en Trudie,

Ik zal woensdag wel ff kijken bij ons in de dierenwinkel. Ik moet morgen werken en tegen de tijd dat ik vrij ben zijn de winkels alweer dicht.
Bedankt voor de tips.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Silvia

Onze valkjes blijven ook meestal; niet zitten, maar wij hebben het altijd opgevat als zijnde dat ze het heel interessant vinden. Ze vliegen nl altijd richting de camera.

Het laatste fotorolletje dat ik liet ontwikkelen heb ik maar de helft aan foto's genomen, want de rest stonden allemaal of een vleugel of geen valkje of een bewogen beeld.

Gelukkig hebben we sinds een week een digitale camera.... lekker veel foto's schieten......

Groetjes Silvia

Speedy

De enige die dus totaal niet bang is voor de camera, is Speedy.
Als ik foto's aan het maken ben, terwijl ze nog in de voliere zitten, dan moet ik heel dichtbij de tralies komen met de lens.
Ja.... ::) dat lukt dus voor geen meter hoor bij hem, want meneer moet er altijd voor gaan zitten.
Hij zit dan aan mijn lens te pikken.
Ik moet hem dan steeds wegjagen of weg lokken, maar zodra ik weer verder wil gaan, komt zijn grote kop mooi weer in beeld hoor.
 :D :D :D :D :D

casper

Ik ben net als Speedy; als baasje in de buurt komt met z'n handycam voor een mooie close up dan loop ik naar de camera toe en zet m'n snavel in de rand van de lens of op het uitklapbare schermpje; reuze leuk en interessant  8)

Groetjes,

C a s p e r

casper

Wat ook heel leuk is is om net als baasje een foto wil nemen naar hem toe te vliegen en boven op de camera te landen. Dan krijg hij dit soort wazige toestanden te zien

;D ;D ;D

C a s p e r

Marianne

Hoi Casper,

Jij ben toch wel een erg ondeugend valkje.
Toch heeft deze wazige foto ook wel wat.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Casper,

Toch is het een mooie foto hoor. Zulke beelden krijg ik van Coco niet.

Groetjes,

Mariska